Gjest CK Skrevet 28. mai 2005 #1 Skrevet 28. mai 2005 Lurte på om dere har noen tips for å få hunden til å slutte å bite seg i halen og beina? Dette er king cavalier, 9 mnd. Han står ikke i bånd. Lurte også på om dere har noen tips ifht tissing. Han "tisser på seg" når vi er ut fordi han ikke greier å styre den. Hva kan gjøres? På forhånd takk.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 28. mai 2005 #2 Skrevet 28. mai 2005 Jeg ville rett og slett tatt ham med til dyrlege og fått sjekket ham. Deretter til en atferdsspesialist hvis han ikke feiler noe. Hvordan biter han seg? Når? Hvor? Og hva mener du med at han tisser på seg? Treffer det pelsen? Beina? Står han bare rett opp og ned og lar det renne?
Gjest CK Skrevet 28. mai 2005 #3 Skrevet 28. mai 2005 Han har hår urinen "setter" seg i, samtidig som han nesten setter ned beinet før han er ferdig med å tisse. Derfor kommer det urin på pelsen. Takk for svar.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 28. mai 2005 #4 Skrevet 28. mai 2005 Dette med pelsen og urinen, det er vel naturlig så lenge det er en hund med lang pels? Jeg syns hvertfall svært ofte at langpelsede hunder er gule rundt tissen.. Dere får vel bare tørke ham når han kommer inn, da, eller vaske ham med en klut? Men hvordan biter han seg? På hvilke føtter, og i hvilke sammenheng?
Gjest Violetta Skrevet 29. mai 2005 #5 Skrevet 29. mai 2005 Det med bitingen kan være et tegn på stress. Ville fulgt rådet med veterinær eller adferdsspesialist.
Gjest CK Skrevet 29. mai 2005 #6 Skrevet 29. mai 2005 Han biter seg på potene, og i halen. Kanskje vi får ta en tur til veterinær.
Cherie Skrevet 29. mai 2005 #7 Skrevet 29. mai 2005 bitingen kan være stress realtert, eller han kan være understimulert ( i forhold til han behov) eller han kan rett og slett ha noe problem med no midd eller lignende som får det til å klø! vetrinær vil også jeg anbefale...
Gjest ge Skrevet 30. mai 2005 #8 Skrevet 30. mai 2005 Det med biting her og der har jeg hørt kan være seperasjonsangst. Også hvis de klør veldig mye.
Gjest Mona26 Skrevet 2. juni 2005 #9 Skrevet 2. juni 2005 Hei ! Jeg har en cavalier på 1 år og 4 mnd og kjenner til problemet du beskriver her. Når vi går tur er han så ivrig at han ikke rekker å tisse ferdig før han vil gå videre. Så vi må ta han ofte i dusjen og spyle av han, kan jo ikke gå rundt og lukte tiss heller. Ellers så prøver han hele tiden å få tak i halen sin ved å gå rundt i ring, men dette er jo bare morsomt. Men ellers så er det jo bare en herlig hunderase da, vi har så stor glede av lille Jonas som han heter
Gjest Mona26 Skrevet 2. juni 2005 #10 Skrevet 2. juni 2005 Hei ! Jeg har en cavalier på 1 år og 4 mnd og kjenner til problemet du beskriver her. Når vi går tur er han så ivrig at han ikke rekker å tisse ferdig før han vil gå videre. Så vi må ta han ofte i dusjen og spyle av han, kan jo ikke gå rundt og lukte tiss heller. Ellers så prøver han hele tiden å få tak i halen sin ved å gå rundt i ring, men dette er jo bare morsomt. Men ellers så er det jo bare en herlig hunderase da, vi har så stor glede av lille Jonas som han heter
Gjest Mona26 Skrevet 2. juni 2005 #11 Skrevet 2. juni 2005 Hei ! Jeg har en cavalier på 1 år og 4 mnd og kjenner til problemet du beskriver her. Når vi går tur er han så ivrig at han ikke rekker å tisse ferdig før han vil gå videre. Så vi må ta han ofte i dusjen og spyle av han, kan jo ikke gå rundt og lukte tiss heller. Ellers så prøver han hele tiden å få tak i halen sin ved å gå rundt i ring, men dette er jo bare morsomt. Men ellers så er det jo bare en herlig hunderase da, vi har så stor glede av lille Jonas som han heter
Gjest CK Skrevet 2. juni 2005 #12 Skrevet 2. juni 2005 Takk for svar. Har vært hos veterinær i dag og han sa at det var normalt med bitingen. Dette ville avta når han ble eldre. Skulle overse det for han mente det var en måte for å få oppmerksomhet på. Han barberte også bort endel hår på magen for å minske problemet med lukt.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 3. juni 2005 #13 Skrevet 3. juni 2005 Og takk til deg for at du kom med oppdatering av hva som hadde hendt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå