AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #1 Skrevet 27. november 2019 Føler alltid jeg har sagt noe de ikke vil høre fler? Føler liksom jeg er for ærlig noen ganger? Jeg sier at jeg er veldig selvkritisk feks, når de spør hva som er mine svakheter. Anonymkode: 2c782...614
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #2 Skrevet 27. november 2019 Når de spør etter svakheter, så tar jeg et konkret eksempel. Og husk at de burde brukt «forbedringspotensiale» i stedet for svakhet. Du er klar over dette, og kan bli bedre på det. Anonymkode: 3cca4...80c 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #3 Skrevet 27. november 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når de spør etter svakheter, så tar jeg et konkret eksempel. Og husk at de burde brukt «forbedringspotensiale» i stedet for svakhet. Du er klar over dette, og kan bli bedre på det. Anonymkode: 3cca4...80c Ja men jeg ser ikke forbedringspotensiale. De spurte etter begge deler. Jeg visste ikke om så mye forbedring. Jeg sa at jeg er selvkritisk. At jeg ikke er god på smalltalk. jeg presterte faen meg å si at jeg har ADD! Men at det ikke er alvorlig og at jeg bare har hatt gode tilbakemeldinger fra sjefer. Det stemmer og. Sa for det meste positivt, men 😕 er sikkert noen som er bedre enn meg. Går alltid med en slik oppgitt følelse etter intervjuer bare 😕 hvorfor skal det være så vanskelig? Anonymkode: 2c782...614
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #4 Skrevet 27. november 2019 Jeg har fått høre av flere at å være åpen om diagnose er positivt. Jeg nekter å bli arbeidsledig på grunn av en slik diagnose. Jeg har erfaring i bransjen. Det er ikke noe politi eller noe sånn heller Anonymkode: 2c782...614
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #5 Skrevet 27. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Føler alltid jeg har sagt noe de ikke vil høre fler? Føler liksom jeg er for ærlig noen ganger? Jeg sier at jeg er veldig selvkritisk feks, når de spør hva som er mine svakheter. Anonymkode: 2c782...614 Slutt med det, enkelt og greit. Finn på en eller annen reell svakhet som ikke er så vesentlig i jobben, og minimaliser den. Anonymkode: 81479...38c 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #6 Skrevet 27. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt med det, enkelt og greit. Finn på en eller annen reell svakhet som ikke er så vesentlig i jobben, og minimaliser den. Anonymkode: 81479...38c Skal jeg lyve da? Hvorfor søker man en jobb når man ikke kan den? Jeg tror jo at jeg kan utføre den men jeg er redd for å skuffe på en låte. Jeg er bare oppgitt. skulle få svar på om er videre i prosessen ila 1-2 uker. Jeg sa også jeg er sjenert for fikk spørsmål om andre ting jeg ikke var helt forbøyd med Anonymkode: 2c782...614
Gjest ti10 Skrevet 27. november 2019 #7 Skrevet 27. november 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal jeg lyve da? Hvorfor søker man en jobb når man ikke kan den? Jeg tror jo at jeg kan utføre den men jeg er redd for å skuffe på en låte. Jeg er bare oppgitt. skulle få svar på om er videre i prosessen ila 1-2 uker. Jeg sa også jeg er sjenert for fikk spørsmål om andre ting jeg ikke var helt forbøyd med Anonymkode: 2c782...614 Du kan nevne det, men ikke overdriv eller gjør det verre enn det er. Si f. eks. at "Ja, jeg er kanskje litt selvkritisk av meg. Men det er egentlig ikke bare negativt, fordi det fører til at jeg garantert ikke slurver, men anstrenger meg for å gjøre ting ordentlig". Men du skal uansett bare nevne det som er relevant for jobben du søker. Det med smalltalk og være sjenert er kanskje ikke så relevant da? Med mindre du skal være besøksvenn eller noe sånt sosialt relatert, da bør man jo kunne la skravla gå.
Hemliganonym Skrevet 27. november 2019 #8 Skrevet 27. november 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal jeg lyve da? Hvorfor søker man en jobb når man ikke kan den? Jeg tror jo at jeg kan utføre den men jeg er redd for å skuffe på en låte. Jeg er bare oppgitt. skulle få svar på om er videre i prosessen ila 1-2 uker. Jeg sa også jeg er sjenert for fikk spørsmål om andre ting jeg ikke var helt forbøyd med Anonymkode: 2c782...614 Du høres ut som meg. Endret 27. november 2019 av Hemliganonym
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #9 Skrevet 27. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja men jeg ser ikke forbedringspotensiale. De spurte etter begge deler. Jeg visste ikke om så mye forbedring. Jeg sa at jeg er selvkritisk. At jeg ikke er god på smalltalk. jeg presterte faen meg å si at jeg har ADD! Men at det ikke er alvorlig og at jeg bare har hatt gode tilbakemeldinger fra sjefer. Det stemmer og. Sa for det meste positivt, men 😕 er sikkert noen som er bedre enn meg. Går alltid med en slik oppgitt følelse etter intervjuer bare 😕 hvorfor skal det være så vanskelig? Anonymkode: 2c782...614 Å si at du ikke er god på smalltalk synes jeg er helt greit! Du kan være en kjempegod arbeidstaker for det. Går selv og tenker på alt jeg burde sagt og ikke sagt etter jeg var på intervju mandag. Uff, de dagene mellom intervju og tilbakemelding kan være kjipe. 😬 Anonymkode: 3cca4...80c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå