AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #1 Del Skrevet 27. november 2019 Lasagne er så godt, men ikke innafor når kaloriene skal være få. Her er noen knep for en lettere lasagne - Lage hvit saus uten smør - Bruke lettost, evt blandet med vanlig 27% ost - Bruke karbonadedeig i stedet for kjøttdeig, evt skinke Bruke litt mindre ostesaus og mer tomatsaus Anonymkode: 80065...93b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 27. november 2019 #2 Del Skrevet 27. november 2019 Høres ikke spesielt godt ut. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #3 Del Skrevet 28. november 2019 Hvorfor er ikke lasagne innenfor? Er det ikke bare til å passe på den totale kalorimengden. Anonymkode: 05c12...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deedee_ Skrevet 28. november 2019 #4 Del Skrevet 28. november 2019 Jeg pleier å lage hvit saus av cashewnøtter, og så bruker jeg ikke ost i det hele tatt, men næringsgjær. Og så bruker jeg grønnsaker og linser istedet for kjøtt, og bytter ut ene laget med lasagneplater med squash. Plutselig er lasagne en sunn middag! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #5 Del Skrevet 28. november 2019 4 minutter siden, deedee_ skrev: Jeg pleier å lage hvit saus av cashewnøtter, og så bruker jeg ikke ost i det hele tatt, men næringsgjær. Og så bruker jeg grønnsaker og linser istedet for kjøtt, og bytter ut ene laget med lasagneplater med squash. Plutselig er lasagne en sunn middag! Cashewnøtter inneholder 580 kcal pr 100 gram, så det bør det ikke brukes veldig mye av hvis målet er å ligge i kaloriunderskudd. Anonymkode: d3c23...7f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #6 Del Skrevet 28. november 2019 Jeg bruker squash istedenfor lasagne plater, bruker kyllingkjøttdeig, har sopp og litt grønnsaker blandet i. Sausen lager jeg av hakka tomater, litt matfløte, med mye fersk chili og hvitløk. Anonymkode: 9b609...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deedee_ Skrevet 28. november 2019 #7 Del Skrevet 28. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Cashewnøtter inneholder 580 kcal pr 100 gram, så det bør det ikke brukes veldig mye av hvis målet er å ligge i kaloriunderskudd. Anonymkode: d3c23...7f9 Lol oki kaloripoliti, jeg er forøvrig ikke opptatt av å slanke meg, men å spise sunt og næringsrikt, en hvit saus laget av cashewnøtter, vann, næringsgjær og div krydder er mer næringsrik enn en laget av melk, mel og smør. Bruker en håndfull nøtter, så kommer nok ikke til å trille rundt etter middagen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #8 Del Skrevet 28. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker squash istedenfor lasagne plater, bruker kyllingkjøttdeig, har sopp og litt grønnsaker blandet i. Sausen lager jeg av hakka tomater, litt matfløte, med mye fersk chili og hvitløk. Anonymkode: 9b609...131 Kyllingkjøttdeig er ikke bedre enn karbonadedeig sunnhetsmessig. Inneholder vel mest muk. Anonymkode: f7028...9d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #9 Del Skrevet 28. november 2019 Jeg lager lasagne med så mye kalorier jeg har lyst på, og så tilpasser jeg mengden jeg spiser etter hva annet jeg har spist eller skal spise den dagen. Hvis jeg vet jeg skal spise en kaloritett middag spiser jeg lettere frokost og lunsj. Da kan jeg spise den samme maten som før, bare gjøre justeringer på mengde innenfor døgnets matbudsjett. Anonymkode: 21d1a...350 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 28. november 2019 #10 Del Skrevet 28. november 2019 Jeg lager lasagne uten hvit saus. Er bare kjøttsaus der. Treningstips er vist å erstatte med cottage cheese, ikke prøvd selv. Om kalorier skal spares kan du strø kavring over i stede for ost, og bruke squas i stede for lasagneplater. Bruker også mye sopp, løk, tomater og gulrøtter for å få inn mer grønnsaker. Men personlig ville jeg laget en digg lasagne og heller spist mindre. Tiltakene ts nevner er så små at jeg lurer på om det er vits? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #11 Del Skrevet 28. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kyllingkjøttdeig er ikke bedre enn karbonadedeig sunnhetsmessig. Inneholder vel mest muk. Anonymkode: f7028...9d2 Hva er galt med muk? Er jo kjøtt det også. Anonymkode: 7d01c...b11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #12 Del Skrevet 28. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kyllingkjøttdeig er ikke bedre enn karbonadedeig sunnhetsmessig. Inneholder vel mest muk. Anonymkode: f7028...9d2 Fremdeles så mange som ikke vet dette? Det er ikke lov med MUK i produkter som ikke varmebehandles hos produsenten og MUK skal alltid stå i innholdsbetegnelsen. Kyllingkjøttdeig er ikke MUK. Anonymkode: 32989...f1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #13 Del Skrevet 28. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er ikke lasagne innenfor? Er det ikke bare til å passe på den totale kalorimengden. Anonymkode: 05c12...0a7 Veldig vanskelig å beregne. 3 timer siden, deedee_ skrev: Jeg pleier å lage hvit saus av cashewnøtter, og så bruker jeg ikke ost i det hele tatt, men næringsgjær. Og så bruker jeg grønnsaker og linser istedet for kjøtt, og bytter ut ene laget med lasagneplater med squash. Plutselig er lasagne en sunn middag! Det der er ikke lasagne! 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker squash istedenfor lasagne plater, bruker kyllingkjøttdeig, har sopp og litt grønnsaker blandet i. Sausen lager jeg av hakka tomater, litt matfløte, med mye fersk chili og hvitløk. Anonymkode: 9b609...131 Ikke lasagne dette her. Anonymkode: 80065...93b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #14 Del Skrevet 28. november 2019 3 timer siden, kaleidoskop skrev: Men personlig ville jeg laget en digg lasagne og heller spist mindre. Tiltakene ts nevner er så små at jeg lurer på om det er vits? Ved å bruke karbonadedeig sparer man 10 g fett per 100 gram. Ved å erstatte fullfettost med lettost sparer man 17 g fett per 100 g. I tillegg kommer reduksjonen ved å unnlate smør i sausen. Jeg synes 27 gram fett er en stor reduksjon. Anonymkode: 80065...93b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #15 Del Skrevet 28. november 2019 Bruker ikke hvitsaus i det hele tatt. Men har brukt revet gulrotter og istedenfor pasta har brukt lange striper av zucchini . Legge de ut på en som rutete stativ (for når du lage kjeks) og salte de godt - da kommer ut alle veske slik at lasagna blir ikke vannete. Så lage en god kraftig tomatsaus og masse ost. DIGG. Anonymkode: 7b93f...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #16 Del Skrevet 28. november 2019 3 timer siden, deedee_ skrev: Lol oki kaloripoliti, jeg er forøvrig ikke opptatt av å slanke meg, men å spise sunt og næringsrikt, en hvit saus laget av cashewnøtter, vann, næringsgjær og div krydder er mer næringsrik enn en laget av melk, mel og smør. Bruker en håndfull nøtter, så kommer nok ikke til å trille rundt etter middagen! Nei, ikke du nei...men Ts er det... Anonymkode: d3c23...7f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #17 Del Skrevet 28. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved å bruke karbonadedeig sparer man 10 g fett per 100 gram. Ved å erstatte fullfettost med lettost sparer man 17 g fett per 100 g. I tillegg kommer reduksjonen ved å unnlate smør i sausen. Jeg synes 27 gram fett er en stor reduksjon. Anonymkode: 80065...93b Det er det jo, men lasagne skal ikke ha norsk hvitost i sausen. Hverken hel eller halvfet hvitost. Lasagne skal ha revet parmesan (og noen smørklikker) oppå bechamelsausen som dekker det øverste lag på lasagnen. Anonymkode: 193d4...c73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 28. november 2019 #18 Del Skrevet 28. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Ved å bruke karbonadedeig sparer man 10 g fett per 100 gram. Ved å erstatte fullfettost med lettost sparer man 17 g fett per 100 g. I tillegg kommer reduksjonen ved å unnlate smør i sausen. Jeg synes 27 gram fett er en stor reduksjon. Anonymkode: 80065...93b Ja om man er på diet. Fett gir smak (smaker ikke forskjell på karbonade og kjøttdeig, så greit nok å bytte ut) men ost uten fett smelter ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #19 Del Skrevet 28. november 2019 Burde jo bare kutte kjøttet og erstatte det med linser. Anonymkode: 01496...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #20 Del Skrevet 28. november 2019 5 timer siden, deedee_ skrev: Jeg pleier å lage hvit saus av cashewnøtter, og så bruker jeg ikke ost i det hele tatt, men næringsgjær. Og så bruker jeg grønnsaker og linser istedet for kjøtt, og bytter ut ene laget med lasagneplater med squash. Plutselig er lasagne en sunn middag! Utrolig dumt spørsmål og har lite med lasagne å gjøre, men er det næringsgjæren som gjør at vegansk ost lukter helvete? Prøver meg som veganer, men den osten brekker jeg meg av. Anonymkode: bf756...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå