Gå til innhold

Hva lønner det seg å utdanne seg som, når man bor utenfor byene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fagbrev som barne- og ungdomsarbeider, men det er nesten umulig å få jobb. Bor på et lite/passe stort sted ca. 1,5 time unna Oslo. Å pendle er for meg ganske uaktuelt, da jeg vil heller bruke den tiden på noe annet.

Hører jo at utdannelser innenfor IT er ettertraktet, men da igjen må man vel ofte inn til de større byene. Sykepleiere søkes det ofte etter her. Men det er nok også noe jeg vil styre unna. Ellers er jeg egentlig ganske åpen for det meste. Jobb er jobb for meg, trenger ikke å "brenne for" det jeg gjør :) 

Hva tror dere lønner seg å utdanne seg som? Lærer? Yrkesfaglige utdannelser (ikke BUA 😛)? Det ideelle ville vært en relativt kort utdannelse jeg kunne tatt ved siden av jobb.

Anonymkode: 23e8d...099

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal man jobbe med mennesker, så bør man brenne for yrket. Så korte utdanniger der mennesker ikke er invovlert er jo bygg g annlegg.

Anonymkode: 070d4...c8a

• Liker 1
Skrevet

Du må jo sjekke finn der du bor da, se hva som er ettertrakta.. Barnehager, skole og helsetjenester er det vel overalt. Ellers div. håndverkstjenester.. Her ville jeg anbefalt elektriker, pga lovverk og sånn, så er det mindre sannsynlig å miste jobb til polakker.

Anonymkode: d11e5...e78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...