Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan tenkes jeg har gått glipp av noe, men når kommer feriepengene? :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste bedrifter pleier og betale de ut siste lønning før juli :-)

Skrevet

Hvor stor er prosentsatsen nå? Når jeg gikk på skolen var den 10,2 %, men det er noen år siden.

Gjest gjest1
Skrevet

Prosentsatsen varierer litt ut fra arbeidstedet. Vanlig sats er 10,2% men det er også endel som gir 12,5%. Tror dette har noe med antall ferieuker å gjøre. (f.eks de over 60 som dermed har en ekstra ferieuke får 12,5%). Jeg fikk 12,5% der hvor jeg jobbet før, og siden det bare var deltid hadde jeg ikke noe ferie uansett, så ikke vet jeg.

Jeg har alltid fått utbetalt feriepengene mine på julilønningen. I år skal jeg tidligere på ferie, så nå får jeg de på junilønningen.

Skrevet

Jeg jobber privat og der får vi feriepenger utbetalt når vi trenger dem. Og vi får ikke alt samtidig med mindre vi skal ha 5 uker ferie i en smell. Vi får lønn utbetalt som vanlig sammen med feriepengene, og da får vi mindre utbetalt mnd etter ferien (ikke betaling for feriedager).

Mannen min jobber i kommunen og får feriepenger i juni (minus 4/26 deler av dem tror jeg) og vanlig lønn i juli.

Begge våre arbeidsgivere har 12% feriepenger.

Skrevet

Jeg fikk feriepengen mine den 25 mai,,

trudde at de skulle komme den 25 juni jeg da...

men siden jeg skal ha ferie nå i juni fikk jeg pengene nå.. hadde ikke bedt om det.,,

får feriepenger - 4/26 deler av lønna trur jeg det var.. (er jo dne eskra 5 uka det,)

Skrevet

Det vanlige er vel å få feriepengene i juni, det er ihvertfall jeg vant til.

Hvis du skal ha tidlig ferie, kan du be om å få dem tidligere, f.eks. på mai-lønna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...