Gå til innhold

Studier og singelliv

datajente

Anbefalte innlegg

Hmm... hvordan gjør man dette? Blir denne tråden dagboken min nå??? Spennende!

Tanken var i alle fall at jeg skulle opprette en dagbok her ettersom papir-dagboken min er skrevet ut, og det hadde vært kjempe kjekt å få kommentarer på tankene og opplevelsene mine fra andre. Kanskje noen kjenner seg igjen og/eller kan gi meg råd.

Litt info om meg:

* tidlig 20-årene

* kommer fra østlandet

* student

Velkommen! :)

Endret av datajente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig med velkomstmeldinger! Takk, takk! :)

Nå sitter jeg her og er så frustrert. Jeg kan ikke forstå hvordan jeg skal komme meg gjennom pensum og lære meg det jeg må til de to eksamene jeg har til uken. Gikk dårlig på den første eksamenen + at jeg ikke har noen spennende, relevant sommerjobb å se fram til. Alt dette får meg til å føle meg så udugelig... :( Redd denne eksamensperioden kommer til å sabotere vitnemålet mitt, slik at jeg får enda vanskeligere for å få jobb når jeg er ferdigutdannet... Jeg har mistet motivasjonen helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg kvelden "tidlig". Fant ut at nå fikk det være nok med lesing. Merker at jeg blir så stresset og frustrert hvis jeg presser meg selv for mye. Da er det bedre å ta litt fri og se seg rundt og glede seg over små ting. Tok meg en moden banan og gulrot ettersom jeg har hørt at det skal være bra for humøret, og det hjalp faktisk! Fantastisk!

Siterer iforum.nu:

"Problem: Du blir av og til helt stresset og forvirret.

Spis: Modne bananer eller tørket frukt.

Hvorfor: Disse matvarene tilfører raske karbohydrater uten proteiner. Det øker hjernens innhold av serotonin på riktig tidspunkt, slik at du føler deg avslappet og i balanse. "

Det skal jeg huske! :)

Nå skal jeg gå og legge meg, så jeg er kvikk og opplagt for ny lesedag og et "nytt" fag i morgen.

Jeg driver og prøver å slanke meg og, så jeg er spent på å gå på vekten i morgen og se om den viser mindre enn i dag tidlig. Har ikke trent i dag, men holdt meg under kcal-grensa. :)

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!

Så koselig med enda flere velkomstmeldinger! Takktakktakk! :)

Ja, jeg burde vel ikke ta meg tid til dette, men jeg sitter og tenker på ham hele tiden, så jeg må bare skrive det ned. Gamlekjærsten min (la oss kalle ham... hm... A) kom innom i sta og det var så koselig! Jeg ble så glad da han kom og vi hadde det kjempe hyggelig sammen. Etter det har jeg bare sittet og tenkt på ham...! Tror jeg vil at vi skal bli sammen igjen. Livet sammen med han er så godt og fint og vi har det så hyggelig sammen. Tror ikke gamle problemer ville dukket opp ettersom jeg har fått prøvd ut livet uten ham og tenkt over hvordan jeg vil ha det i livet mitt. Jeg vet ikke om jeg skal si dette til ham nå eller vente til etter sommeren (ettersom vi skal være fra hverandre da og jeg virkelig kan bevise at jeg vet hva jeg vil dersom jeg klarer å vente til høsten). Bare det at jeg vil ha han nå. Vil at han skal besøke meg i sommer og at det skal være oss to... Dessuten er det jo alltids en nubbesjangs for at han skal miste interessen eller noe sånt i sommer... I tillegg kan det jo nevnes at vi allerede oppfører oss i stor grad som om vi er kjærester når vi finner på ting sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Grattis med dagbok! :vinke:

Hva gjorde at det ble slutt da?

Tror du det er en sjangs for å bli sammen igjen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dark angel og velkommen til min dagbok! :)

Forholdet vårt har en lang, lang historie. Fra jeg møtte han første gang så jeg at han var den perfekte ektemann (i mine øyne), men jeg var ikke mer enn 19 og ikke klar for et seriøst forhold enda. Likevell ble vi sammen, men jeg tvilte stadig uten å forstå riktig hvorfor ettersom han var en toppen gutt og jeg hadde det bra. I dag tror jeg at tvilen var pga at timingen ikke passet så bra for meg. Vi var sammen i tre år, men gjorde det til slutt slutt etter at vi hadde gitt slipp og drevet fra hverandre. Begge var lei av min ustabilitet og tvil.

Jeg tror og håper vi kan bli sammen igjen. Uff, sitter og tenker på ham hele tiden. Det har jeg gjort i flere uker nå. Han vimser rundt i hodet mitt mens jeg sitter her og leser. Er ikke lenge siden vi snakket om å bli sammen igjen, men da ble vi enige om at vi bare skulle være venner. Vet ikke helt hvorfor... jeg tror han egentlig kunne tenke seg mer, men kanskje holder litt igjen... Jeg føler meg så sikker nå. Jeg vil jo at det skal være han! Nå vil jeg mye mer enn noen gang at det skal fungere mellom oss; at vi kan få et godt, harmonisk og trygt liv sammen. Jeg har ikke behov for alt det jeg trodde jeg ønsket (som dateing, sjekke ut markedet, festing og tulling), og jeg ser at vi to passer så bra sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Mest lyst til å sette meg foran tv-en med isboksen og se på reality resten av kvelden, men jeg har allerede spist over kcal-grensa og har ennå ikke kommet meg gjennom dagens pensum.... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Hei hei datajenta!

Velkommen som dagbokskriver, her i nabolaget!

Jeg syns du skal satse på eksen din nå, jeg...kan være skummelt om du venter til over sommeren. Tenk så deilig å være skikkelige kjærester i sommer da :P

:klem: fra baby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tirsdag kveld gikk jeg til gamlekjæresten min og fortalte om følelsene mine. Og vet dere hva? Han følte det på samme måte! Jeg ble så glad! Det kom vel nesten fram som jeg lurte på om vi skulle være kjærester, men egentlig ville jeg bare vite om han kunne se for seg at vi ble det igjen. Det kunne han! :P I går var jeg hos ham igjen, og det var så koselig! Satt og så på tv og koste oss med dårlige tv-serier og hverandre. Utrolig deilig! Dessuten gikk eksamenen min ganske bra i går. Det var en lettelse og hjelper på pågangsmotet og selvtillitten! Nå er det bare to eksamenen og 7 lesedager igjen, så er det sol, sommer og ferie. Mmmm... livet føles nokså deilig nå! :wink:

Ha en god dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testresultat fra test på iform.nu:

"Mat er underholdning

Sosial spiser: Hvis det ikke var for fester, restauranter, kaféer og barer, ville du sikkert spise sunt. Men du overdriver når du er sammen med andre. Du kan ikke holde igjen og spiser alt det du får servert.

Et godt råd: Prøv å planlegge det du vil bestille, før du går ut. Ikke la deg friste av menyen. Hvis du får en kjempeporsjon, spis da til du er mett og la resten ligge."

Spiste nettopp mye mer kveldsmat jeg hadde tenkt... :roll: Ikke lett å gå ned i vekt når man driver med sånt. Gått ned en kg på en uke nå. Er jo noe det! :) Vi satser på en bedre dag i morgen.

Eksamen i dag gikk bra, og det er såååå koselig med meg og min kjære. Jeg tenker masse på ham, og har en sånn ro over meg. Hverdagen min føles helt annerledes og jeg har det så bra, bare ved å vite at han er glad i meg og er der for meg. I sta satt jeg, han og kameratene hans på kafe og storkoste oss. Var så kjekt å være der sammen med ham og dem igjen. Jeg tenkte "her hører jeg til, og her trives jeg". Det er helt underlig hvor mye min kjære har å si for meg! Sinnstemningen min er en helt annen enn for bare få dager siden. Det er helt fantastisk. :-)

Jeg ble så sint på mamma i går... hun synes jeg bør være singel og "oppleve litt". Hallo? Jeg har ikke behov for det! Jeg vet hvem jeg vil ha. Uff... merket at jeg tvilte på avgjørelsen min etter å ha snakket med henne, da. Dermed skjønte jeg hvor sterk innvirkning jeg har latt henne ha på meg opp igjennom årene. Da ble jeg sint på meg selv også! Måtte sette meg ned og tenke gjennom hvorfor jeg har valgt å gi forholdet en sjangse til og hvilke følger det har hatt for meg. Da var jeg minst like overbevist og fornøyd med avgjørelsen min som jeg var før jeg snakket med henne. Det var godt! :) I framtiden må jeg bare være klar over at jeg må passe meg litt for mamma og det hun sier!

God natt alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hmm.. jeg burde endre dagboka mi sitt navn siden jeg ikke er singel lenger, men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det... Er det noen som har noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sukkerert

Du går inn på det første innlegget ditt og endrer tittelen du har skrevet der.

Jeg har også tenkt mye på de samme tingene som deg angående å være alene eller ha kjæreste. Har vært sammen med kjæresten i 5 år og er 21. Men det er slik jeg vil ha det og jeg har funnet den jeg elsker. Da er det bare å prøvce å drite i normene som sier at "man må leve livet (gjør man ikke det sammen med den man elsker?) og gjøre det en selv ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Hei på deg!:):hoppe:

Litt sein ute jeg... men :velkommen: gratulerer med ny dagbok! :blomst_opp: Fine dagboka:)

Hvis du tror på folholdet ditt så er det d viktigste!! Stå på!:):vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei hei! Gøy å lese i dagboken din :wink: Håper det går bra for deg på resten av eksamnene. Det gjorde det sikkert=) Håper du koser deg med kjæresten :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...