AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #1 Skrevet 26. november 2019 Er det noen her som har vært anklaget eller anklaget en forelder/steforelder for vold? Erfaring etter bekymringsmeling er blitt sendt/mottatt grunnet dette? Anonymkode: a0ce3...d49
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #2 Skrevet 26. november 2019 Til info: Anklagene i dette tilfelle er falske og gjelder flere barn, og fremprovoseres av den ene forelderen. Anonymkode: a0ce3...d49
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #3 Skrevet 26. november 2019 Jeg. Har ikke noe lang erfaring da vi valgte å flytte fra landet med en gang. Anonymkode: 9701f...889 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #4 Skrevet 26. november 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg. Har ikke noe lang erfaring da vi valgte å flytte fra landet med en gang. Anonymkode: 9701f...889 La meg se om jeg har forstått det riktig. Du har fått en bekymringsmelding på dere fra barnevernet. Det er den andre forelderen som anklager deg for vold mot barnet. Du har aldri vært voldelig mot barnet. Din første reaksjon er å flytte fra landet. Altså? Dette lukter ekte bekymringsmelding i min nese. Anonymkode: 85ded...337 13
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #5 Skrevet 27. november 2019 Ja, men her var det vold. Ble besøk og telefonforbud, barna i avhør på barnehuset, jeg som vitne på politistasjonen. Barnevernet henla saken da barna bor hos meg. Politiet henla saken. Dette var da steforelder til mitt eldste barn som ble anmeldt, han var voldelig mot meg og mitt barn. Anonymkode: daa55...a59
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #6 Skrevet 27. november 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: La meg se om jeg har forstått det riktig. Du har fått en bekymringsmelding på dere fra barnevernet. Det er den andre forelderen som anklager deg for vold mot barnet. Du har aldri vært voldelig mot barnet. Din første reaksjon er å flytte fra landet. Altså? Dette lukter ekte bekymringsmelding i min nese. Anonymkode: 85ded...337 Nei, du har ikke forstått det riktig. Hvordan konklusjonen du selv har trukket lukter i din nese gir jeg faen i. Anonymkode: 9701f...889 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #7 Skrevet 27. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Til info: Anklagene i dette tilfelle er falske og gjelder flere barn, og fremprovoseres av den ene forelderen. Anonymkode: a0ce3...d49 Hvordan kan du vite at det er falskt? Anonymkode: 0505c...403
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #8 Skrevet 27. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg. Har ikke noe lang erfaring da vi valgte å flytte fra landet med en gang. Anonymkode: 9701f...889 Da sier det seriøst alt. Håper faen du er snill med barna dine. Anonymkode: 0d707...733 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #9 Skrevet 27. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du vite at det er falskt? Anonymkode: 0505c...403 For jeg vet jeg aldri har gjort det som jeg er anklaget for. Aldri. Derfor. Anonymkode: a0ce3...d49 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #10 Skrevet 27. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Da sier det seriøst alt. Håper faen du er snill med barna dine. Anonymkode: 0d707...733 Hva sier det? Anonymkode: 9701f...889 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #11 Skrevet 27. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sier det? Anonymkode: 9701f...889 Jeg tenker at vedkommende tenker som meg. Slipper man alt man har i hendene og rømmer landet, så er det åpenbart hold i anklagene. Anonymkode: 85ded...337 8
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #12 Skrevet 27. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at vedkommende tenker som meg. Slipper man alt man har i hendene og rømmer landet, så er det åpenbart hold i anklagene. Anonymkode: 85ded...337 Det er det ikke. Det er snakk om mistillit til barnevernet, og veldig dårlig erfaring med barnevernet. Er det fortsatt noen som stoler på barnevernet? Jeg har hørt og sett så mye at barnevernet vil jeg ikke ha noe å gjøre med. Derfor valgte vi å flytte. I tillegg er vi utenlandske statsborgere som har mulighet til å flytte til nesten hvilket som helst land i verden. Hvorfor skulle vi da bli i et land der vi opplever urettferdighet og våre barn står i fare? Anonymkode: 9701f...889 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #13 Skrevet 27. november 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det ikke. Det er snakk om mistillit til barnevernet, og veldig dårlig erfaring med barnevernet. Er det fortsatt noen som stoler på barnevernet? Jeg har hørt og sett så mye at barnevernet vil jeg ikke ha noe å gjøre med. Derfor valgte vi å flytte. I tillegg er vi utenlandske statsborgere som har mulighet til å flytte til nesten hvilket som helst land i verden. Hvorfor skulle vi da bli i et land der vi opplever urettferdighet og våre barn står i fare? Anonymkode: 9701f...889 Hvorfor denne store mistilliten til barnevernet? Jeg kjenner ingen som ikke stoler på barnevernet. Ja, de har sine sorte får, som alle andre, men i hovedsak gjør de bra ting. Jeg stoler nok på egne omsorgsevner at jeg vet at en misforståelse ville blitt oppklart og saken henlagt så fort de hadde snakket med meg og undersøkt saken. Vi er også en multikulturell familie, men å skulle rømme landet fremstår for meg likevel som absurd. Har dere ikke venner, nettverk, familie, hus, hjem, hobbyer, ja, et liv i Norge? Anonymkode: 85ded...337 8
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 27. november 2019 #14 Skrevet 27. november 2019 Er ikke alle anklager alltid falske?🙄 det mener i alle fall de fleste som har gått «livets harde skole»🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #15 Skrevet 27. november 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor denne store mistilliten til barnevernet? Jeg kjenner ingen som ikke stoler på barnevernet. Ja, de har sine sorte får, som alle andre, men i hovedsak gjør de bra ting. Jeg stoler nok på egne omsorgsevner at jeg vet at en misforståelse ville blitt oppklart og saken henlagt så fort de hadde snakket med meg og undersøkt saken. Vi er også en multikulturell familie, men å skulle rømme landet fremstår for meg likevel som absurd. Har dere ikke venner, nettverk, familie, hus, hjem, hobbyer, ja, et liv i Norge? Anonymkode: 85ded...337 I vårt tilfelle var mistilliten basert på hvordan vi ble behandlet av barnevernet samt det dårlige kompetansenivået til barnevernet. Når det er snakk om falske, men alvorlige påstander og du ikke blir hørt så er faren ganske alvorlig. Jeg stoler på mine omsorgsevner, men det hjelper ikke når ingen er interessert i å engang vurdere dem, men er i stedet etter å gjøre alt mulig for å finne "bevis" på at påstandene er riktige. Nei, vi hadde ikke noe "nettverk" eller andre familiemedlemmer i Norge. Vi hadde selvfølgelig venner, hus og jobb i Norge, men barna er for oss mye viktigere. Hus og jobb kan man få i hvilket som helst land der det er trygt for oss å bo i som familie. Vi kom til Norge for et bedre liv. Men når vi blir anklaget for noe vi ikke har gjort, vi blir behandlet som kriminelle, vi mangler rettsikkerhet og våre barn er i fare for å få sine liv ødelagt osv., så kan vi ikke se noe god grunn til å bli i landet. Er ikke grunnene som disse listet over typiske grunner til hvorfor folk blir flyktninger? Anonymkode: 9701f...889 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #16 Skrevet 27. november 2019 25 minutter siden, BangersBeans&Mash skrev: Er ikke alle anklager alltid falske?🙄 det mener i alle fall de fleste som har gått «livets harde skole»🤷🏻♀️ Hva mener du? Mener du at hvis noen bare finner på en saftig anklage så er det automatisk sant? Interessant logikk. Jeg som trodde at i følge vestlig rettspraksis så skal man ha bevis for anklagene sine. Men dette med at anklagene skal automatisk være sant høres veldig mye ut som witch hunt. Anonymkode: 9701f...889 2
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 27. november 2019 #17 Skrevet 27. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Mener du at hvis noen bare finner på en saftig anklage så er det automatisk sant? Interessant logikk. Jeg som trodde at i følge vestlig rettspraksis så skal man ha bevis for anklagene sine. Men dette med at anklagene skal automatisk være sant høres veldig mye ut som witch hunt. Anonymkode: 9701f...889 Nei, men som oftest er det en grunn.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #18 Skrevet 27. november 2019 6 minutter siden, BangersBeans&Mash said: Nei, men som oftest er det en grunn. Som oftest er grunnen utenlandsk bakgrunn av de anmeldte og at noen ikke liker dem. Anonymkode: d20d7...8bd 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #19 Skrevet 27. november 2019 Akkurat nå, BangersBeans&Mash skrev: Nei, men som oftest er det en grunn. Er det en god grunn at man vil lage kvalme for en familie man ikke liker? Misunnelse? Rasisme? Kvitte seg et problematisk barn (skole, barnehage som anmelder)? Anonymkode: 9701f...889 2
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 27. november 2019 #20 Skrevet 27. november 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det en god grunn at man vil lage kvalme for en familie man ikke liker? Misunnelse? Rasisme? Kvitte seg et problematisk barn (skole, barnehage som anmelder)? Anonymkode: 9701f...889 Nei, og dette finner bvtj ut av, og henlegger. God nok grunn er når omsorgen ikke strekker til, og det er mange som har behov for hjelp på det området.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå