Gjest Gjesta Skrevet 28. mai 2005 #1 Skrevet 28. mai 2005 Ifjor sommer da jeg gikk på p-piller fikk jeg svært lite farge på kroppen, uansett hvor mye jeg solte meg virket det som. I år har jeg erstattet pillen med plaster, og etter kun noen få timer i sola har jeg oppnådd ett sinnsykt skille, og det i tillegg med høy faktor. :o (I tillegg har jeg ikke fått de stygge pigment-flekkene! juhuu!! 8) ) Så spørsmålet er vel egentlig,...finnes det noen bevist sammenheng mellom soling og p-piller/p-plaster? Og,..andre som har lignende erfaringer??
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2005 #2 Skrevet 28. mai 2005 Dette har jeg aldri hørt om... :klø: Er du sikker på at det har noe med p-piller å gjøre da? Er p-pillene og plasteret så forskjellige innholdsmessig?
Gjest Gjesta Skrevet 28. mai 2005 #3 Skrevet 28. mai 2005 Er du sikker på at det har noe med p-piller å gjøre da? Er p-pillene og plasteret så forskjellige innholdsmessig? Er ikke det flere hormoner i p-piller? :klø: Kan ikke være 100% sikker nei Holder på å søke etter informasjon,... (vet forresten at pigmentflekker er en bivirkning av p-piller).
Nella Skrevet 28. mai 2005 #4 Skrevet 28. mai 2005 Mener legen min sa noe om soling og p-piller.Husker jo ikke helt hva da.... Søkte litt nå og fant dette hentet fra her "Pigmentflekker kan være så mangt. Noen har fregner som kommer og går, de forsvinner vanligvis i 20-årene. Andre får pigmentskjolder på grunn av hormonpåvirkninger med østrogen, det kan skje under svangerskap og ved bruk av p-piller. Typisk for denne typen er unge kvinner med en skittenbrun flekkvis farge i panne og ved øynene/kinn. Når den utløsende årsaken fjernes, og man er forsiktig med soling, vil denne pigmenteringen langsomt forsvinne, det kan ta et par år. Pigmentflekker kommer også ofte i den aldrende ansiktshuden som har vært mye utsatt for soling. Dette kan behandles. " Har ikke fått noe pigmentflekker, men har helt slutta å få farge på leggene. Det fikk jeg jo før. Vet ikke om det har noen sammenheng. Har p-piller uten østrogen nå så frår jeg se
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2005 #5 Skrevet 29. mai 2005 Er ikke det flere hormoner i p-piller? :klø: Kan ikke være 100% sikker nei Holder på å søke etter informasjon,... (vet forresten at pigmentflekker er en bivirkning av p-piller). pigmentflekker som bivirkning har jeg hørt om, det var delen med soling generelt jeg ikke har hørt om.. At man blir mindre brun av å bruke p-piller/plaster/etc.... Men det er klart at alle hormonene vi får i oss påvirker kroppen, også på flere måter enn det vi tar de for. Så jeg avfeier det ikke, mulig at det er derfor jeg er så blek også
Malama Skrevet 29. mai 2005 #6 Skrevet 29. mai 2005 Kan jo HÅPE det er derfor jeg har vært bleik uansett hva jeg har gjort de siste årene, og at det da hjelper at jeg ikke benytter hormonell prevensjon i år. Men.. har ikke sett noe særlig til sola enda i år da...
Gjest gjesten Skrevet 29. mai 2005 #7 Skrevet 29. mai 2005 Jeg gikk på Trionetta i 5-6 år. Har alltid hatt sterk hud som har tålt "alt" når det kom til sol og sjelden blitt brent.Men etter at jeg begynte å ta p-piller har huden tålt solen dårligere og dårligere. Først nå nesten 4 år etter at jeg slutta på pillen er huden tilbake til sitt gode,gamle. Jeg er hellig overbevist om at det var p-pillene som forårsaket at sola og huden min plutselig ikke kom overens som tidligere .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå