Devana Skrevet 28. mai 2005 #1 Skrevet 28. mai 2005 Kan tenkes jeg har gått glipp av noe, men når kommer feriepengene? :oops:
Mette Skrevet 28. mai 2005 #2 Skrevet 28. mai 2005 De fleste bedrifter pleier og betale de ut siste lønning før juli :-)
Gjest CK Skrevet 28. mai 2005 #3 Skrevet 28. mai 2005 Hvor stor er prosentsatsen nå? Når jeg gikk på skolen var den 10,2 %, men det er noen år siden.
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2005 #4 Skrevet 29. mai 2005 Prosentsatsen varierer litt ut fra arbeidstedet. Vanlig sats er 10,2% men det er også endel som gir 12,5%. Tror dette har noe med antall ferieuker å gjøre. (f.eks de over 60 som dermed har en ekstra ferieuke får 12,5%). Jeg fikk 12,5% der hvor jeg jobbet før, og siden det bare var deltid hadde jeg ikke noe ferie uansett, så ikke vet jeg. Jeg har alltid fått utbetalt feriepengene mine på julilønningen. I år skal jeg tidligere på ferie, så nå får jeg de på junilønningen.
monja Skrevet 29. mai 2005 #5 Skrevet 29. mai 2005 Jeg jobber privat og der får vi feriepenger utbetalt når vi trenger dem. Og vi får ikke alt samtidig med mindre vi skal ha 5 uker ferie i en smell. Vi får lønn utbetalt som vanlig sammen med feriepengene, og da får vi mindre utbetalt mnd etter ferien (ikke betaling for feriedager). Mannen min jobber i kommunen og får feriepenger i juni (minus 4/26 deler av dem tror jeg) og vanlig lønn i juli. Begge våre arbeidsgivere har 12% feriepenger.
Pasha Skrevet 29. mai 2005 #6 Skrevet 29. mai 2005 Jeg fikk feriepengen mine den 25 mai,, trudde at de skulle komme den 25 juni jeg da... men siden jeg skal ha ferie nå i juni fikk jeg pengene nå.. hadde ikke bedt om det.,, får feriepenger - 4/26 deler av lønna trur jeg det var.. (er jo dne eskra 5 uka det,)
Ephemera Skrevet 29. mai 2005 #7 Skrevet 29. mai 2005 Det vanlige er vel å få feriepengene i juni, det er ihvertfall jeg vant til. Hvis du skal ha tidlig ferie, kan du be om å få dem tidligere, f.eks. på mai-lønna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå