Gå til innhold

Juletrekuler alternativ bruk

j23

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har tips eller forslag til hva man kan gjøre, altså hvordan man kan pynte med juletrepynt hvis det ikke skal henge på treet.

Tenker hovedsakelig på juletrekuler. Har ganske mange, og er usikker på om jeg skal ha juletre i år ettersom jeg reiser bort i selve jula, men ønsker gjerne å pynte litt før det. Hvis jeg kjøper tre har jeg nok uansett flere kuler enn det er plass på på treet da jeg isåfall går for et lite tre. 

Tar i mot alle tips, gjerne med bilder som eksempler! Har sett noen utesteder/barer pynter med mange kuler som henger sammen, enten i en krans eller som store "pølser" over disken, men vet ikke hvordan dette lages + kanskje mer naturlig å henge over en bar enn et sted hjemme?

Uansett, tar i mot alle slags tips og forslag om hva juletrekuler kan brukes til annet enn å henges på treet!🤶😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan brukes til ørepynt.  Trenger ikke en gang hull i ørene.  Bare bruk tråden rundt hele øret.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett fine julekranser med tett av julekuler. sjekk DIY sider på facebook, der florerer det om dagen av både gode og noen ganske dårlige måter å igjenbruke julekuler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også enormt mange julekuler, de årene jeg drar alt frem pleier jeg å fylle litt rustikke skåler og fat/esker med kuler og div som passer sammen, det kan bli ganske fint :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heng på knottene til kommode og lignende (så sant dei ikkje er knuselige). Legg dei i eit stort trau eller ein romslig bolle eller på eit stort lysfat. Fin noen fine greiner frå eit grantre du kan sette i ein vase og henge pynten på (vanlige greiner uten barnåler går nok også greit). Om du ikkje vil bruke kulene til treet neste år,  så kan du jo lage julekrans med dei eller lime fleire sammen og henge opp i vindu.

Endret av _nubbenella
Lagt til litt til..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger de på hyller, på lysfat med kongler osv, på etasjefat, osv. Har også en virhassel jeg henger noen kuler på. 

Anonymkode: 3a26d...6f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta av opphenget- lime de fast på et brett o.l - evnt lim noe under slik at de står stødig og ikke ruller avgårde- Da kan du bruke de som små vaser til små blomster- bruk små julestjerner som snitt eller juleroser, orchideer og fine furugreier o.l  Plasser flere sammen- blir ganske kult 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollhassel med juletrekuler i en stødig vase blir veldig dekorativt, enten i vinduskarmen eller på et bord (fant bare et bilde med påskeegg, men det går nok like fint med julepynt :))

350acb0550fba2e7ed0256f010ff114f.jpg

Anonymkode: 9cea4...1cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flere tips dere!☺️

Kanskje et litt dumt spørsmål, men hvor får man tak i trollhassel? Synes det er veldig stilig, men kommer ikke på å ha sett det... Selges kanskje på blomsterbutikker - eller?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, j23 skrev:

Takk for flere tips dere!☺️

Kanskje et litt dumt spørsmål, men hvor får man tak i trollhassel? Synes det er veldig stilig, men kommer ikke på å ha sett det... Selges kanskje på blomsterbutikker - eller?😊

Blomsterbutikk ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En litt stor vase eller keramikkrukke med greiner eller granbar gir fort julestemning når man henger på julekuler. 

Et annet alternativ er å legge fine kuler oppi et høyt norgesglass eller tilsvarende. 

75604065_2720566674704792_2501413640662417408_o.jpg74351757_2683808888380571_5386696808107868160_o.jpg

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng dem i forskjellige lengder i et vindu eller på en vegg. Feks fra taklist. Nei, jeg vet ikke. Søk på Pinterest for ideer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ødelegge dem med lim o.l. så kan du bruke en gammel kleshenger av ståltråd, og bøye «klesdelen» ut til en sirkel før du «åpner» opp der hvor trådene er vridd sammen rett under kroken som den henges opp med. Da kan du tre kulene inn på ståltråden, så vrir du sammen trådene igjen etterpå. Så får du en fin krans. Søk på Christmas wreath på Pinterest f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mine i en stor glass "lykt" (betegnelsen er vel lykt, men man kan jo ha hva som helst oppi), noe ala denne:

35EAF6E2-E4FE-460A-93B6-99191A951AFA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...