AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #1 Del Skrevet 27. november 2019 Men hva gjør man egentlig, når man jobber som konsulent på kontor? Da tenker jeg ikke på de som jobber med tall, statistikk, It og analyse; heller de som har noe administrativt(ledelse, pedagogikk..). Hva består dagen av? Anonymkode: 69a41...dcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #2 Del Skrevet 28. november 2019 Moren min er seniorkonsulent uten utdanning. Hun driver for det meste med å hjelpe forskere med møter, arrangementer, er admin i brukersystemet deres, ordner med rapporter, Excel, noe sekretærarbeid osv. Ganske rolig arbeid, standard 8-4, fleksitid, men varierer vel på hvor du jobber. Anonymkode: 7ecee...85a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #3 Del Skrevet 28. november 2019 Jeg jobber i offentlig forvaltning. Dagene er helt forskjellige, men kan bestå av: avdelingsmøter, saksbehandling, klientmøter en til en, klientmøter i stor gruppe, referatskriving, drøfting av saker med kollega, lese rapporter, svare på mail/sms/telefomer fra klienter og samarbeidspartnere, kjøring til fra møter.... Anonymkode: 4d79c...a1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #4 Del Skrevet 29. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i offentlig forvaltning. Dagene er helt forskjellige, men kan bestå av: avdelingsmøter, saksbehandling, klientmøter en til en, klientmøter i stor gruppe, referatskriving, drøfting av saker med kollega, lese rapporter, svare på mail/sms/telefomer fra klienter og samarbeidspartnere, kjøring til fra møter.... Anonymkode: 4d79c...a1d Fantastisk, akkurat hva jeg ønsker. Hvilken utdanning har du? Anonymkode: 69a41...dcf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #5 Del Skrevet 29. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i offentlig forvaltning. Dagene er helt forskjellige, men kan bestå av: avdelingsmøter, saksbehandling, klientmøter en til en, klientmøter i stor gruppe, referatskriving, drøfting av saker med kollega, lese rapporter, svare på mail/sms/telefomer fra klienter og samarbeidspartnere, kjøring til fra møter.... Anonymkode: 4d79c...a1d Herregud dette er sånt jeg ikke har tid til engang i mitt yrke, men må taes i tillegg. Vi har ikke flexitid og det er krise om vi jobber over, nå som vi har wintid innlogging, for da for vi overtid og gud forby krav på avspasering. hadde jeg hatt din jobb hadde jeg aldri vært syk. Alltid på jobb til evig tid. For en jobb! Anonymkode: 863d5...7e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #6 Del Skrevet 29. november 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i offentlig forvaltning. Dagene er helt forskjellige, men kan bestå av: avdelingsmøter, saksbehandling, klientmøter en til en, klientmøter i stor gruppe, referatskriving, drøfting av saker med kollega, lese rapporter, svare på mail/sms/telefomer fra klienter og samarbeidspartnere, kjøring til fra møter.... Anonymkode: 4d79c...a1d Slik er min jobb. Jeg har en generell mastergrad. Anonymkode: 314db...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #7 Del Skrevet 29. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud dette er sånt jeg ikke har tid til engang i mitt yrke, men må taes i tillegg. Vi har ikke flexitid og det er krise om vi jobber over, nå som vi har wintid innlogging, for da for vi overtid og gud forby krav på avspasering. hadde jeg hatt din jobb hadde jeg aldri vært syk. Alltid på jobb til evig tid. For en jobb! Anonymkode: 863d5...7e5 Vær glad du har en arbeidsgiver som følger med på overtid/avspasering du, nok av de som bare lar det gå (til det er forventet at man jobber over uten kompensasjon). Anonymkode: cdb88...2f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #8 Del Skrevet 29. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær glad du har en arbeidsgiver som følger med på overtid/avspasering du, nok av de som bare lar det gå (til det er forventet at man jobber over uten kompensasjon). Anonymkode: cdb88...2f6 Ja, i min kontorjobb er det forventet at man jobber over uten kompensasjon. Det er også forventet at man er tilgjengelig hele tiden, så liten tid til å fordype seg i oppgavene. TS bør også være klar over at flere og flere innen kontor sitter i åpne landskap, og at det er effektivisering over hele linja. Jeg har forøvrig master i samfunnsvitenskap. Anonymkode: 3f6c6...a60 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #9 Del Skrevet 29. november 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i offentlig forvaltning. Dagene er helt forskjellige, men kan bestå av: avdelingsmøter, saksbehandling, klientmøter en til en, klientmøter i stor gruppe, referatskriving, drøfting av saker med kollega, lese rapporter, svare på mail/sms/telefomer fra klienter og samarbeidspartnere, kjøring til fra møter.... Anonymkode: 4d79c...a1d Sånn er min jobb også, jobber også innenfor offentlig forvaltning. Jeg er veldig fornøyd med jobben min. Anonymkode: 187af...adf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #10 Del Skrevet 29. november 2019 Regner med at dere jobber i nav? Eller bup Anonymkode: 3d625...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #11 Del Skrevet 29. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med at dere jobber i nav? Eller bup Anonymkode: 3d625...07a Jeg gjør ikke det. Anonymkode: 3f6c6...a60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2019 #12 Del Skrevet 29. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Regner med at dere jobber i nav? Eller bup Anonymkode: 3d625...07a Hvorfor regner du med det? Anonymkode: 187af...adf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #13 Del Skrevet 30. november 2019 On 11/29/2019 at 7:53 AM, AnonymBruker said: Herregud dette er sånt jeg ikke har tid til engang i mitt yrke, men må taes i tillegg. Vi har ikke flexitid og det er krise om vi jobber over, nå som vi har wintid innlogging, for da for vi overtid og gud forby krav på avspasering. hadde jeg hatt din jobb hadde jeg aldri vært syk. Alltid på jobb til evig tid. For en jobb! Anonymkode: 863d5...7e5 Hva gjør du utenom dette? Saksbehandling ER hovedsakelig jobben min, og bi har det ganske travelt (selv om du kanskje ikke tror det) Anonymkode: 4d79c...a1d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 #14 Del Skrevet 30. november 2019 På 29.11.2019 den 7.53, AnonymBruker skrev: På 28.11.2019 den 23.24, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i offentlig forvaltning. Dagene er helt forskjellige, men kan bestå av: avdelingsmøter, saksbehandling, klientmøter en til en, klientmøter i stor gruppe, referatskriving, drøfting av saker med kollega, lese rapporter, svare på mail/sms/telefomer fra klienter og samarbeidspartnere, kjøring til fra møter.... Anonymkode: 4d79c...a1d Herregud dette er sånt jeg ikke har tid til engang i mitt yrke, men må taes i tillegg. Vi har ikke flexitid og det er krise om vi jobber over, nå som vi har wintid innlogging, for da for vi overtid og gud forby krav på avspasering. hadde jeg hatt din jobb hadde jeg aldri vært syk. Alltid på jobb til evig tid. For en jobb! Anonymkode: 863d5...7e5 Skulle gjerne hatt slike dager jeg også. Men dette kommer tillegg til regnskapsjobben min hvor jeg også driver opplæring på nye kollegaer. Vi har fleksitid, og overtid, men jeg ønsker jo ikke å jobbe slik. I høst med opplæring i tillegg så har jeg gjort hovedjobben min mest på kveldstid etter de andre har gått hjem. Anonymkode: a10b4...317 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #15 Del Skrevet 3. desember 2019 On 11/30/2019 at 7:28 PM, AnonymBruker said: Skulle gjerne hatt slike dager jeg også. Men dette kommer tillegg til regnskapsjobben min hvor jeg også driver opplæring på nye kollegaer. Vi har fleksitid, og overtid, men jeg ønsker jo ikke å jobbe slik. I høst med opplæring i tillegg så har jeg gjort hovedjobben min mest på kveldstid etter de andre har gått hjem. Anonymkode: a10b4...317 Jeg tror kanskje du ikke forstår jobben min.. det er ikke sånn at jeg gjør «litt saksbehandling» - det er hovedjobben min (her formulerte jeg meg nok klønete). Når man har 130 klienter så er det ikke akkurat sånn at jeg sitter og tvinner tommeltotter.. Anonymkode: 4d79c...a1d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva som helst Skrevet 3. desember 2019 #16 Del Skrevet 3. desember 2019 På 28.11.2019 den 23.24, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i offentlig forvaltning. Dagene er helt forskjellige, men kan bestå av: avdelingsmøter, saksbehandling, klientmøter en til en, klientmøter i stor gruppe, referatskriving, drøfting av saker med kollega, lese rapporter, svare på mail/sms/telefomer fra klienter og samarbeidspartnere, kjøring til fra møter.... Anonymkode: 4d79c...a1d Jeg vil tippe dette er en god beskrivelse av en typisk dag for mange i kontormiljø. Jeg jobber i et analysemiljø, og mine dager kan oppsummeres som epostskriving, interne møter, eksterne møter med samarbeidspartnere/myndigheter/selgere, gjøre beregninger i Excel, skrive på rapporter/utredninger/eposter/powerpointpresentasjoner. Samt evinnelige administrasjonsoppgaver slik som utfylling av reiseregninger, skrive på rutiner, fylle ut skjemaer, betale regninger, se på kontrakter, gjennomføre anskaffelser også videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #17 Del Skrevet 28. desember 2019 På 28.11.2019 den 23.24, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i offentlig forvaltning. Dagene er helt forskjellige, men kan bestå av: avdelingsmøter, saksbehandling, klientmøter en til en, klientmøter i stor gruppe, referatskriving, drøfting av saker med kollega, lese rapporter, svare på mail/sms/telefomer fra klienter og samarbeidspartnere, kjøring til fra møter.... Anonymkode: 4d79c...a1d Fantastisk.. Hva tjener du? Er det i storby? Anonymkode: d138a...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #18 Del Skrevet 29. desember 2019 På 28.11.2019 den 23.24, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i offentlig forvaltning. Dagene er helt forskjellige, men kan bestå av: avdelingsmøter, saksbehandling, klientmøter en til en, klientmøter i stor gruppe, referatskriving, drøfting av saker med kollega, lese rapporter, svare på mail/sms/telefomer fra klienter og samarbeidspartnere, kjøring til fra møter.... Anonymkode: 4d79c...a1d ditto, bare at jeg har en "fri" offentlig stilling som består av å sove 1-2 timer på eget kontor, minst 3 stk - ca. 1 time lange sosiale pauser pr dag samt null resultatbasert sjekk av oppgavene mine. 800 k i lønn i året. Hvis noe må gjøres så jeg et par stykker under meg jeg kan delegere oppgavene til.. Anonymkode: f995f...d9a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #19 Del Skrevet 29. desember 2019 Leser mye på internett og kvinneguiden Anonymkode: b471d...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #20 Del Skrevet 4. januar 2020 På 28.11.2019 den 23.22, AnonymBruker skrev: Moren min er seniorkonsulent uten utdanning. Hun driver for det meste med å hjelpe forskere med møter, arrangementer, er admin i brukersystemet deres, ordner med rapporter, Excel, noe sekretærarbeid osv. Ganske rolig arbeid, standard 8-4, fleksitid, men varierer vel på hvor du jobber. Anonymkode: 7ecee...85a Hvor mye tjener hun på dette? Hvor er det i Norge(Storby/lite sted.. ) Anonymkode: d138a...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå