AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #21 Skrevet 27. november 2019 Så hyggelig å se at så mange er fornøyde med Ahus, kjenner et par jordmødre som jobber der og de er flotte folk. Noen av dere har kanskje møtt på dem:) Jeg for min del har kun født på Ullevål, og er fornøyd med, så neste gang søker jeg meg tilbake dit. Anonymkode: c2369...077
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #22 Skrevet 27. november 2019 Jeg fødte på Ahus i 2018, og har fødeplass der igjen nå. Det var en veldig fin opplevelse sist, vi følte oss godt ivaretatt. Vi var bare en halvtime på fødestuen før babyen kom, men personalet der rakk virkelig å være helt fantastiske på den korte tiden. Vi var i kontakt med føden noen ganger pr. telefon tidligere i forløpet, og det var også fint. De, og vi, bommet på hvor raskt det gikk, men det var også veldig vanskelig å forutse. Jeg hadde skrevet fødebrev, og jordmoren rakk å få med seg hva jeg hadde skrevet om noe jeg var veldig redd for, og ivareta meg på det området. Vi hadde dobbeltrom på barselhotellet i 3 døgn. Vi var mye for oss selv der, men de kom hvis vi trakk i snora. Vi var helt amatører som foreldre, og hadde litt spørsmål og veiledingsbehov som jeg nesten syntes var flaue. Men vi ble møtt med smil og vennlighet. Vi hadde imidlertid ikke noen større utfordringer som tok tid å finne ut av, og jeg ser for meg at det f.eks. kan ha vært vanskeligere å være der med ammeproblemer utover vanlige startvansker. Vi merket at de hadde det travelt (dette var i ei veldig travel uke på en tid av året som pleier å være travel på føden). Anonymkode: 9b8b5...f22
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #23 Skrevet 28. november 2019 Hatt tre styrtfødsler som alle gikk bra. Rakk bare å legge meg i en seng og føde, så har ikke så mye erfaring med det å oppleve å være der over tid Fornøyd med pasienthotellet Anonymkode: 92c2c...dcf
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #24 Skrevet 28. november 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde dobbeltrom på barselhotellet i 3 døgn. Vi var mye for oss selv der, men de kom hvis vi trakk i snora. Vi var helt amatører som foreldre, og hadde litt spørsmål og veiledingsbehov som jeg nesten syntes var flaue. Men vi ble møtt med smil og vennlighet. Vi hadde imidlertid ikke noen større utfordringer som tok tid å finne ut av, og jeg ser for meg at det f.eks. kan ha vært vanskeligere å være der med ammeproblemer utover vanlige startvansker. Vi merket at de hadde det travelt (dette var i ei veldig travel uke på en tid av året som pleier å være travel på føden). Anonymkode: 9b8b5...f22 Vi lå fire døgn på barselhotellet på Ahus og jeg hadde "alle" ammeproblemene, og vi fikk veldig god hjelp. Men så hadde jeg overhodet ingen terskel for å dra i den snoren, heller. Vi trengte hjelp ca. annenhver time, enten til å forsøke vanlig amming, låne pumpeutstyr, levere brukt pumpeutstyr, eller be om mer smertestillende (de ville ikke gi flere doser av gangen). De klarte ikke løse ammeproblemene, fordi alt bunnet ut i at sønnen vår ikke var moden nok til å die riktig/åpne munnen nok, men jeg hadde fått masse melk, lært meg å pumpe og lært masse gode ammeteknikker innen vi dro derfra. Det tok seks uker før alt var i gjenge med ammingen, så det ville blitt et langt opphold på barselhotellet. 😛 Anonymkode: 59072...c12
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #25 Skrevet 28. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi lå fire døgn på barselhotellet på Ahus og jeg hadde "alle" ammeproblemene, og vi fikk veldig god hjelp. Men så hadde jeg overhodet ingen terskel for å dra i den snoren, heller. Vi trengte hjelp ca. annenhver time, enten til å forsøke vanlig amming, låne pumpeutstyr, levere brukt pumpeutstyr, eller be om mer smertestillende (de ville ikke gi flere doser av gangen). De klarte ikke løse ammeproblemene, fordi alt bunnet ut i at sønnen vår ikke var moden nok til å die riktig/åpne munnen nok, men jeg hadde fått masse melk, lært meg å pumpe og lært masse gode ammeteknikker innen vi dro derfra. Det tok seks uker før alt var i gjenge med ammingen, så det ville blitt et langt opphold på barselhotellet. 😛 Anonymkode: 59072...c12 Så godt å høre Det er nok viktig at man tør å dra i snora og si i fra, ja. Anonymkode: 9b8b5...f22
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #26 Skrevet 28. november 2019 Selve fødselsoppholdet var kjempebra. Sykehuset overså dog to ganger at vannet hadde gått. Det gikk ei uke etter at vannet hadde gått før fødsel ble satt igang. Den burde vært satt igang før, og ungen hadde begynt å tære på fettlaget og var veldig tørr i lang tid. Anonymkode: bb34f...878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå