Gå til innhold

Sår i arr 1 år etter laparoskopi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. 
Jeg er ny her på forumet, så håper jeg poster dette på rett plass og i rett kategori. Vær så snill og ikke slett tråden admins, men gi meg beskjed og send meg en melding dersom det er noe jeg må endre på.

Ok, så her er det jeg sliter med. I fjor desember hadde jeg en operasjon (laparoskopi), og jeg fikk et lite arr rett nedenfor magen, oppenfor underlivet mitt. Det var selvoppløselige sting og alt gikk bra med såret, det grodde fint og jeg har ikke hatt noe problem med det fram til nå.

For et par dager siden begynte jeg å klø veldig på arret. Jeg begynte å bli ganske rød, og plutselig en dag så jeg at det var blitt en slags hard klump som var blitt enda rødere. På bare et par dager skulle dette så utvikle seg til å bli et sår utpå arret fra operasjonen, og det er veldig mye puss som renner fra såret. Det kommer blod fra det også, og det er et par store blemmer også. Det gjør veldig vondt når jeg er i bevegelse, lener meg framover, ja hver minste bevegelse gjør vondt siden dette er rett under magen min. Jeg skifter bandasje på såret, for et par dager siden trengte jeg bare å skifte en gang for dagen, men nå ser jeg at det kommer puss igjennom bandasjen så jeg må skifte ofte. 

Jeg har fått en sykepleier til å se på såret, og hun ba meg om å få det undersøkt hos lege dersom det ikke blir bedre. Jeg gruer meg veldig til å eventuelt dra til fastlegen min, da jeg føler vi ikke kommer godt overens.

Er det noen som har opplevd det samme? At et arr fra en operasjon har grodd helt fint og normalt slik det skal, for så 1 år senere få en infeksjon med mye puss og blod i? Jeg skjønner ikke hva som er årsaken til det heller, og om det er farlig. Jeg har ingen feber foreløpig, men har ikke følt meg helt 100 prosent heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...