AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #21 Skrevet 28. november 2019 I korte trekk: kjøp matblod på butikken, legg ett spor (søk opp videoer på YouTube om dette for å lære bedre) gjerne dagen før du skal gå det. Kan legge inn brudd i sporet (lite strekk uten blod), dråper og litt mer for å variere. Kan avslutte søket med f.eks en leke som belønning. Hadde en schæfer som digget dette, kan anbefales. Er utrolig god mental stimuli for hunden. Anonymkode: 20c0e...f94 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #22 Skrevet 28. november 2019 On 11/27/2019 at 6:56 PM, Myrmica said: Feil. Vi vet ingen ting om hvorfor hunden glefset etter et barn. Veldig ofte er det fordi hunden er usikker, og barnet ikke har respektert hundens grenser (det er ikke barnets eller hundens feil, men foreldres/eiers). Hunden trenger ikke være ustabil av den grunn. Å ønske at hunden skal vise empati for andre levende vesener er å menneskeliggjøre dem. Hunder er rovdyr. Å la en jakthund få bruke instinktene sine og trene jakt, kan gi en mer mentalt balansert og fornøyd hund. Har hatt mange hunder og ikke en eneste av dem har glefset. Å avfeie et genuint problem på den måten er farlig. Hunder kan ha varierende grad av empati med andre levende vesener. Det er det mennesker kaller "lynne". Noen hunder har mye empati og blir omtalt som god i lynnet, mens andre er mer aggressive Man kan aktivisere hunden og forhindre den fra å kjede seg på andre måter enn å drive med jakt. Hunden trenger stimulasjon, den trenger ikke jakt Anonymkode: ffd1c...4db
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #23 Skrevet 28. november 2019 17 timer siden, Snorkfrøken skrev: Har ingenting med at di er "søte" og små å gjøre, for min del handler det om holdninger og respekt. Å hvis jeg ikke tar veldig feil er det ikke lov å bruke levende dyr som "åte". Hvorfor gjøre det så vanskelig, når det finnes så mange andre gode løsninger på problemstillingen din? Det er da ikke levende dyr man kjøper som åte.. I fryseren har de ulike typer slangemat, og dette er da vitterlig dødt. En hund tåler helt fint og spise dette Anonymkode: 0a60b...328
LadyGrey Skrevet 28. november 2019 #24 Skrevet 28. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke levende dyr man kjøper som åte.. I fryseren har de ulike typer slangemat, og dette er da vitterlig dødt. En hund tåler helt fint og spise dette Anonymkode: 0a60b...328 Ser jeg har lest HI litt fort. Joda vet godt at hunder tåler å spise mus. Det hørtes bare upraktisk ut å bruke mus til å aktivisere en hund. Derfor jeg foreslo blodspor og lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå