Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jehovas vitner har hatt feilaktige forventninger om når verdens ende skulle komme og blir kalt falske dommedagsprofeter. I likhet med Jesu disipler i det første århundre har vi noen ganger ventet at visse profetier skulle bli oppfylt på et bestemt tidspunkt, men så har det vist seg at Guds tid ennå ikke var inne til det. Men det vil med sikkerhet komme. Les habakukk 2:3. 

Jeg linker til en artikkel som omhandler temaet Bør du frykte verdens ende.

noen ting som blir tatt opp her er 

Bør du frykte verdens ende?

Kommer jorden til å brenne opp?

Hva kommer til å skje ved verdens ende?

Er verdens ende virkelig nær?

Betyr feilslåtte forventninger med hensyn til enden at den aldri vil komme?

Endret av Rottenikken1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære trådstarter. Misjonering er i mot forumreglene. 

Anonymkode: a9bbd...66b

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære trådstarter. Misjonering er i mot forumreglene. 

Anonymkode: a9bbd...66b

Jeg gir bare informasjon. 

Skrevet

Slutt med misjoneringen din!!!!!!!! Det er forbannet og jævlig irriterende.

Anonymkode: 2a642...649

• Liker 3
Skrevet

Og forresten hvor mange ganger har ikke dere tullinger spådd verdens ende? Humbug alt sammen.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og forresten hvor mange ganger har ikke dere tullinger spådd verdens ende? Humbug alt sammen.

«Dere tullinger». Uhøflighet er også imot forumreglene

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Rottenikken1 skrev:

Jehovas vitner har hatt feilaktige forventninger om når verdens ende skulle komme og blir kalt falske dommedagsprofeter. I likhet med Jesu disipler i det første århundre har vi noen ganger ventet at visse profetier skulle bli oppfylt på et bestemt tidspunkt, men så har det vist seg at Guds tid ennå ikke var inne til det. Men det vil med sikkerhet komme. Les habakukk 2:3. 

Jeg linker til en artikkel som omhandler temaet Bør du frykte verdens ende.

noen ting som blir tatt opp her er 

Bør du frykte verdens ende?

Kommer jorden til å brenne opp?

Hva kommer til å skje ved verdens ende?

Er verdens ende virkelig nær?

Betyr feilslåtte forventninger med hensyn til enden at den aldri vil komme?

So what om jorda går under, skjer det så skjer det. Vi får leve i nuet.

Anonymkode: ff58c...9d6

Skrevet

Hva er greia med religion og frykt?? Hvorfor er det behov for å skremme folk til å tro? 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

«Dere tullinger». Uhøflighet er også imot forumreglene

Det du driver med er misjonering, det er i mot reglene. Dere kommer aldri til å lure medlemmer inn i den sekten, jeg er tidligere Jehovas Vitne så jeg vet hvordan dere går frem og alt om hva som skjer bak lukkede dører, dere er spinn gærne for å si det mildt.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det du driver med er misjonering, det er i mot reglene. Dere kommer aldri til å lure medlemmer inn i den sekten, jeg er tidligere Jehovas Vitne så jeg vet hvordan dere går frem og alt om hva som skjer bak lukkede dører, dere er spinn gærne for å si det mildt.

Regner med du vet hvordan det var å vokse opp sånn da. Avslør gjerne litt om det. Jeg leste en gang en historie av lesere som fortalte fra egne liv. Ei fortalte at søstera fikk så mye juling en gang hun sa noe faren ikke tålte, at hun da var mer død enn levende, før hun kom seg.

Husker ikke ordrett hva det var, men var noe om at hun i hvert fall ikke skulle tro, når hun ble voksen. Stakkars jente. Håper hun anmeldte svinet.

Anonymkode: 427c6...ac5

• Liker 1
Skrevet

Det var da svært så mange tråder med JV som kilde du skulle lage i dag. Ser det kommer i rykk og napp hos deg, men kan du ikke bare lage EN tråd for JV? Du trenger ikke 70 tråder for misjoneringen din. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt med misjoneringen din!!!!!!!! Det er forbannet og jævlig irriterende.

Vi har trosfrihet i Norge, så vedkommende har full rett til å drive misjonering såfremt det ikke er imot KG som er et privateid forum sier noe annet. Liker dere ikke trosfrihet får dere flytte til Kina, der er de også imot det.

Anonymkode: c9524...265

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er tidligere JV så vet du at ingen får rapportere timer for "misjonering" på internettforum...

Skrevet

Her kan dere self finne informasjon om den farlige sekten som JV er: https://jwfacts.com

Anonymkode: a0c7f...d15

• Liker 1
Skrevet
På 28.11.2019 den 11.50, AnonymBruker skrev:

Her kan dere self finne informasjon om den farlige sekten som JV er: https://jwfacts.com

Anonymkode: a0c7f...d15

Hold dere unna denne «svarteboka» som denne personen henviser til. Han har ikke deres beste i tankene. 

Skrevet (endret)
På 27.11.2019 den 19.30, Rottenikken1 skrev:

Les habakukk 2:3. 

Hvem hva hvor er habakukk? Er ikke slike ord fy fy ifølge jesus/bibelen? 

Om noe i bibelen er habakukk så er det imot alt med bibelen. 

Les Johannes 3.16 🤘

Endret av Jævla fyllekalas !
Skrevet
På 29.11.2019 den 18.22, Rottenikken1 skrev:

Hold dere unna denne «svarteboka» som denne personen henviser til. Han har ikke deres beste i tankene. 

Hvis han/hun kritiserer jehovas vitner, tror jeg det er mer nyttig i den linken enn din. Men jeg holder meg nok unna linker jeg ikke vet hva er. Vil ikke ha grums på telefonen eller iPaden.

Anonymkode: 427c6...ac5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...