AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #1 Skrevet 27. november 2019 Nå i disse dager som det nærmere seg eksamen, så blir lesesalene mer og mer fulle. Opplever til stadig at noen holder av plasser for andre, og da særlig på de plassene som alle vil sitte på. Er dette greit? Og hvis ikke, er det eventeult innafor å flytte tingene og sette seg der selv? Anonymkode: ae83f...be2
Gjest Tamsi Skrevet 27. november 2019 #2 Skrevet 27. november 2019 Jeg irriterer meg gjerne over slikt, men har av og til gjort det samme selv, så da kan jeg ikke si noe på det. Så kommer det an på hvor lenge, har jeg en avtale om å møte noen holder førstemann plass. Går det over en halvtime er det ikke så greit lenger.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #3 Skrevet 27. november 2019 Glem det. Med mindre institusjonen tilordner plasser til hver enkelt, eller godkjenner at noen skal ha prioritet (pga. f. eks. helse eller annen god grunn), så er det førstemann til mølla. Man kan regne med at jeg hadde flyttet sakene , hvis jeg ser at vedkommende hadde lagt fra seg sine ting der for å holde av for så å være lenge borte. Anonymkode: 01838...cdd
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #4 Skrevet 27. november 2019 Selvfølgelig ikke greit. Anonymkode: e206e...851
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #5 Skrevet 27. november 2019 59 minutter siden, Tamsi skrev: Jeg irriterer meg gjerne over slikt, men har av og til gjort det samme selv, så da kan jeg ikke si noe på det. Så kommer det an på hvor lenge, har jeg en avtale om å møte noen holder førstemann plass. Går det over en halvtime er det ikke så greit lenger. Gjør også det samme selv, men kun for å spiser lunsj og da er jeg ikke borte i mer enn 15-20 minutter. Tenker at det er bedre at jeg tar med meg maten ut enn at jeg forstyrrer de på lesesalen med alle lydene o.l. I tillegg er det ikke lov til å spise på lesesalen, noe selvfølgelig mange trosser. Jeg observerer ofte at folk gjør det for andre på morgningen. Slik at de som kommer tidlig for bra plasser, ikke får det fordi noen holder av for noen andre så er kan komme senere Anonymkode: ae83f...be2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #6 Skrevet 27. november 2019 Det pleier å være et reglement for dette, så folk kan spise lunsj og gå på do uten å få kastet bort tingene sine. Mange steder jeg ahr gått har det vært sånn at du kan ta plassen/skal rydde plassen ved fravær over 1 time. Anonymkode: 3f15d...693
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #7 Skrevet 27. november 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det pleier å være et reglement for dette, så folk kan spise lunsj og gå på do uten å få kastet bort tingene sine. Mange steder jeg ahr gått har det vært sånn at du kan ta plassen/skal rydde plassen ved fravær over 1 time. Anonymkode: 3f15d...693 Hva hvis vedkommende aldri hørt møtt opp? Bare fått noen til å holde av for de Anonymkode: ae83f...be2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #8 Skrevet 28. november 2019 Nei, dette her er da overhodet ikke greit. Anonymkode: ca40d...525
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #9 Skrevet 28. november 2019 Jeg har gjort det selv, bryr meg ikke om hva andre gjør Anonymkode: 72228...9a2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #10 Skrevet 28. november 2019 På mitt studiested hadde vi 15-min regel. Om folk ikke dukker opp så er plassen mistet Anonymkode: e785e...5b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå