AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #1 Skrevet 26. november 2019 skal ut i foreldrepermisjon over nyåret, og skal i permisjonstiden flytte tvers over landet. Er dette lovlig? Når er det eventuelt mest gunstig å si opp? Slik jeg forstår det får jeg 5 uker ferie i 2020, og 5 uker i 2021. hvordan blir dette i forhold til oppsigelse? kan jeg fortelle sjefen alt nå at jeg kommer til å si opp når jeg har 2 uker igjen av permisjon, og vil deretter ta ut de 10 ukene jeg har med ferie? Slik at hun kan ansette noen nye fast, ikke bare i vikariat. Litt vanskelig forklart, men helt kort: skal ut i 100% foreldrepermisjon i mai 2020, og tar ikke ut ferie før den tid. I løpet av sommeren flytter vi til andre siden av landet, hvor jeg søker ny jobb etter permisjon. Målet mitt er å ha utbetaling så lenge som mulig fra jobben, men kan ikke jobbe på denne arbeidsplassen når permisjonen er over. Anonymkode: 895b9...0f0
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #3 Skrevet 27. november 2019 https://www.sticos.no/fagstoff/kategori/kommune/disse-reglene-gjelder-for-ferie-i-oppsigelsestid Anonymkode: 969cd...2ca
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #5 Skrevet 27. november 2019 Ikke si opp jobben før det nærmer seg slutten av permisjonen (men sjekk ift oppsigelsestid, så du slipper å måtte dra tilbake for å jobbe 1-2 måneder). Permisjonen kan utsettes for å ta ut lovbestemt ferie, dvs fire uker + en dag (per år). Dette må du søke NAV om på eget skjema, og det må være klarert med arbeidsgiver. Slik strekker du permisjonen så lenge som mulig. Dette er spesielt gunstig hvis arbeidsgiver forskutterer lønn og du jobber i det offentlige/har arbeidsgiver med lignende ordninger. Det er også lurt å holde på jobben så lenge man kan, i tilfelle noe skjer - samlivsbrudd, sykdom e.l. Jeg gjorde dette selv, jobbet i staten. Jeg avklarte dette med arbeidsgiver i forkant. Det var jeg ikke nødt til, men jeg syntes det var ryddigst. De visste jo også at vi flyttet. Stillingen ble lyst ut som vikariat med stor mulighet for fast stilling (de kunne ikke lyse ut fast stilling før jeg sa opp). Anonymkode: cdeb9...f1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå