Gå til innhold

HSV (2) Tips&triks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Alle der ute med hsv1 og hsv2 

Jeg ble selv smittet september 2018, av en partner som ikke viste han hadde hsv2. 

Lang historie kort- jeg er en av de uheldige som i begynnelsen har hatt hyppige utbrudd. Det første var verst, så ballet det på seg med et og annet utbrudd hver 30 dag til jeg begynte med supresserende medisiner i mars og har da hatt færre utbrudd. 

Pluss siden med valtrex er færre utbrudd-minuset med det for min del er at i og med at jeg har fast partner så har det vært greit å vite når utbruddene kommer ( kriblingen på låret og noe smerter i lysken) på den måten har vi unngått å ha samleie under utbrudd. 

Det er litt "stressende" og alltid være på "vakt" etter nye utbrudd. 

Så nå lurer jeg på hva deres tips og triks er. Jeg har prøvd flere forskjellige metoder for og unngå/minske utbrudd, har lest en del på forum ( lovebug f.eks eller hsv2 forum) men det er lite trafikk der. 

Men dere har sikkert mye mer erfaring 

En eks jeg hadde en gang hadde hsv1 på leppene  og snakket mye om hvor viktig det var å smøre på zovirax så fort man merket utbrudd, for da ville ikke utbruddene "bryte ut" hva er deres erfaring her ? 

Jeg har også prøvd sterk desinfeksjon på blemmene for å "drepe" dem. Funker medium. 

Noen snakker om infrarød lys behandling så fort man merker noe. Aldri prøvd 

Også er det diett, lite sukker og alkohol. Også er det mye snakk om lysin balansen i kroppen og generell vitamin balanse . 

Så dive inn med deres erfaringer 

( er du en surmugg som skal skrive ned hvor jævla uansvarlige vi som er blitt smittet er, så spar meg...) 

Anonymkode: 0497c...d18

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar bra doser c og d vitamin HVER dag, og når mensen nærmer seg og immunforsvaret blir litt svakt, så girer jeg på de dosene en del, det i samråd med lege. Det fungerer veldig bra for meg. Det er absolutt noe i at c og d vitamin hemmer herpes, det booster immunforsvaret, og alt som holder immunforsvaret gående, hemmer herpes.

Anonymkode: 993dd...e23

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tar bra doser c og d vitamin HVER dag, og når mensen nærmer seg og immunforsvaret blir litt svakt, så girer jeg på de dosene en del, det i samråd med lege. Det fungerer veldig bra for meg. Det er absolutt noe i at c og d vitamin hemmer herpes, det booster immunforsvaret, og alt som holder immunforsvaret gående, hemmer herpes.

Ahh interessant. Jeg tar allerede d vitamin. Hvor mange mcg tar du per dag? Altså hvor mange miligram.?

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

19 timer siden, Thefro skrev:

Ahh interessant. Jeg tar allerede d vitamin. Hvor mange mcg tar du per dag? Altså hvor mange miligram.?

Jeg ser det står skrevet at tilskudd av sink og lysin skal hjelpe og styrke immunforsvaret. Og dermed hindre utbrudd.

Anonymkode: 28e9f...3b3

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei Alle der ute med hsv1 og hsv2 

Jeg ble selv smittet september 2018, av en partner som ikke viste han hadde hsv2. 

Lang historie kort- jeg er en av de uheldige som i begynnelsen har hatt hyppige utbrudd. Det første var verst, så ballet det på seg med et og annet utbrudd hver 30 dag til jeg begynte med supresserende medisiner i mars og har da hatt færre utbrudd. 

Pluss siden med valtrex er færre utbrudd-minuset med det for min del er at i og med at jeg har fast partner så har det vært greit å vite når utbruddene kommer ( kriblingen på låret og noe smerter i lysken) på den måten har vi unngått å ha samleie under utbrudd. 

Det er litt "stressende" og alltid være på "vakt" etter nye utbrudd. 

Så nå lurer jeg på hva deres tips og triks er. Jeg har prøvd flere forskjellige metoder for og unngå/minske utbrudd, har lest en del på forum ( lovebug f.eks eller hsv2 forum) men det er lite trafikk der. 

Men dere har sikkert mye mer erfaring 

En eks jeg hadde en gang hadde hsv1 på leppene  og snakket mye om hvor viktig det var å smøre på zovirax så fort man merket utbrudd, for da ville ikke utbruddene "bryte ut" hva er deres erfaring her ? 

Jeg har også prøvd sterk desinfeksjon på blemmene for å "drepe" dem. Funker medium. 

Noen snakker om infrarød lys behandling så fort man merker noe. Aldri prøvd 

Også er det diett, lite sukker og alkohol. Også er det mye snakk om lysin balansen i kroppen og generell vitamin balanse . 

Så dive inn med deres erfaringer 

( er du en surmugg som skal skrive ned hvor jævla uansvarlige vi som er blitt smittet er, så spar meg...) 

Hvordan var ditt første utbrudd? Fikk du flere puljer med sår som avløste hverandre, eller et sett med sår som kom og forsvant samtidig?

Hvor lenge varte ditt utbrudd?

Skrevet

Er du helt kvitt utbruddene med forebyggende behandling?

Er Valtrex bedre enn Zovirax?

Skrevet

Hvordan har dere sagt det til partnere?

Anonymkode: 752c0...460

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan var ditt første utbrudd? Fikk du flere puljer med sår som avløste hverandre, eller et sett med sår som kom og forsvant samtidig?

Hvor lenge varte ditt utbrudd?

Hei 

Mitt første utbrudd varte i 3 uker. Jeg trodde først jeg hadde fått en urinveisinfeksjon, men viste seg at såret satt rett under urinrøret. Det kom 3 dager. 

Jeg tror det bare var insane mye, og jeg gjorde alt for å holde det i ro. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei 

Mitt første utbrudd varte i 3 uker. Jeg trodde først jeg hadde fått en urinveisinfeksjon, men viste seg at såret satt rett under urinrøret. Det kom 3 dager. 

Jeg tror det bare var insane mye, og jeg gjorde alt for å holde det i ro. 

Hva mener du ned at det kom tre dager?

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er du helt kvitt utbruddene med forebyggende behandling?

Er Valtrex bedre enn Zovirax?

Nei er ikke helt kvitt de, men gikk fra å ha medium vonde utbrudd ved hver eggløsning, altså hver 20 dag. Til og ha mellom 50 og 90 dagers mellomrom, med milde utbrudd, uten nervesmerter. 

Meg kjent er zovirax kun krem som du smører på utbruddene..mens valtrex er tabletter du tar supresserende for å unngå eller mildne til utbruddene 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva mener du ned at det kom tre dager?

3 dager etter at jeg hadde hatt samleie med smittekilden

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei er ikke helt kvitt de, men gikk fra å ha medium vonde utbrudd ved hver eggløsning, altså hver 20 dag. Til og ha mellom 50 og 90 dagers mellomrom, med milde utbrudd, uten nervesmerter. 

Meg kjent er zovirax kun krem som du smører på utbruddene..mens valtrex er tabletter du tar supresserende for å unngå eller mildne til utbruddene 

Hvordan gikk det når du sluttet på medisinene da?

Zovirax finnes også som tabletter, man tar 5 stk om dagen, en hver 4. Time.☺

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan gikk det når du sluttet på medisinene da?

Zovirax finnes også som tabletter, man tar 5 stk om dagen, en hver 4. Time.☺

Jeg tar de supresserende, dvs 1 hver dag, 250mg. 

For å roe ned utbruddene eller hindre at de kommer tilbake

• 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 27.11.2019 den 22.16, AnonymBruker skrev:

Jeg tar de supresserende, dvs 1 hver dag, 250mg. 

For å roe ned utbruddene eller hindre at de kommer tilbake

Heia, hvordan har medisinene fungert? Har du fått noe utbrudd når du har gått på de? eller har du slutteT? og hvis du har sluttet, har du fått noe utbrudd? Jeg er litt ny i herpes 2 verden :( livredd for dette.

Anonymkode: 23962...0cf

• 2 uker senere...
Skrevet
On 8/5/2020 at 7:43 PM, AnonymBruker said:

Heia, hvordan har medisinene fungert? Har du fått noe utbrudd når du har gått på de? eller har du slutteT? og hvis du har sluttet, har du fått noe utbrudd? Jeg er litt ny i herpes 2 verden :( livredd for dette.

Anonymkode: 

Hei frøken 

Hvis du vil chatte kan du sende meg en pm på insta konto thingshewrote 🥰

Skrevet
44 minutter siden, Thefro skrev:

Hei frøken 

Hvis du vil chatte kan du sende meg en pm på insta konto thingshewrote 🥰

:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har fått HSV2 av kjæresten min (idioten visste ikke at han hadde det. Jada, vet det er mulig men jeg er sur og bitter akkurat nå). Fjerde (!!) utbruddet på 5 uker. Skal nå gå på Valtrex i tre måneder til og jeg får bivirkninger av de. Har smerter og feber i begynnelsen av hvert utbrudd og jeg gir snart opp. Hadde ME før og kom meg for ti år siden. Får helt flashback til det med alle infeksjonene. Første herpes-utbruddet var helt ille, verre enn etter fødsel med rift grad 2. Jeg er også helt nummen i huden i underlivet, merker ikke når jeg må/går på do. Trøsten med at nummenhet ble verre er at jeg ikke kjenner blemmene nå. Er hos legen ukentlig. Stapper i meg d vitamin, c vitamin, lysin, k vitamin. Vet ikke hvor mye trua jeg har på det. 
herregud, er det mulig... alltid vært så forsiktig. Aldri hatt kjønnssykdom eller uvi. Og nå dette helvette som ikke går over... 

Anonymkode: dcbc2...9c0

Skrevet

Hei kjære deg 

Jeg føler med deg ❤

Husk at du har ikke fått dette fordi du har vært uforsiktig. Vi er mennesker, som lever og har sex= slike ting kan skje.

Det finnes noen som reagerer negativt på valtrex. Zovirax er en annen pilleform kanskje denne passer bedre til deg ?! 

Hvis prmærutbruddet ditt var for 5 uker siden så kan det hende at dette er det du fremdeles har.

Smør på zovirax salve på blemmene hele tiden, legg gladpack over så smitter ikke salven over.Noen liker også og bade i epsom salt (badesalt) det finnes også de som anbefaler en lemonbalm en salve du får på felleskjøpet. 

Jeg har kjøpt oliven blad ekstrakt, og gurkemeie ( innformasjon dempende) lysin kan være både bra og dårlig. Så vanskelig med dette.

Kutt ned på kaffe og sukker spis sunt og sov mye. Har du mulighet til å sykemelde deg en uke eller 2 så kanskje du får Roet ned kroppen litt. 

Prøv å ikke stresse, stresshormoner er ikke bra ( skjønner det er vanskelig) finn litt ro med situasjonen. 

Vil du kontakte meg i et annet forum så kan du gjerne det ❤ jeg er her om du trenger 

Skrevet

huff, det kan ikke være noe godt å ha det sånn. Mitt første utbrudd var helt forferdelig også har jeg hatt noen i etterkant som har vært forferdelige.  ellers noen små i ny og ne. Men har ikke vist jeg har hatt det før i år. har nok hatt det noen år. han som trolig smittet meg visste han hadde det og påførte meg det,samtidig fant jeg ut etterpå at han hadde dame. så han var både utro, lå med 2 -3 andre samtidig. sånne folk!! jeg hadde tilgitt det lettere hvis han ikke visste han hadde det men når han visste om det så er det utrolig dårlig gjort og ikke informere om det! respektløst å påføre andre denne helvetes greiene. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei 

Jeg har nettopp opprettet en Facebook side for oss i skandinavia 
Håper vi kan få litt mer aktivitet der inne slik som i de amerikanske gruppene ( dog med litt mindre drama) 

Du finner den på 
Herpes (hsv1+hsv2) scandinavia 

🙏🏽

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...