AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #1 Skrevet 27. november 2019 Jeg liker å variere litt med duft, men vil helst at de er i samme sjanger. Jeg bor ganske langt ute fra byen og de som jobber i parfymebutikken jeg vender til for å prøve nye dufter har ofte problemer med å forstå hva jeg er ute etter, til tross for at jeg ramser opp favorittdufter. Lukter jeg på for mange parfymer går luktesansen i surr, så det hadde vært greit å vite eksakt hvilken parfyme jeg burde prøve De jeg har funnet der er YSL Black Opium og Carolina Herrera Good Girl Eau de parfum Légère (den originale synes jeg ble for stram). Jeg elsker Black Opium og den kommer alltid til å ha sin plass på hyllen, men som sagt ønsker jeg litt variasjon. Kan noen fortelle meg om det finnes flere parfymer som er lik disse? Skulle ønske jeg klarte å finne ut hvilke duftnoter jeg trekker mest mot, men jeg tror appelsinblomst er en gjenganger. Kaffe og vanilje liker jeg også veldig godt. Jeg trodde jeg ikke likte sitrus, men toppnotene til Good Girl er visst sitrus Jeg har hørt om Diors Hypnotic Poison og Poison Girl, men de har ikke Dior i næreste butikk. Skal derimot i byen i morgen, og kan ta en tur innom Kicks. Sølte ved et uhell YSL Opium nedover håndleddet og i jakkeermet en gang og den parfymen var helt forferdelig! Luktet gretten, gammel dame Jeg kan prøve å forklare hvilke dufter jeg liker; ikke for varm og krydret, gjerne søt uten å være for søt, den skal ha en sensuell tyngde, og ikke fremstå fruktig. Jeg vil at duften skal komplimentere og vise personligheten min; rolig, varm, sensuell, mystisk og drømmende, har bein i nesa, men ingen karrierekvinne øverst på rangstigen. Huff, jeg forvirrer sikkert mer enn å lede noen i riktig retning Anonymkode: c322a...d83
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #2 Skrevet 27. november 2019 Har du forsøkt å Google de parfymene du liker, og finne andre parfymer som ligner? (Det eksisterer en parfyme-side som selv foreslår alternativ, hvis du er inne og leser på en parfyme) Har du forsøkt Armani - Si? Den lukter litt «gammel dame» det første kvarteret, men så blir den sinnsykt god! Anonymkode: 13152...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #3 Skrevet 28. november 2019 Jeg er veldig glad i ysl black opium. Parfymer jeg synest er i samme "gate" er Giorgi Armani-She og og Burberry- Brit Women. Anonymkode: 4876d...9bd
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #4 Skrevet 30. november 2019 Takk for tips! Jeg tror jeg fant den siden hvor man kan lete frem lignende parfymer, og fant til slutt noen alternativer. Jeg fant fort ut hvilke duftnoter jeg liker og ikke liker. Like etterpå la parfymebutikken ut en annonse på Facebook om en av høstens nye parfymer, Jean Paul La Belle, og da så jeg at duftnotene var noe jeg kunne like! Og gjett om jeg gjorde 😍Den anbefales, altså! TS Anonymkode: c322a...d83
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #5 Skrevet 30. november 2019 Jeg fikk forresten bestilt en gammel favoritt; Christina Aguilera By Night. Brukte den i 2009, tiden hvor jeg møtte samboeren min og den duften vekker såå mange minner 😅Jeg falt for Black Opium fordi de er ganske like (vaniljen er ganske fremtredende). Christina Aguilera sin lukter ikke like godt, man akk, minnene TS Anonymkode: c322a...d83
ashera Skrevet 30. november 2019 #6 Skrevet 30. november 2019 Joe Malone har en ren appelsinblomstduft. Fås på Kicks. 1
Gjest Raptuza Skrevet 1. desember 2019 #7 Skrevet 1. desember 2019 Britney Spears «Private Show» har kaffe og vanilje noter i seg.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #8 Skrevet 1. desember 2019 Anbefaler faktisk H&M sin nye linje. Du får kjøpt små "testere" til en billig penge, men de varer jo en god stund, så man kan prøve seg litt frem og kjøpe et par friske eller rene dufter å variere med. Er du vikelig vågal kan du jo gå for Tom Ford Black Orchid. Jeg liker også godt Givenchy Phi(for menn, men passer til kvinner), så er det Jazz club eller Coffee break fra Maison Martin Margiela(Replica linjen). Bare si noe sånn som at du vil ha noe mørkt, søtt og krydret eller noe? Eller liker du den søte siden? Da er jo Flowerbomb en klassiker(hvis du vil lukte som 1000 andre basic bitches). Anonymkode: 2197d...f5b
Hilde1302 Skrevet 2. desember 2019 #9 Skrevet 2. desember 2019 Jeg liker godt Prada candy. Den lukter litt brent karamell...sinnsykt god. Liker også Versache por femme. Synes den har en sånn klassisk feminin elegant lukt.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #10 Skrevet 2. desember 2019 Fra det du skriver virker det som du er ute etter en musk med citrusnoter. Anonymkode: c1ca1...2d6 1
Bebz Skrevet 2. desember 2019 #11 Skrevet 2. desember 2019 Hypnose lancome parfymen, den mørkelilla!! Veldig lik blac opium. Yummy! Beste ever
Ingen Skrevet 4. desember 2019 #12 Skrevet 4. desember 2019 Prøv Narciso Rodriquez sin."For her."Inneholder musk og appelsin,men skal veldig lite til.
Gjest O.G. Skrevet 4. desember 2019 #13 Skrevet 4. desember 2019 Folk som liker Black Opium bør kikke på: Victor & Rolf: Flowerbomb Extreme. Jean Paul Gaultier Classique Guerlain Shalimar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå