Gå til innhold

Jeg ble tvunget til abort av legen min for 18 år siden.. Hvor kan jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..få info om aborten? Når det var og andre ting. Tok ganske sen abort tror det var i uke 12. 

Jeg har begynt å tenke på d så mye i det siste. Jeg var bare 17 og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Legen min var så sur og streng og bestilte abort før jeg rakk å si ja eller nei. Er så lei meg for at jeg ikke fikk ta valget selv, samtykket i noe jeg ikke helt kunne stå for der og da. Var nok i sjokk rett og slett over å bli gravid så tidlig. Er overbevist at vi hadde klart det meg og sambo (er fortsatt sammen)❤️ 

Vile gjerne vite litt mere om aborten min, som når jeg hadde termin fks , eller andre ting -vet ikke hva det skulle være men får ikke helt fred. Så rart at jeg tenker på det så mye nå. Har aldri tenkt særlig på det før.. Har jo vært opptatt med to barn de siste 13 årene..💖💖 

Anonymkode: e0dd7...1c2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble tvunget jo. Har ikke fortalt hele «historien» her. Men samme det. Var det svaret jeg fikk her på Kvinneguiden gitt. Thank you 😥

• Liker 9
Skrevet

Bare troll som er aktive på kg på denne tiden av døgnet. Check in etter kl 4, da er det flere normale her

Anonymkode: bf81e...c73

• Liker 7
Skrevet

Det var fri abort for 18 år siden. Det betyr at man kan velge selv om man vil ta abort eller ikke. Du ble ikke tvunget til å ta abort.

Anonymkode: 38e40...2e9

• Liker 25
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ble tvunget jo. Har ikke fortalt hele «historien» her. Men samme det. Var det svaret jeg fikk her på Kvinneguiden gitt. Thank you 😥

Drit i svarene du får her,(untatt mitt) også kontakter du sykehuset der du tok aborten. Vil tro de enten har det du leter etter, eller at de kan fortelle deg hvor du kan lete. 
Jeg skjønner tankene dine godt, kan nok være greit å få på plass litt detaljer så du bedre kan bearbeide dette. Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 05cba...422

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare troll som er aktive på kg på denne tiden av døgnet. Check in etter kl 4, da er det flere normale her

Anonymkode: bf81e...c73

Okei😍 takk. 

Kanskje de kjeder seg når de er hjemme med barna sine..  håper på noen svar senere da😊

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Drit i svarene du får her,(untatt mitt) også kontakter du sykehuset der du tok aborten. Vil tro de enten har det du leter etter, eller at de kan fortelle deg hvor du kan lete. 
Jeg skjønner tankene dine godt, kan nok være greit å få på plass litt detaljer så du bedre kan bearbeide dette. Lykke til ❤️ 

Takk❤️ 

Skrevet

Er lite tips: skal du skrive en tråd på kvinneguiden, må du desvetre tåle at enkelte kan svare litt krast. Hvis du ikke tåler det, råder jeg deg til å snakke med venninner i stedenfor ❤ de første svarene er gjerne litt usaklige, selv om jeg forstår hva brukeren skal frem til (forskjellen på å bli tvunget og føle seg presset)

Når Det er sagt, ville jeg startet med å ta kontakt med sykehuset hvor aborten ble utført. De kan sette deg i kontakt med de riktige menneskene. Ønsker deg lykke til ❤

Anonymkode: 4b96d...6fd

• Liker 13
Skrevet

https://www.amathea.no/ kanskje du kan snakke med disse også, selv om du ikke er gravid akkurat nå?

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du ble ikke tvunget. Du følte deg presset. Noe som er to forskjellige ting. 

Anonymkode: af0b5...197

Lege vs. 17-årig pasient? Da kan man føle seg tvunget, ja. Som godt voksen synes jeg ennå det er svært, svært vanskelig å motsi en lege. Men drit i flisespikking, det er ikke det TS spør om.

Anonymkode: 864cb...f8c

• Liker 27
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kyniske folk her på Kg som mener det er rett å drepe babyer helt til fødselen...

Anonymkode: 93458...e82

• Liker 3
Skrevet

Føler med deg. Du er ikke alene. Det er mange kvinner som sliter med sorg og depresjoner pga abort.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er kyniske folk her på Kg som mener det er rett å drepe babyer helt til fødselen...

Skjerp deg!

Anonymkode: 0bdae...91d

• Liker 6
Skrevet

Ta kontakt med amathea, som en annen her sier.

Du har kanskje ikke fått sørget skikkelig over barnet du aborterte bort, og når du også føler at du ikke stod fritt til å velge å beholde det, så føles det kanskje ekstra tungt. Tillat deg å sørg, kanskje hold en helt symbolsk sermoni for deg selv, eller med din samboer - les et dikt, kjenn på sorg, også gir det kanskje deg en mulighet til å faktisk gå videre. Sorg som bare får ligge å murre kan virkelig ta knekken på en altså!

❤️

• Liker 4
Skrevet

Ta kontakt med sykehuset der aborten ble gjennomført .. 

Anonymkode: 2435a...75e

Skrevet

Jeg skjønner at dette er en kjip situasjon for deg.

Men jeg har selv tatt abort, og det var først samtale hos legen ja.

Men så er det forsamtale på sykehuset med sykepleier. Og der går du både informasjon OG de spør om samtykke på nytt.  Jeg fikk spørsmål om jeg ønsket abort på selve operasjonsdagen også.

Du har lov til å sørge, men dette valget må du stå for selv. Å skylde på legen hjelper deg ikke å komme videre 

Anonymkode: 87e01...4cc

• Liker 28
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner at dette er en kjip situasjon for deg.

Men jeg har selv tatt abort, og det var først samtale hos legen ja.

Men så er det forsamtale på sykehuset med sykepleier. Og der går du både informasjon OG de spør om samtykke på nytt.  Jeg fikk spørsmål om jeg ønsket abort på selve operasjonsdagen også.

Du har lov til å sørge, men dette valget må du stå for selv. Å skylde på legen hjelper deg ikke å komme videre 

Var din abort på samme sykehus som TS, for 18 år siden, så du vet at alt var likt i hennes tilfelle...?

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Var din abort på samme sykehus som TS, for 18 år siden, så du vet at alt var likt i hennes tilfelle...?

Jeg vil nesten våge å påstå det ja. Dette med informert samtykke når det gjelder abort stod og står høyt. Du kan ombestemme deg helt frem til narkosen (eller ved medisinsk abort, til du tar pillen som stopper hjertet).

Det er ganske rart å tro at sykehusene ikke er forsiktige med noe så alvorlig og endelig abort.

• Liker 17
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil nesten våge å påstå det ja. Dette med informert samtykke når det gjelder abort stod og står høyt. Du kan ombestemme deg helt frem til narkosen (eller ved medisinsk abort, til du tar pillen som stopper hjertet).

Det er ganske rart å tro at sykehusene ikke er forsiktige med noe så alvorlig og endelig abort.

Men uansett om legen tvang henne eller ikke, så opplevde TS et så stort PRESS om abort at for henne ble det det samme som tvang. Derfor sliter hun med dette i ettertid. Har du virkelig så vanskelig for å forstå at alle ikke takler alt likt? 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...