Gå til innhold

Dere som har hund/katt, reiser dere aldri på sydenferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er kjipere å dra på sydenferie (charter) enn å dra på ferie i Norge (herregud så vakkert landet vårt er 😍), men kattene må jo ha pass uansett. Så enten kjører jeg de til mamma og pappa, svigermor eller svigerfar, eventuelt har vi venner som bor her eller kommer innom daglig. Har man dyr må man planlegge ferien sin rundt når andre skal på ferie. Nå ser jeg ikke greia med å dra til varmere strøk om sommeren uansett og foretrekker å ta ferien min på senhøsten, så det funker fint. 

Skal vi bare være borte en natt er kattene alene hjemme, de er tre stykker og har god selskap i hverandre. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 27.11.2019 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Bare reagerer litt på det noen skriver her, om at de lar naboen passe kattene. Eller stadig spør venner om å passe dyr. Det har ikke falt dere inn at det kan være vanskelig for naboen og venner forøvrig å si nei? At det i grunn er en irritasjon å alltid måtte se til andres dyr i deres egen ferie? Men at de sier ja for å holde et godt naboskap/vennskap. For meg sitter det langt inne å spørre andre folk om slikt. Får litt en følelse av at folk ikke tenker seg helt om?

Anonymkode: f6531...a64

Jeg synes det er så hyggelig når venner spør om hjelp jeg. Det å hjelpe folk jeg bryr meg om gir meg masse glede, og sånn er det for mine venner også. Om mine venner hadde synte det satt langt inne å spørre meg om hjelp hadde jeg synes det var trist.

• Liker 1
Skrevet

Vi har sluttet å reise langt på grunn av klimaendringene. Tar mest tog i den delen av Norge vi bor i og har med hunden ☺️

Anonymkode: 0abb5...f45

Skrevet

Har to katter selv. Pleier ikke reise på særlig mye eller lange ferier, så har jo syntes det har vært helt vilt å ha 3 uker ferie i år. Men jeg tok 1 uke ferie i januar/februar, en uke i juni og en i oktober. To av feriene har kjæresten min passet kattene (vi er særboere, så da har han bare bodd i leiligheten min mens jeg har vært vekke) og den uken i sommer passet min søster mens hun hadde sommerjobb rett borti gaten fra hvor jeg bor. 

Finnes heldigvis alltid noen som kan passe. En venn, familie eller lignende. Men prøver så godt jeg kan å planlegge å reise vekk når jeg vet at det er noen som kan passe dem, med mindre jeg reiser ned på favorittfestivalen min. Da blir det jo når den er, så da krysser jeg bare fingrene for at jeg får til at noen bor i leiligheten mens jeg i vekke. verste fall, så vet jeg om noen som i det minste kan stikke innom å sjekke til dem i det minste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...