AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #21 Skrevet 27. november 2019 Har aldri hatt en fasttelefon gjennom 15 år i arbeidslivet, tross kontorjobb. Mannen har offentlig stilling, stort kontor med fasttelefon. Han er aldri på kontoret, og bruker utelukkende calling og mobiltelefon. Det er helt hinsides sløsing av skattepenger... Anonymkode: 09413...be5
CabinCruiser Skrevet 27. november 2019 #22 Skrevet 27. november 2019 Er forresten sykt stolt av min mormor som selv kom på ideen om at det ikke var nødvendig for henne å ha både fasttelefon og mobiltelefon. Og dette til tross for at hun nekter å ta i bruk moderne hjelpemidler som pc, nettbrett, nettbank (ja, hun reiser i banken for å betale regningene) osv. Hun har en sånn gammel flipptelefon fra doro med store tall og som ringer og får meldinger, og det er stort sett alt - altså nesten likedan som den trådløse fasttelefonen. Jeg syns forøvrig at det er sykt kult med gamle damer på typ 80 år som syns det er stas med mobil og nettbrett og digitale fotoalbum. Som regel er det fordi de får mer bilder av barnebarna og oldebarna som de kan vise frem. Mobiltelefon er ingenting å frykte
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #23 Skrevet 27. november 2019 20 minutter siden, Anonym Bruker said: Kommer vel litt an på hvlken jobb, og hvilken kundegruppe som er ønskeleg å nå i valg av telekommunikasjon. Eh, nei... Kundegruppen vet da ikke hva slags telefon du snakker i. "Si meg, er det fasttelefon eller en IP-telefon de bruker? HVA, en IP-telefon? Nei da vil jeg ikke snakke med deg! Gi meg en veileder med fasttelefon! Jeg krever bildebevis!" Du tror det, ja? Anonymkode: bc83b...83d 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #24 Skrevet 27. november 2019 Jeg jobber på et stort offentlig kontor og vi har bare mobiltelefoner, alle sammen. Anonymkode: 8b5b2...43e
prt90 Skrevet 27. november 2019 #25 Skrevet 27. november 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om den kommer til å bli borte og evt når? Har en gammel far som er veldig bekymret og kommer ikke fram til Telenor på kundeservice🥴 Ikke villig til å lære seg mobil. Anonymkode: 1aeda...128 Det er ikke noe problem. Du kan koble fasttelefoner på mobilnettet. Har til og med sett folk som har gamle sveiv telefoner koblet opp som IP-telefoner..
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #26 Skrevet 28. november 2019 16 timer siden, Traktor skrev: Dette stemmer ikke. Jeg vet om mange som ikke har fått fikset kobberlinja ved feil begrunnet med at Telenor ikke vil investere mer i utdatert teknologi. De har da blitt henvist til svindyrt mobilt bredbånd med begrensning på datamengde. 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke. Alle får fikset linjen ved feil, men det skal prioriteres hvis det er koblet trygghetsalarm til den. Ved "normal feil", ut en trygghetsalarm tilkoblet, kan det ta opptil flere uker før feilen blir rettet. Anonymkode: 169dd...667 16 timer siden, Traktor skrev: Dette stemmer ikke. Jeg vet om mange som ikke har fått fikset kobberlinja ved feil begrunnet med at Telenor ikke vil investere mer i utdatert teknologi. De har da blitt henvist til svindyrt mobilt bredbånd med begrensning på datamengde. Det kan være regionale forskjeller, og at Telenor egentlig mente at "alle i vår region fikk reparert linjen, men det var i alle fall det vi fikk beskjed om fra Telenor da vi hadde problemer med linjen for få uker siden. Anonymkode: 169dd...667
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #27 Skrevet 28. november 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om den kommer til å bli borte og evt når? Har en gammel far som er veldig bekymret og kommer ikke fram til Telenor på kundeservice🥴 Ikke villig til å lære seg mobil. Anonymkode: 1aeda...128 Vi har litt av det samme problemet med en dement person som ikke evner å lære seg bruken av nye ting. Hvis fasttelefonlinjen forsvinner, eller hennes trådløse telefon blir ødelagt, har hun ingen mulighet til å beholde kontakten med omverdenen (oss). Vi har fått beskjed fra Telenor at fasttelefonen skal fases ut, men at linjene vil bli reparert så lenge det er praktisk mulig. Hvis faren din fremdeles er klar, ville jeg benyttet anledningen til å lære ham å bruke en ny telefon. For eksempel den mobile fasttelefonen det ble lenket til tidligere i tråden. Det kan være for sent å begynne med innlæring den dagen det blir behov for det. Anonymkode: 8fe5a...174
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #28 Skrevet 28. november 2019 I Forsvaret bruker man fasttelefon (i endel stillinger). Anonymkode: 699a2...7c2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå