Gå til innhold

Hjelp til farge på badet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal selge og småfikser litt på leiligheten. Blant annet skal vi male badet. Per i dag er det verdens styggeste gråbeige teksturert våtromstapet. Det er ikke verdt prisen å flislegge eller legge plater, vi nøyer oss med å male. Men jeg sliter med å velge farge. På gulvet er det vinyl, kremfarget med beige/gråflekket mønster. Innredningen er hvit. Dør og tak er rent hvit. Døra inn til badet er fra stua, stua er malt mørk grønn (akeleie fra Fargerike). Ellers i leiligheten er det div gråtoner, Aubergine fra jotun og en lys mint/sjøgrønn farge. Jeg ønsker ikke at badet skal være beige eller grått, det ser så kjipt ut. Noen som har forslag til konkrete farger?

Slik er tapetet i tekstur:

https://www.optimera.no/nettbutikk/lim-sparkel-fugemasse-og-maling/tapet-og-strie/tapet-vitrulan-glassfiber-418/

Jeg regner jo med at de som kjøper her kommer til å ønske å pusse opp badet etterhvert. Så for å være helt ærlig, malingen er bare for å få badet til å se finere ut på bilder i salgsannonsen :P

Alle tips taes imot med takk :)

Anonymkode: 1d827...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg malte et bad før salg i fjor, og da brukte jeg en lys grå farge fra Flügger. Klarer ikke finne den på sidene deres, men den var omtrent den lyseste de hadde i fargekartet. Det ble veldig delikat, og det så veldig mye freshere ut (det var malt i en varm hvitfarge). Det er noe skikkelig herk å male våtrom, så jeg vet ikke om jeg hadde gjort det igjen, men det er verdt det! Synes våtromsplater er gull, for de kan man male hvis man ønsker en forandring på badet. 

Anonymkode: f4e40...b8e

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg malte et bad før salg i fjor, og da brukte jeg en lys grå farge fra Flügger. Klarer ikke finne den på sidene deres, men den var omtrent den lyseste de hadde i fargekartet. Det ble veldig delikat, og det så veldig mye freshere ut (det var malt i en varm hvitfarge). Det er noe skikkelig herk å male våtrom, så jeg vet ikke om jeg hadde gjort det igjen, men det er verdt det! Synes våtromsplater er gull, for de kan man male hvis man ønsker en forandring på badet. 

Anonymkode: f4e40...b8e

Hvit-aktige farger er ikke så fint på sånt tapet synes jeg. Prisen og arbeidet med å bytte til plater få jegi ikke igjen ved salg, så det er ikke aktuelt som nevnt :) Jeg er ikke i stand til å gjøre sånt selv, så da må jeg hyre inn noen, og det blir veldig dyrt. 

Skrevet

Vi endte på Evening green forresten, det ble kjempefint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...