Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann fortalte noe veldig privat, sårt og tøft til en kamerat av han. Dette er ikke hans beste venn, men en barndomsvenn han har god kontakt med.

Dette fikk jeg så spørsmål om av kona hans (ikke min venninne) på et sted med mange andre tilstede. Jeg visste ikke at mannen hennes visste noe engang, så det kom så brått på meg at jeg ikke visste hvordan jeg skulle reagere, men prøvde å snakke det litt vekk (etterpå gikk jeg på badet og gråt..)

Min mann fortalte meg da at han hadde snakket med sin kamerat om det, men at han var en mann man kunne stole på og at han ikke sa så private ting om oss til kona si (kona er veldig sladrete og enkel, sier ting helt uten filter.. ).

Jeg sendte henne en mld og spurte hvem som hadde fortalt henne det og hun svarte sin mann. 

Jeg sitter igjen skikkelig såret og får lyst å si fra til mannen hennes at det var noe han fikk vite i fortrolighet, og at det ble veldig ekkelt at konen hans spør meg ut om det foran mange andre. Det var ikke spørsmål med lette svar, det er veldig vonde opplevelser som ligger bak og mye følelser involvert. 

Hadde dere sagt noe? Eller bare tenkt «lesson learned, vi forteller ikke noe mer privat til han».

Anonymkode: 1cd0f...286

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke blanda meg.

Anonymkode: be779...8e1

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke blanda meg.

Anonymkode: be779...8e1

Blande seg? Det er jo snakk om en hemmelighet som handler om ts jo. Og hun fikk lide for at dama hans er en frekk sladrekjerring. 

Jeg ville sagt ifra OG ikke sagt noe privat til ham igjen. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hadde sagt noe og aldri fortalt noe privat igjen.

Skrevet

Det riktige å gjøre i slike tilfeller, er også gjerne det vanskeligste. Ta det opp med mannen hennes.

• Liker 5
Skrevet

Hvis man ikke vil at noen skal vite noe så holder man kjeft.

Skrevet
2 minutter siden, padawan skrev:

Hvis man ikke vil at noen skal vite noe så holder man kjeft.

Man har vel venner for å kunne snakke med de om ting. Min mann valgte å snakke med sin kamerat fordi han var helt sikker på at han ikke er typen som sier ting videre. Det er på en måte greit at kona fikk vite det, men det er ikke greit at hun spør meg ut foran masse folk. Hun burde ikke nevnt det for meg eller noen andre i det hele tatt.. Kameraten er jo også klar over at kona mangler antenner for hva hun kan si og ikke, så helt ærlig synes jeg han ikke burde sagt noe privat om andre til kona si overhodet. 

Ts

• Liker 6
Skrevet

Takk for svar dere andre. Min mann kommer ikke til å fortelle noe mer privat til kameraten sin. Men jeg er usikker om jeg tør å si fra til han.

Skrevet

Syns mannen din fortjener å vite om det, sånn at han ikke forteller mer til denne fyren og kanskje tenker seg mer om før han deler(dessverre). Om det er noe traumatisk han fortalte om så burde han heller ta noen samtaler med psykolog? Der er det taushetsplikt. Dessverre er det mange en ikke kan stole på. En må ha i bakhodet at alt en sier kan bli fortalt videre. 

Anonymkode: a2da1...d36

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns mannen din fortjener å vite om det, sånn at han ikke forteller mer til denne fyren og kanskje tenker seg mer om før han deler(dessverre). Om det er noe traumatisk han fortalte om så burde han heller ta noen samtaler med psykolog? Der er det taushetsplikt. Dessverre er det mange en ikke kan stole på. En må ha i bakhodet at alt en sier kan bli fortalt videre. 

Anonymkode: a2da1...d36

Min mann vet det selvsagt og ble veldig skuffet over kameraten. De har hatt mange fortrolige samtaler og han trodde han kunne stole på han. Jeg tror jo han egentlig kan stoles på, han er en fin og reflektert fyr... Men tydeligvis hadde han fortalt dette og det ble bare skikkelig vondt. 
TS

Skrevet (endret)

Selvfølgelig sier du i fra til mannen din:opplyser: 

Skjønner ikke hvorfor enkelte ikke kan holde kjeft om ting som er fortalt dem i fortrolighet :bond:

Edit : ser at jeg kanskje leste litt feil, og at du antageligvis skrev om å snakke med "sladre-Per"...

Endret av Beeblebrox
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min mann vet det selvsagt og ble veldig skuffet over kameraten. De har hatt mange fortrolige samtaler og han trodde han kunne stole på han. 

Dette illustrerer egentlig poenget mitt. Jeg har kanskje dårlig erfaring med folk men man tror man kan stole på folk og at de ikke forteller ting videre men så gjør de det likevel så forteller den personen det videre igjen.

Skrevet

Det er noe ikke riktig ved den dama, man tar ikke noe sårt og personlig, og tar det opp foran masse folk ala "hei lisa, lenge siden sist, du, åssen er det egentlig med den testikkelkulen/utroskapen/pengeproblemene/psykiske plager hos dere a?" 

Jeg mener hvem faen gjør sånt? Du og mannen kan si fra at dette er ikke akseptabelt, hverken at det ble delt med kona til vennen ELLER tatt opp i plenum!

Anonymkode: b386b...372

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe ikke riktig ved den dama, man tar ikke noe sårt og personlig, og tar det opp foran masse folk ala "hei lisa, lenge siden sist, du, åssen er det egentlig med den testikkelkulen/utroskapen/pengeproblemene/psykiske plager hos dere a?" 

Jeg mener hvem faen gjør sånt? Du og mannen kan si fra at dette er ikke akseptabelt, hverken at det ble delt med kona til vennen ELLER tatt opp i plenum!

Anonymkode: b386b...372

Ja, det er en grunn til at jeg ikke er venninnen hennes.😔

TS

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet

Hadde helt klart sagt ifra. Det som er sagt i fortrolighet, skal aldri videre til en tredje part. Ikke de man selv stoler på engang. Mennesker som ikke kan la være å sladre, er ufyselige.

Skrevet

De fleste ville nok ha fortalt det til ektefellen sin. Men at ektefellen sier dette videre og så i plenum 😮 Ikke den skarpeste kniven i kaka ho der. På den andre siden burde mannen hennes ha skjønt dette til nå og klokelig holdt kjeft. Mannen din ts bør si ifra til sin kamerat om hva som skjedde og deretter ikke være fortrolig med ham igjen. 

Anonymkode: 8aab5...33b

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste ville nok ha fortalt det til ektefellen sin. Men at ektefellen sier dette videre og så i plenum 😮 Ikke den skarpeste kniven i kaka ho der. På den andre siden burde mannen hennes ha skjønt dette til nå og klokelig holdt kjeft. Mannen din ts bør si ifra til sin kamerat om hva som skjedde og deretter ikke være fortrolig med ham igjen. 

Anonymkode: 8aab5...33b

Jeg har egentlig mest lyst å si fra til kona. Mannen hennes er en fin fyr, men har nok klart å forsnakke seg 😞 Kona derimot... 

Jeg fortalte jo det samme «hemmelige» til min beste venn. Jeg regnet da med at hun fortalte det til sin mann, noe som var greit, uten at jeg nevnte noe om at hun kunne si noe eller ikke.  Hennes mann er en veldig god venn av både meg og min mann (en av min manns beste venner). Jeg har truffet han flere ganger etter dette og han har ikke nevnt noe til meg, eller til andre. Han skjønte altså at dette snakker jeg ikke om. I går traff jeg han og da kom jeg med en oppdatering, da svarte han jo som at dette visste han om. Dette er helt greit og vitner om at jeg kan stole på de.

Hadde kona til kameraten skjønt dette hadde det vært greit. Men å spørre meg ut foran andre om noe veldig sårt og vondt ... det var jo heller ikke sånn at hun viste empati eller forståelse. Det føltes kun som nysgjerrighet og var veldig invaderende, samtidig som jeg skjønte jo at noen vi stolte på hadde snakket med henne om det, så det var som en kniv i brystet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...