Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest krokusen
Skrevet

Hei!

Jeg og samboer har tenkt oss til syden i juli/august.

Vi er opptatt av litt fine strender, ålreit standar på hotell, litt å se på og litt å shoppe.Trenger ikke være noe partysted,men litt sentralt.

Vi har holdt av et 5 stjerners hotell på Korfu, Gouvia.,(Korfu Imperial heter hotellet trur jeg)Vi må bestemme oss innen en uke.Noen som har erfaringer?Eller andre greske øyer å anbefale med de kriteriene vi setter?

Veldig glad for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var på Korfu, i Gouvia, for snart fem år siden. Det er ei utrolig flott øy. Det jeg vil anbefale dere, er å leie en egen bil for en dag eller to, og kjøre rundt på øya for å oppleve den selv. Vi var i Korfu by, og så kjørte vi nordover på øya. Blant annet besøkte vi Kontokali, som har en stor marina, Kassiopi og Sidari. Det er i det hele tatt mye fint å se og oppleve på Korfu.

Her er en nettside om Korfu som kan være verdt å ta en titt på:

http://www.bradager.net/korfu/korfu.html

Gjest Galla
Skrevet

Vært der to ganger. Fin øy, men ingen lange deilige sandstrender...

Gjest Gjesta
Skrevet
Vært der to ganger.  Fin øy, men ingen lange deilige sandstrender...

Sandstrendene ligger på andre siden av øya. Der er det til gjengjeld helt dødt....Vi var der for to år siden, bodde på den siden av øya med sandstrender (husker ikke stedet, men det var bittelite; Agios Gordis, tror jeg det het). Korfu er en stor øy, og mer frodig enn de fleste greske øyer. Dessverre bringer dette med seg mygg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi fant flere flotte strender; både lange og korte, da vi kjørte nord på øya. I Gouvia er ikke strendene så veldig mye å skryte av.

Skrevet

Gled deg! Det er fantastisk vakkert der:) Var i moraitika, et lite sted ikke så veldig langt fra gouvia.. Leide mopeder og fartet rundt hele øya! Jeg anbefaler dere å gjøre dette, så finner dere noen uoppdagede strender som er kjempe flotte!!!! Å som jeg misunner deg nå :roll:

Gjest Gjest..
Skrevet

I Gouvia var det steinstrand - bedre strand i Dassia og på nordsiden og andre steder på øya. Så hvis jeg hadde dratt til et sted pga stranden ville jeg ikke dratt til Gouvia. Men det var et bra partysted! Jeg har aldri festet så mye på en sydentur som da jeg var der!!

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal til Gouvia selv snart. Er det et partysted? Fikk ikke inntrykk av det hos reisebyrået. Noen som har prøvd å ta båt til fastlandet/albania? Var det fint, og hva kostet det? Hva ligger prisnivået på der egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...