Gjest sen brud Skrevet 28. mai 2005 #1 Skrevet 28. mai 2005 Jeg er å usikker på hva det skal stå når det gjelder antrekk. Vi ønsker jo at folk skal pynte seg, men ikke i galla akkurat. Hva er forskjell på mørk dress og Pent/dress? Kan man skrive mørk dress/kjole Eller blir det dumt når brudgommen skal ha beige dress??? :klø: Håper noen kan hjelpe...
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2005 #2 Skrevet 29. mai 2005 Nja, siden brudgommen skal ha lys dress kan dere jo skrive pent/dress? Da kan de velge dressfarge selv samt at jentene kan stå litt friere mht skjørtelengde
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2005 #3 Skrevet 29. mai 2005 Vi valgte å ikke skrive noe om antrekk vi - men vi skulle ha et lite uformelt bryllup, og vi var sikre på at gjestene kom til å pynte seg uansett. De som lurte, spurte oss etterpå. Man kan jo f.eks skrive PENT antrekk da, da unngår man forhåpentligvis at noen dukker opp i hverdagsuniformen. K
Gjest Teletubbien Skrevet 29. mai 2005 #4 Skrevet 29. mai 2005 Vi har ikke skrevet noe om antrekk på invitasjonene, regner ikke med at noen stiller i dongeri i et bryllup akkurat Hulemannen skal ha gallauniform, men vi ønsker ikke å invitere med galla-antrekk.... - Da måtte menn hatt på seg bunad eller kjole og hvitt, noe de færreste har og noe som igjen fører til en så høy utgiftpost at jeg tror færre ville kommet... Med mørk dress menes mørk dress så ikke skriv det når brudgommen har lys dress.. Skriv heller dress da, men noen skriver jo bare rett og slett antrekk... Da vil jo de fleste spørre når de gir svar på innbydelsen regner jeg med - om de er usikre...
lene24 Skrevet 29. mai 2005 #5 Skrevet 29. mai 2005 Vi har ikke skrevet noe om antrekk i innbydelsen, synes det blir opp til hver enkelt å avgjøre hva de vil gå med, de fleste har jo sunn fornuft, og det er jo forskjellig hva folk tenker rundt det å være fin/pyntet. Gjestene bør få bestemme selv!!!
nurseBetty Skrevet 29. mai 2005 #6 Skrevet 29. mai 2005 Vi har ikke skrevet noe om antrekk i innbydelsen, synes det blir opp til hver enkelt å avgjøre hva de vil gå med, de fleste har jo sunn fornuft, og det er jo forskjellig hva folk tenker rundt det å være fin/pyntet. Gjestene bør få bestemme selv!!! ja,da syns eg og,men i mine innbydelser ska da stå pent/dress...for da e ikkje godt å sei ka mamma og pappa møte opp i! :oops:
Søta Skrevet 29. mai 2005 #7 Skrevet 29. mai 2005 Vi skrev ikke noe om det i innbydelsen. Etter vi sendte ut innbydelsene har jeg lest litt etikkette.... Dersom det ikke står noe, og bryllupet er 15 eller senere skal en ta stille i smoking. Ellers er det vel dress som teller! Skriv dress som antrekke du. Håper folk kler seg ordentlig i et bryllup uansett!
Princess Peach Skrevet 29. mai 2005 #8 Skrevet 29. mai 2005 Vi fikk masse spørsmål om antrekket fra tanter og kusiner før vi sendte ut innbydelse. Det var tydelig at de forventet en dresskode. Når vi sendte ut innbydelsene skrev vi mørk dress. Da sier jo antrekket seg selv for mennene, mens damene kan velge kjole-/skjørtelengde selv.
Ms Lilja Skrevet 29. mai 2005 #9 Skrevet 29. mai 2005 Vi syns også dette med antrekk var litt vanskelig. Skrev rett og slett "pent" vi, bare for å skrive noe (Symmetri på invitasjonen - måtte ha litt tekst i det hjørnet også ) Vi vil ikke ha det altfor stivt - regner med at gjestene plukker ut noe de trives i og føler seg passe pyntet i. Er de usikre er det jo bare å spørre.
sensommer brud Skrevet 29. mai 2005 #10 Skrevet 29. mai 2005 Takk for masser av svar. Jeg hadde glemt å logge inn. Det blir Dress/Kjole - selv om jeg egentlig skulle ønske vi kunne latt være å skrive noe - det er bare noen som vi vet kunne stilt opp i hva som helst - men kanskje de gjør det likevel Egentlig det samme så lenge ikke alle kommer i slitte jeans.
Catzy Skrevet 29. mai 2005 #11 Skrevet 29. mai 2005 Vi glemte faktisk å skrive antrekk. Men de fleste har fått med seg at festlokalet er et ganske fint sted, og da stiller man i tilsvarende, tror jeg. Dessuten vet jeg at de gjestene jeg kjenner klarer å kle seg greit til bryllup, de har vært i et par allerede... Catzy
Tinema Skrevet 29. mai 2005 #12 Skrevet 29. mai 2005 Vi har ikke skrevet noe antrekk i våre innbydelser. Jeg har heller lyst til at folk skal komme, og vil ikke at folk skal få unødvendige utgifter eller ikke komme fordi de ikke har eller har råd til klær som passer til dresscode. I bryllup stiller de fleste mennesker i det fineste de har, dvs dress og en pen kjole/drakt eventuelt bunad, og det viktigste for oss er at de kommer i bryllupet vårt og er med på å gjøre dagen uforglemmelig for oss.
Minerva Grey Skrevet 30. mai 2005 #13 Skrevet 30. mai 2005 Vi skrev ikke antrekk i invitasjonen, men valgte å gjøre det på hjemmesiden for bryllupet. Der forklarte vi at brudgommen kom til å stille i mørk dress, og at det derfor var ønskelig med dress for herrene. Da jeg selv har stilt litt vel pyntet i et bryllup eller to, har jeg ingen motforestillinger mot det, og kleskode for damene var 'ikke hvitt', ellers var alt tillatt. Vissste ingen av jentene ville stille i joggebukse akkurat... Vi fikk mange nervøse spørsmål fra venner og jevnaldrende slektninger som aldri hadde vært i bryllup før om hva de skulle ha på seg - 'går det greit med en sånn kjole', 'må jeg ha slips' og så videre, men enden på visa var at alle var akkurat passe pene, og stemningen var akkurat passe uformell. :-)
Linn3c Skrevet 30. mai 2005 #14 Skrevet 30. mai 2005 Eg laga eit eige dikt i invitasjonane der eg skrev "Finn fram finstasen..." Og så 'unngjekk' me kva me skulle skriva...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå