AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #1 Skrevet 26. november 2019 Født sånn eller blitt sånn? Var endel debatt om dette etter Hjernevask programmet for en ti år siden. Hva viser nyeste forskning? Anonymkode: 1d594...db3
Maleficenta Skrevet 26. november 2019 #2 Skrevet 26. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Født sånn eller blitt sånn? Var endel debatt om dette etter Hjernevask programmet for en ti år siden. Hva viser nyeste forskning? Anonymkode: 1d594...db3 Tror født sånn. Da det er homofile som har måttet holde sin legning skjult fordi de har vokst opp i et homofiendtlig miljø, slik som religiøs sekt eller noe. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #3 Skrevet 26. november 2019 Du kan jo like gjerne spørre: heterofile - født sånn eller blitt sånn? Anonymkode: 6b1e7...a49 18
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #4 Skrevet 26. november 2019 Heterofili, født sånn eller blitt sånn? Jeg sier født sånn. Har alltid hatt en dragning mot jenter som jeg aldri har hatt mot gutter. Anonymkode: 0ab7f...e47 3
Jdz Skrevet 26. november 2019 #5 Skrevet 26. november 2019 Sannsynligvis født sånn. Jeg kan hvertfall ikke huske at jeg noen gang tok en beslutning om å bli heterofil. Jeg synes egentlig noen av subkulturene i homofile miljøer er ganske fasinerende, men har ikke latt meg påvirke til å bli homofil av den grunn. Og uansett spiller det vel egentlig ingen rolle? Vi er jo frie mennesker? 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #6 Skrevet 26. november 2019 Tipper begge deler. Jeg har hatt perioder i livet der jeg kun har tent på menn, både damer og menn og kun damer. Er nok flexibifilhomohetero:-). Uansett ser ikke jeg på dette som noe problem. Vi kommer til å se mye til dette i fremtiden, da folk lever ut legningene sine til fulle. Anonymkode: a1615...bf8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #7 Skrevet 26. november 2019 Du kan både bli født sånn og bli sånn. Anonymkode: 60641...65a
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #8 Skrevet 26. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan både bli født sånn og bli sånn. Anonymkode: 60641...65a Det tror jeg også. Folk må slutte å ta dette så seriøst:-) Anonymkode: a1615...bf8 1
Maleficenta Skrevet 26. november 2019 #9 Skrevet 26. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan både bli født sånn og bli sånn. Anonymkode: 60641...65a Hvordan kan man bli sånn?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #10 Skrevet 26. november 2019 DET ER GENTISK, avvik i gen. Anonymkode: f4fa3...9fa
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #11 Skrevet 26. november 2019 Da lurer jeg på hva slags miljø det skulle vært. Folk i samme miljø som utsettes for akkurat det samme ender opp som både streite og skeive. Av de to fra barneskoleklassen som er åpent skeive i dag var det åpenbart allerede da. At det skulle være miljøavhengig er så dumt at jeg heller ville anbefalt brukt bibelen som logisk rettesnor - og det sier sitt. Anonymkode: 54442...207 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #12 Skrevet 26. november 2019 Det er jo et tredje alternativ til genetisk og miiljø: Det kan potensielt oppstå in vitro. Men hvilken rolle spiller det egentlig? Anonymkode: a8899...77f 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #13 Skrevet 26. november 2019 7 minutter siden, Maleficenta said: Hvordan kan man bli sånn? Folk som av ulike grunner velje å leva livet sitt som homofile. Der det er eit aktivt valg og ikkje påtvungen natur. Ting er ofte meir komplekst enn x og y. Anonymkode: 60641...65a 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #14 Skrevet 26. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som av ulike grunner velje å leva livet sitt som homofile. Der det er eit aktivt valg og ikkje påtvungen natur. Ting er ofte meir komplekst enn x og y. Anonymkode: 60641...65a Da er man ikke homofil. På samme måte som at om en lesbisk dame lever i et heteroseksuelle forhold, så gjør ikke det henne heterofil. Anonymkode: 0ab7f...e47 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #15 Skrevet 26. november 2019 Ingen av delene. Overbevist om at det er et valg. Anonymkode: 54215...7e6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #16 Skrevet 26. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen av delene. Overbevist om at det er et valg. Anonymkode: 54215...7e6 Valgte du selv å bli heterofil? Tror du på ramme alvor at 12-åringer velger dette, eller at folk i land der det er ulovlig velger dette av egen fri vilje? Jeg tror ikke det er så mye å hente, men jeg skulle gjerne prøvd å forstå logikken din. Anonymkode: 54442...207 10
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #17 Skrevet 26. november 2019 14 minutter siden, AnonymBruker said: Da er man ikke homofil. På samme måte som at om en lesbisk dame lever i et heteroseksuelle forhold, så gjør ikke det henne heterofil. Anonymkode: 0ab7f...e47 Vist man identifiserer seg som hetrofil nesten heile livet men plutselig skifter bane da? Eg veit om fleire. Noen er definitivt født homofile, men må det gjelda alle? Anonymkode: 60641...65a
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #18 Skrevet 26. november 2019 Som lesbisk begynner jeg å bli helt utrolig lei og sliten av at dette fortsatt er et så stort tema. Hvor mange generasjoner skal måtte gå gjennom dette før folk slutter å tenke sånn 'homofili - hvem, hva, hvorfor, hvordan?' Dette er ikke noe kult å vokse opp med. Anonymkode: 633a1...375 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #19 Skrevet 26. november 2019 Er bifil Hadde så godt som ingen homofile eller bifile rundt meg i min oppvekst som jeg visste var det, og det ble knapt nevnt. Hadde noen små opplevelser med jenter som barn og ungdom, men fortsatt trodde jeg at jeg var hetero. Leste noen lesbiske erotiske historier srnt i ungdommen og kalte meg fortsatt hetro selv om jeg ble dratt mot disse historiene mer enn noe annet. I alle år kun menn som kjærester, ingen sex med kvinner, ikke et kyss en gang mellom to-tre episoder i tenårene. Så er jeg over tredve, og plutselig blir jeg stormforelsket i en annen jente. Da først forstod jeg. Har fortsatt ikke hatt ordentlig sex med en kvinne, kun roting. Er snart førti nå. jeg forstår at jeg tiltrekkes begge kjønn - og mer enn det, jeg forelsker meg i mennesket. Det er det jeg vet, nå. Ikke at jeg har møtt noen andre "kombinasjoner" jeg har blitt forelsket i enda, men vet det med meg selv. Vet også i dag at jeg tror jeg vil føle en tomhet om jeg blir med en mann på resten av livet, eller i det minste at det finnes en lengsel etter å være i forhold med en kvinne og at en mann akkurat nå ikke ville kunne føles tilfredsstillende. Finner dem fortsatt tiltrekkende, men. Tenker på barn, det er det eneste. Men har, akkurat nå, en kvinne i hodet som interesserer meg mer. Miljø? Født sånn? Mine første møter jeg husker av nakenhet var både med venn og venninne i femårsaldern. "om jeg viser min viser du din?" Har generelt ikke hatt særlig mange sexpartnere gjennom livet, endel selvfølgelig men ikke vært fan av så mye one night stand osv. Har følt meg både aseksuel og nyfoman og hetero og bifil, så det jeg vil frrm til er at selve følelsene rundt tiltrekkning, kjemi, sex skifter litt her i gården min altså. Har senere også opplevd vold i forhold og etter det er det føltes det best å være" nonne" f.eks, selv om jeg fortsatt føler at jeg blir kåt osv. Har også blitt tiltrukket både av samme alder som meg, 12-13år yngre - og 20år eldre. Så ja født eller blitt? Som bifil må jeg bare si, jo takk, begge deler tror jeg det er, vi forandrer oss over årene og med/av de vi tilbringer tid med også. Anonymkode: 8fd3e...512 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #20 Skrevet 26. november 2019 Det er ikke medfødt i alle fall Anonymkode: ab005...65f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå