Gjest gjesten Skrevet 28. mai 2005 #1 Del Skrevet 28. mai 2005 Synes dere at jente som fyller 16 i August kan reise alene? Det gjelder en data-samling med mange mennesker i Oslo. Vi bor i Stavanger, og hun vil dra med 2 venner. Dette varer fra 23-26.juni, og alle overnatter i en stor hall. Kan legge til at hun ellers er til å stole på, fornuftig og følger regler. Hva mener dere? Kom med innspill... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2005 #2 Del Skrevet 28. mai 2005 En eller annen gang må de jo få lov til å dra på tur liksom... synes kanskje det var litt ungt, spørs litt hva slags venner det er, om de er ordentlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 29. mai 2005 #3 Del Skrevet 29. mai 2005 Kjenner dere noen i Oslo? Hadde det vært letter å godta om hun f.eks hadde en middagsavtale med de en av dagene? Så vet du i allefall at hun får i seg mat? (Jeg reiste forøvrig med venner til Praha som 14 åring.. Men eldste som var med var da 20.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2005 #4 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg synes det høres rimelig ut å la henne få dra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2005 #5 Del Skrevet 29. mai 2005 Dersom hun er som du sier, altså til å stole på osv. kan jeg ikke se noe galt i at hun får dra. Hun reiser jo ikke alene, så de er jo flere til å passe på hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2005 #6 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg syns hun er for liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 29. mai 2005 #7 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg hadde ikke fått lov om det var meg. (nå hadde jeg kanskje fått lov, og nå er jeg 17.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2005 #8 Del Skrevet 29. mai 2005 Som søttenåring ville jeg latt henne reise. Men ikke som femtenåring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2005 #9 Del Skrevet 29. mai 2005 Aldri latt min 15 åring reise alene på noe slikt. Da hadde jeg heller blitt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 29. mai 2005 #10 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg synes også det hørest tidlig ut når hun er 15. Men jeg synes likevel det kommer an på hvordan hun er som person. Noen femtenåringer kan være veldig voksne og ansvarlige, andre er det ikke. Hva om det var en foreldre med, hadde ikke det hjulpet? Jeg mener ikke for å holde i hånden hele tiden, men om en forelder var i nærheten har man i hvert fall den tryggheten. Og en slik tur kan kanskje kombineres med andre ting for forelderen, det høres jo ikke så veldig spennende ut for et voksent menneske å være på dette arrangementet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurseBetty Skrevet 29. mai 2005 #11 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg syns hun er for liten. synnes og hu e for lita...e jo ein stor by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2005 #12 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg tror kanskje jeg hadde vært dritgem forelder og blitt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Formosiss Skrevet 29. mai 2005 #13 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg dro på The Gathering første gang som 15-åring. Jeg dro alene. Dette er vel OsloLAN eller noe slikt det er snakk om? Dette er iallfall mye mindre enn The Gathering. Dersom jenten din kan ta vare på seg selv, sørge for å sove når det trengs og spise ordentlig (samt å dusje!) så tror jeg nok det skulle gå helt fint - jeg klarte meg iallfall bra :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 29. mai 2005 #14 Del Skrevet 29. mai 2005 Hvis hun er en normalt ansvarsfull og ordentlig jente så ville jeg latt henne reise- men krev at hun ringer hjem minst en gang om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 29. mai 2005 #15 Del Skrevet 29. mai 2005 jeg ville latt henne dra. (jeg dro 3uker alene på språkreise til england da jeg var 15, gikk da helt fint det! ringte hjem dagen etter at jeg kom, det var det.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 29. mai 2005 #16 Del Skrevet 29. mai 2005 (samt å dusje!) Hvorfor skal det være et krav? Det viktigste må da være at hun ikke roter seg bort i noe tull og at hun får litt å spise. Sove og dusje kan hun gjøre når hun kommer hjem Hvis hun er fornuftig og reiser sammen med fornuftige venner ser jeg ingen grunn til å si nei. Hun får sikkert en kjempehelg. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 29. mai 2005 #17 Del Skrevet 29. mai 2005 Hva innebærer dette da? Hvilket opplegg er det? Er det voksne, ansvarlige mennesker tilstede ved enhver tid? Tror jeg hadde tatt en Oslo weekend hele familien jeg! (Og selv om hun er flink og ansvarsbevisst, er hun bare 15 år. Dømmekraften og erfaringene hennes er bare 15 år, og hun kan komme i situasjoner hun ikke takler/mestrer. Selv om hun er aldri så ærlig og flink). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 29. mai 2005 #18 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg hadde latt henne reise. Reise selv på slike ting da jeg var på hennes alder (og yngre). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 29. mai 2005 #19 Del Skrevet 29. mai 2005 Tror jeg hadde tatt en Oslo weekend hele familien jeg! Nå pleier ikke verden å fungere som om det skulle være en episode av 7'th Heaven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2005 #20 Del Skrevet 29. mai 2005 Nå pleier ikke verden å fungere som om det skulle være en episode av 7'th Heaven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå