AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #1 Skrevet 27. november 2019 Eller mener du at de må finne seg noe annet å holde på med? Anonymkode: d47a7...270
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #2 Skrevet 27. november 2019 Føler absolutt ikke noe sympati, nei. Anonymkode: db54b...b52 15
Husholdning1 Skrevet 27. november 2019 #3 Skrevet 27. november 2019 Full sympati. Å bli fratatt næringsgrunnlaget på en slik måte er uhørt. 5
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 27. november 2019 #4 Skrevet 27. november 2019 Nei, ingen verdens sympati. Finn noe annet å tjene penger på. Generelt jævla lei av bønder som sutrer over ditt og datt.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #5 Skrevet 27. november 2019 Ja, jeg føler sympati. Finne noe annet å holde på med? Dette er deres livsverk. Deres levebrød. Noe de har investert alt i, noe som nå er verdiløst. Pels er ikke forbudt i Norge, er det bedre at all pels nå blir produsert i utlandet? Kina? Pelsdyrbøndene er FOR dyrevern. Anonymkode: 9a02d...ba5 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #6 Skrevet 27. november 2019 Ja jeg føler sympati med dem og jeg synes de bør få dekket mye mer enn det de får med avviklingen når den er tvunget. Det er tross alt levebrødet deres og det var lovlig uansett hvor etisk forkastelig det er. Samtidig så er jeg så sykt, sykt glad for at den grusomme næringen der avvikles. Anonymkode: 78f0f...45f 11
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #7 Skrevet 27. november 2019 Å livnære seg på å ta fra livet til andre levende skapninger er grusomt, og jeg kjenner ingen sympati. På lik linje som jeg ikke føler noen sympati med de tyskerne som mistet jobbene sine i fangeleirene når krigen tok slutt. Anonymkode: 81874...3c1 10
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #8 Skrevet 27. november 2019 Nej, det er et yrke som har gått ut på dato. Folk må fornye seg og finne en ny inntekskilde. Anonymkode: e7c23...cc8 11
Kvinne87Rogaland Skrevet 27. november 2019 #9 Skrevet 27. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg føler sympati. Finne noe annet å holde på med? Dette er deres livsverk. Deres levebrød. Noe de har investert alt i, noe som nå er verdiløst. Pels er ikke forbudt i Norge, er det bedre at all pels nå blir produsert i utlandet? Kina? Pelsdyrbøndene er FOR dyrevern. Anonymkode: 9a02d...ba5 HAHA dyrevern??? Ville dyr med naturlige instinkter for å løpe og grave og jakte, som blir presset inn i jernbur hele livet. De graver seg til blods og blir gale av frustrasjon, fordi de er FANGET minutt for minutt, time etter time, måned etter måned. Skjerp deg. 16
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #10 Skrevet 27. november 2019 Elsker pels og skulle ønske vi kunne ha en sterk pelsdyrnæring i Norge. Det som er dumt er at de fleste behandler dyrene som dritt. Skulle ønske de kunne lage drømmeplassen til dyrene slik at de fikk et godt liv samtidig som de laget varm pels til oss. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å behandle dyrene bra. Tenker også på andre gårder der dyr har det kjipt. Er jo ikke hjerteløs, så jeg får jo dårlig samvittighet når jeg vet hvordan grisen og kyllingen har hatt det før jeg spiser den. Anonymkode: 145ba...598 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #11 Skrevet 27. november 2019 Har symptai med bøndene som har mistet livsoppholdet og blitt frarøvet næringsfriheten av miljøterroristene og diktatorene på Løvebakken. Nå må dyr lide enda mer når produksjonen flyttes til land med null dyrevelferd, de fleste pelsdyrbønder fulgte lovene og reglene tross alt. Anonymkode: 60649...421 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #12 Skrevet 27. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Fatter ikke at det skal være så vanskelig å behandle dyrene bra. Tenker også på andre gårder der dyr har det kjipt. Er jo ikke hjerteløs, så jeg får jo dårlig samvittighet når jeg vet hvordan grisen og kyllingen har hatt det før jeg spiser den. Anonymkode: 145ba...598 Med tanke på at rever er vant med revir på flere kilometer, så sier det seg selv at det blir vanskelig å gi rev et bra liv i bur. Uansett hvor godt man mener det, så fungerer det ikke Anonymkode: 9e8bc...51c 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #13 Skrevet 27. november 2019 Jeg vet ikke om jeg føler sympati. Det er risiko med all næring og den risikoen kan fjerne næringsgrunnlaget over natta. Slik som med solceller for noen år siden. Det jeg ikke forstår er hvorfor man legger ned en næring i stedet for å regulere den på en skikkelig måte. Ønsker vi virkelig fleeceklær og mikroplast i stedet for naturmaterialer? Hvor er fornuften i det? Jeg sier ja til pelsdyrnæringen. Ikke på grunn av at oppdretterne blir fri for jobb, men fordi vi trenger produktene deres. Anonymkode: 3bf23...54a 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #14 Skrevet 27. november 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med tanke på at rever er vant med revir på flere kilometer, så sier det seg selv at det blir vanskelig å gi rev et bra liv i bur. Uansett hvor godt man mener det, så fungerer det ikke Anonymkode: 9e8bc...51c En rev som er født i et bur kan da umulig være vant til et revir på flere kilometer? Hvis vi skal slutte med pelsoppdrett på grunn av at dyrene lider, er det da bedre at vi heller produserer og bruker fleece som ender opp i magen på fisk og pattedyr i havet? Plastfleece som medfører en langsom og ekstremt smertefull død for dem? Hvordan kan dyrevernere forsvare sånt? Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at de gjør det fordi de er så overfladiske at de driter i det de ikke kan se. Bilder av søte dyr i bur betyr mye mer for engasjementet deres enn harde realiteter i verdens største matfat. Anonymkode: 3bf23...54a 4
Kvinne87Rogaland Skrevet 27. november 2019 #15 Skrevet 27. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: En rev som er født i et bur kan da umulig være vant til et revir på flere kilometer? Hvis vi skal slutte med pelsoppdrett på grunn av at dyrene lider, er det da bedre at vi heller produserer og bruker fleece som ender opp i magen på fisk og pattedyr i havet? Plastfleece som medfører en langsom og ekstremt smertefull død for dem? Hvordan kan dyrevernere forsvare sånt? Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at de gjør det fordi de er så overfladiske at de driter i det de ikke kan se. Bilder av søte dyr i bur betyr mye mer for engasjementet deres enn harde realiteter i verdens største matfat. Anonymkode: 3bf23...54a En rev er født med naturlige instinkter, bur eller ikke bur. Det beste er vel at vi ungår både grusom pelsyroppdrett og skadelig fleece? Eller hva? 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #16 Skrevet 27. november 2019 1 minutt siden, Kvinne87Rogaland skrev: En rev er født med naturlige instinkter, bur eller ikke bur. Det beste er vel at vi ungår både grusom pelsyroppdrett og skadelig fleece? Eller hva? Hva vet vi egentlig om det? En rev som i mange generasjoner har blitt avlet opp i bur? Hvis vi ikke skal bruke verken pels eller plast i klær hva har vi igjen da? Hamp og bomull. Anonymkode: 3bf23...54a 1
viren Skrevet 27. november 2019 #17 Skrevet 27. november 2019 Jeg har forsåvidt sympati med dem i forhold til at de mister jobbene sine. Men det skjer med folk hele tiden: bedrifter flytter (også til utlandet for billigere arbeidskraft), går ikke rundt, eller lovendringer eller samfunnsutviklingen forøvrig gjør at næringen ikke er liv laga lengre. Det er ikke noe spesielt med pelsdyrnæringen, de må rett og slett finne seg annet virke. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #18 Skrevet 27. november 2019 De får finne seg noe annet å holde på med. Yrker som ikke innebærer unødvendige lidelser for andre. Anonymkode: ac17a...8f7 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #19 Skrevet 27. november 2019 Har ingen sympati for dem, fordi de har valgt et yrke som vi ikke trenger. Vi trenger ikke pels! Vi får nok biprodukter fra dyr som vi spiser. Pels er totalt unødvendig da det finnes syntetiske alternativer, bipordukter fra andre dyr og bomull. Anonymkode: 9072f...9d3 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #20 Skrevet 27. november 2019 19 minutter siden, AnonymBruker said: En rev som er født i et bur kan da umulig være vant til et revir på flere kilometer? Hvis vi skal slutte med pelsoppdrett på grunn av at dyrene lider, er det da bedre at vi heller produserer og bruker fleece som ender opp i magen på fisk og pattedyr i havet? Plastfleece som medfører en langsom og ekstremt smertefull død for dem? Hvordan kan dyrevernere forsvare sånt? Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at de gjør det fordi de er så overfladiske at de driter i det de ikke kan se. Bilder av søte dyr i bur betyr mye mer for engasjementet deres enn harde realiteter i verdens største matfat. Anonymkode: 3bf23...54a Alle dyr har medfødt trang til visse typer oppførsel. Hun trenger for eksemple å være sosiale. Selv om en hund vokser opp uten å ha sett en eneste hund, vil den lide om den blir isolert fra alle andre dyr og er alltid alene. Hunden fungerer på en måte der den trenger sosial stimuli. På samme måte fungerer reven på en måte der den trenger boltreplass. Det finnes mange nedbrytbare stoffer man kan bruke i plagg. Er noen som produserer sko av epler, for eksempel. Om man legger penger i utvikling av alternative materialer kan det problemet lett løses. Bare fordi noen er uenig med deg betyr ikke at de er overfladiske.... Hvordan har du saklige argumenter med andre mennesker om du antar de verste egenskapene uten å en gang kjenne dem eller høre hva de har å si? Anonymkode: 9e8bc...51c 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå