AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #1 Skrevet 26. november 2019 Det er ingen hemmelighet at noen barn er vakrere enn andre. Særlig småbarn. Ser foreldre at barnet deres kan være mindre pent og at noen til og med kan anse det som stygt? Anonymkode: 9f836...757 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #2 Skrevet 26. november 2019 Ser du om du selv, moren, faren, søsteren eller broren din er stygg? Selvfølgelig ser foreldre om barnet skiller seg ut den ene eller andre veien, men kjærligheten gjør at vi synes de er skjønne likevel. Anonymkode: 1573f...767 18
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #3 Skrevet 26. november 2019 Mine 3 var ikke direkte pene ukene etter fødsel. Men fremdeles var de pene, pg av en eller annen slags aura eller utstråling. Når det gjelder litt eldre barn, vil personligheten virkelig spille inn for hvor søte de egentlig er. Og selvfølgelig er det en personlig preferanse, angående hva en synes er søtt. "Fyf@an hun der er så råfin ass" hører jeg av og til kompiser si, uten at jeg kanskje synes hun er så pen. Media og hva en er lært opp til, altså kulturelle ting spiller inn angående hva en synes er vakkert. Men heldigvis har vi fremdeles noen forskjellige syn her. Anonymkode: 92edd...957 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #4 Skrevet 26. november 2019 Aner ikke, mine er i alle fall nydelige. Anonymkode: 64051...f6a 8
Tatja Skrevet 26. november 2019 #5 Skrevet 26. november 2019 Ser DU for et dumt og urelevant spørsmål du stiller? 10
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #6 Skrevet 26. november 2019 Nja, noen vil se det. Jeg ser jo forskjell på mine egne barn sånn sett;) Anonymkode: 97889...293 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #7 Skrevet 26. november 2019 14 minutter siden, Tatja skrev: Ser DU for et dumt og urelevant spørsmål du stiller? Ser DU at du har grammatikkfeil i svaret ditt? Anonymkode: 9f836...757 11
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #8 Skrevet 26. november 2019 Tja..men hvorfor bryr du deg om de gjør det? Utseende er jo medfødt og umulig å endre på (Med mindre man tenker kirurgi på barn er finfint). Det er dermed ingenting å gjøre ved det. Hvorfor skulle noen dvele ved det? Utseende på barn endrer seg dessuten. Ei jente i barnehagen pleide å se ut som et lykketroll. Så henne i slutten av barneskolen og hun var blitt nydelig. Anonymkode: e1d57...412 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #9 Skrevet 26. november 2019 Ja, vi ser det. Mine barn er helt gjennomsnittlige utseendemessig, jeg har ingen problemer med å se det. Allikevel verdens beste og vakreste barn 🥰 Anonymkode: 6472c...555 11
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #10 Skrevet 26. november 2019 44 minutter siden, Tatja skrev: Ser DU for et dumt og urelevant spørsmål du stiller? * irrelevant Anonymkode: be31b...a5f 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #11 Skrevet 26. november 2019 Hva er definisjonen på pen eller stygg? Det er ikke som om alle ville vært enige i at et barn var stygt. Og hva er poenget med spørsmålet ditt? Om du mener at et barn er det styggeste du har sett og foreldrene synes det er vakkert, hva så? Er din mening automatisk nærmere sannheten? Anonymkode: 46828...8bf 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #12 Skrevet 26. november 2019 Spiller det noen rolle for deg om foreldrene ser det eller ikke? I så fall, hvorfor? Anonymkode: a03f8...3c2 1
Vera Vinge Skrevet 26. november 2019 #13 Skrevet 26. november 2019 Jeg forstår ikke helt dette behovet for å sammenligne egne barn med andres hele tiden, og at det er så viktig hvor pene de oppfattes. Spesielt småbarn er jo søte uansett. Når det er sagt, ser jeg at det er en forskjell på barna mine rent utseendemessig. Jeg syns de er herlige og søte alle tre, men jeg får jevnlig høre at den mellomste er spesielt nydelig. Og jeg ser jo hva folk mener med det. Sånn sett er jeg vel ikke helt "blind", men mine barns utseende er lite viktig for meg. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #14 Skrevet 26. november 2019 Hvorfor er det et tema å ta opp?? Hva vil du egentlig fram til? Syns det er ganske trist at folk går rundt å tenker slikt. Anonymkode: 51a81...7f2 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #15 Skrevet 26. november 2019 22 minutter siden, Vera Vinge skrev: Jeg forstår ikke helt dette behovet for å sammenligne egne barn med andres hele tiden, og at det er så viktig hvor pene de oppfattes. Spesielt småbarn er jo søte uansett. Når det er sagt, ser jeg at det er en forskjell på barna mine rent utseendemessig. Jeg syns de er herlige og søte alle tre, men jeg får jevnlig høre at den mellomste er spesielt nydelig. Og jeg ser jo hva folk mener med det. Sånn sett er jeg vel ikke helt "blind", men mine barns utseende er lite viktig for meg. Stort ego og narcisisme gir behovet for å speile seg i egne barn. Og frykt for at andre ikke ser egen unge som bra nok for egen standard. Har jobbet i barnehage og fikk høre av de litt eldre, at foreldre for 20-30 år siden kunne bry seg om andre barn og var opptatt av helheten. I dag er det oftere bare min og mitt. Anonymkode: 92edd...957
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #16 Skrevet 26. november 2019 Dette er nok det stusseligste HI jeg har lest her på en stund. Det må være et trist liv, å vurdere barn som stygge. Håper du får noe positivt i livet ditt snart, TS. Ikke gi opp! Anonymkode: 440b5...a1c 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #17 Skrevet 26. november 2019 Ts her. Jeg har ikke barn selv, er ung og ønsker heller ikke barn. Jeg er virkelig ikke født til å være mor, har ikke et behov for å være mor og kan faktisk ikke lyst på barn. likevel synes jeg småbarn er søte, men jeg ser også forskjell på dem med tanke på hvor vakre de er. Jeg tenker ikke at utseende spiller en rolle, det er tross alt barn. Men jeg er nysgjerrig på å vite hva foreldre selv tenker. Og om de i det hele tatt merker eller tenker over dette Anonymkode: 9f836...757 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #18 Skrevet 26. november 2019 Det aner jeg ikke. Jeg syns barnet mitt er nydelig iallfall. Syns uansett at det er fælt å ha et sånt utseendefokus på barn, at man kategoriserer dem som pene og stygge barn. Anonymkode: b2dd1...814 1
LatersBaby Skrevet 26. november 2019 #19 Skrevet 26. november 2019 Dette tror jeg egentlig de fleste kan svare på, selvom det er litt tabu. Et barns verdi ligger ikke i utseende, men de fleste kan jo se om et barn/ungdom/voksen er pen eller mindre pen, uten at det betyr noe. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #20 Skrevet 26. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er nok det stusseligste HI jeg har lest her på en stund. Det må være et trist liv, å vurdere barn som stygge. Håper du får noe positivt i livet ditt snart, TS. Ikke gi opp! Anonymkode: 440b5...a1c Takk, jeg har det fint. Jeg veier ikke positivet utifra å reprodusere egne gener. Ønsker heller å skape et eget liv for meg selv akkurat slik jeg ønsker. Som vil si ikke et A4-liv. I mine øyne vil «et trist» liv være nettopp å ha barn, så ditto på den. Anonymkode: 9f836...757 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå