Gå til innhold

Sykepleiere, dummere enn resten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykepleiere under snittet intelligent?

Anonymkode: 7391b...78e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Men du er kanskje det? Hilsen en ikke-sykepleier. 

Anonymkode: 9d6ce...63e

• Liker 49
Skrevet (endret)

Det er ikke lett å bli sykepleier i Norge, det er store krav som ikke finnes i en del andre europeiske land 

Endret av ana0603
Skrevet

Hmm? Av de jeg vet om som studerer sykepleie, så virker de greit oppegående. 

Anonymkode: 2ff3e...e5c

• Liker 11
Skrevet

5 i snitt? Smarte nok.

Anonymkode: cb039...2fa

• Liker 11
Skrevet

Jepp 

Anonymkode: f3052...ff8

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp 

Anonymkode: f3052...ff8

Begrunnelse?

Anonymkode: c982d...0d4

Skrevet

Mange av dem kan både å lese og skrive

Anonymkode: 2d32a...dbc

• Liker 12
Skrevet

Vil tro sykepleiere i snitt ligger rundt eller litt over gjennomsnittet. En klarer å fullføre en treårig utdannelse, samtidig som det nok ikke stiller de samme kravene som i de mest krevende utdannelsene.

• Liker 13
Skrevet

Intelligensnivå vet jeg ikke noe om, men at sykepleiere er over snittet verdifulle, det er jeg ganske sikker på.

Har all respekt for sykepleiere.

• Liker 33
Skrevet

Jeg tror det? Kjenner iaf en, hun taklet ikke ‘dramaet’ på studiet. At det var intriger og whatnot. 

Anonymkode: 06ad4...ed3

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, herzeleid skrev:

Vil tro sykepleiere i snitt ligger rundt eller litt over gjennomsnittet. En klarer å fullføre en treårig utdannelse, samtidig som det nok ikke stiller de samme kravene som i de mest krevende utdannelsene.

Nå er det jo 5 i snitt for å komme inn, og jeg husker det var en del som slutta første året pga vansker med anatomi...Så de som ble ferdig med skolen er vel ikke så dumme...

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Witch24 skrev:

Nå er det jo 5 i snitt for å komme inn, og jeg husker det var en del som slutta første året pga vansker med anatomi...

Det er vell helt avhengig av hvor en søker. Så vidt jeg kan se er det flere steder en trenger 3-4 i snitt (før realfagspoeng osv.) for å komme inn. 

Sitat

Så de som ble ferdig med skolen er vel ikke så dumme...

Jeg synes dette er et rart svar når du siterer et innlegg der jeg skriver at jeg tror sykepleiere ligger rundt eller litt over snittet. 

https://utdanning.no/studiebeskrivelse/sykepleie

Endret av herzeleid
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, herzeleid skrev:

Det er vell helt avhengig av hvor en søker. Så vidt jeg kan se er det flere steder en trenger 3-4 i snitt (før realfagspoeng osv.) for å komme inn. 

Jeg synes dette er et rart svar når du siterer et innlegg der jeg skriver at jeg tror sykepleiere ligger rundt eller litt over snittet. 

Hva tenker du om de som tar yrkesfag eller jobber med noe som ikke krever noe? Eks butikk...

Venninna mi skulle søke så det var så  høye snitt, har ikke sjekket selv...

Skrevet

Det finnes sikkert både uintelligente og intelligente sykepleiere, som det gjør i alle yrker. Men sykepleiere tror ofte de kan mer enn de egentlig gjør. For eksempel om medisiner.. Medisinregning og veldig generell lære om ulike legemiddelgrupper utdanner de ikke til farmasøyter, noe det virker som de har vanskelig for å skjønne. Har opplevd at det har blitt gitt veldig feil informasjon fra ulike sykepleiere ang legemidler ved flere anledninger. Det er skremmende.

Anonymkode: 40f98...ca7

• Liker 8
Skrevet

Ut ifra alle tabbene som dreper pasientene som sykepleiere og leger i det offentlige begår kan man jo lure. 

Anonymkode: de2ef...e53

• Liker 2
Skrevet

Nei. De fremstår langt smartere enn de som prøver å rakke ned på dem med antydninger om de er dumme eller at studiet er enkelt.

• Liker 10
Skrevet
23 timer siden, Witch24 skrev:

Hva tenker du om de som tar yrkesfag eller jobber med noe som ikke krever noe? Eks butikk...

Jeg vil tro de som jobber med noe som ikke krever så mye i snitt vil score noe lavere. 

Sitat

Venninna mi skulle søke så det var så  høye snitt, har ikke sjekket selv...

Det kunne det nok vært lurt å gjøre før du kom med påstanden. 

Skrevet

Jeg kjenner tre sykepleiere, de er ikke de skarpeste knivene i skuffen. 

Anonymkode: 40ff0...6d9

• Liker 4
Skrevet

Det kommer vel an på? Jeg er sykepleier og synes skolen var kjempelett. Men det krever sitt for å klare alle tre årene da, spesielt praksis.

Anonymkode: 89ad3...0b6

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...