Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta valgfrie fag (40-gruppe) på UiO neste semester, og lurer på om noen vet om det er noen regler mot at man får tatt fagene innviliget hvis forelesningene foregår parallelt? Hverken seminar eller eksamen krasjer, kun forelesning. Jeg prøvde å finne ut av det, men jeg fant ikke ut av det.

Anonymkode: 8df7a...dde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper kanskje ikke så veldig, men på UiT kan man i alle fall ta de fagene man ønsker. Her er det studentens ansvar å ikke velge emner der obligatorisk oppmøte krasjer.

Anonymkode: 790f3...68f

• Liker 1
Skrevet

Da velger du hvilken undervisning du går i. De kan ikke bytte hele planen fordi du har dobbeltbooket deg selv... søk på et annet emne da?

Anonymkode: fb1c5...71f

• Liker 1
Skrevet

Om forelesningene krasjer er ikke noe problem annet enn at du ikke kan være i begge samtidig. Men dette med krasjende eksamner er jeg usikker på. Hva med å spørre studieadministrasjonen eller en veileder?

Skrevet

Så lenge det ikke er obligatorisk forelesning er det ikke noe problem .

Anonymkode: 8ae25...4a6

• Liker 4
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Så lenge det ikke er obligatorisk forelesning er det ikke noe problem .

Anonymkode: 8ae25...4a6

Dette + jeg hadde obligatoriske forelesninger jeg fikk slippe da jeg søkte om tillatelse i forveien. Endte opp med å dele det opp ca 50-50.

Anonymkode: 4b403...4ce

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

På 27.11.2019 den 12.26, AnonymBruker skrev:

Da velger du hvilken undervisning du går i. De kan ikke bytte hele planen fordi du har dobbeltbooket deg selv... søk på et annet emne da?

Anonymkode: fb1c5...71f

Selvfølgelig forventer jeg ikke dette. Jeg har heller ikke dobbeltbooket meg enda, jeg sjekker muligheten for de fagene jeg ønsker sterkest og som passer best for det jeg skal jobbe med senere. Jeg skal sette opp planen nærmere jul. Det jeg lurte på er om man ikke får innvilget de emnene hvis forelesninger krasjer, og da kan det hende andre fag er fulle. Så det er greit å tenke på det før man søker ;)

Anonymkode: 8df7a...dde

Gjest hva som helst
Skrevet

Hvorfor spør du her i stedet for å ta kontakt med studieadministrasjonen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...