AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #41 Skrevet 26. november 2019 38 minutter siden, Thyra skrev: Nå er det ikke alle som er i stand til å selv starte opp med noe de kan ha inntekt av. Folk får ikke automatisk grunderevner av å bli uføre. Hvorfor er de ikke i stand til dette? Anonymkode: f9f74...43f
Trøndere1 Skrevet 26. november 2019 #42 Skrevet 26. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forklar det der litt nærmere er du snill?? Anonymkode: 07375...438 Det er ikke noe å forklare. Folk må forstå at de er ansvarlig for seg selv. Folk må ta ansvar for seg selv. Ansvar for inntekt og bolig. Ta ansvar å være voksne ansvarlige borgere i Norge. Tilbake til at folk skjemmes av å ligge samfunnet til last.
Trøndere1 Skrevet 26. november 2019 #43 Skrevet 26. november 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: VI BETALER SKATT BÅDE UFØRE, DAGPENGER OG AAP Anonymkode: 6f576...6fc Det er et utslitt utsagn. Dere bare leverer litt tilbake av det dere har fått fra andre skattebetalere. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #44 Skrevet 26. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt enig + at det er ordningen "Ung Ufør" som må revurderes. Dette er en ordning som har økt med 17oner7% på ti år iflg. Siv Jensen. Man kan jo tenke seg hvor mange millioner det blir fra de er 20-25, og til de er 67. Det sier seg jo selv at dette ikke kan fortsette. Der må myndighetene virkelig sette ressursene inn på hjelpetiltak for å få de unge inn i jobb/utdanning. Anonymkode: 59d01...d7d Ung ufør er jo for oss som ikke har klart å være i arbeid fra ung alder av! Dessuten er det grådig vanskelig å få det! Du får det ikke bare fordi du er under 26år når du får det innvilget, det er mange kriterier for å komme igjennom det nåløyet! Anonymkode: ee328...113 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #45 Skrevet 26. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ung ufør er jo for oss som ikke har klart å være i arbeid fra ung alder av! Dessuten er det grådig vanskelig å få det! Du får det ikke bare fordi du er under 26år når du får det innvilget, det er mange kriterier for å komme igjennom det nåløyet! Anonymkode: ee328...113 Yep, de er kjempestrengt. Jeg har en alvorlig epilepsidiagnsoe som har gjort meg nærmest invalid pga hjerneskader og full isolasjon hjemme i frykt for alvorlige anfall. Måtte ha hjemmesykepleie fra ung alder + at jeg ikke kunne gå noe skole etter ungdomsskolen , og jeg fikk det fortsatt ikke innvilget fordi de mente jeg ikke hadde vært alvorlig syk nok fra ung alder samt at jeg fremdeles ikke er syk "nok" til tross for at jeg bodde på sykehus gjennom mesteparten av barneårene og tenårene ( forsåvidt mye inn og uti voksen alder også.) Tar man en titt i de forskjellige trygdegruppene på facebook så ser ma nat de aller fleste ( Av de jeg har observert ihvertfall) får avslag på ung ufør . Det er ett enormt lite nåløye. Anonymkode: e7e6b...e23 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #46 Skrevet 26. november 2019 https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2018/05/stor-mangel-paa-arbeidskraft-i-norge Det er som sagt mangel på arbeidskraft i Norge i dag. https://www.aftenposten.no/norge/i/LAkAn1/Mangelen-pa-arbeidskraft-oker-i-Norge Anonymkode: a93ab...3f3
Gjest Gagaen Skrevet 26. november 2019 #47 Skrevet 26. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Uføre har papir på at de ikke kan jobbe. Dette er bevist gjennom utprøving og den uføre selv. Derfor gir det ingen mening i at disse skal på liv og død inn igjen i det etablerte arbeidslivet og kreve tilrettelegginger, spesialtilpasninger og gud vet hva. De må selv engasjere seg i noe de kan sysselsette seg med og få noe inntekt ut av. En gründer light. Anonymkode: da950...ab1 Ein som skaper sin egen arbeidsplass kan ikkje jobbe berre når han sjølv vil, ein må ofte stå på meir enn full veke for å få det til. Og det var vel derfor han vart ufør da, fordi ein ikkje greide å jobbe og drive seg slik. Så greier ein ikkje å vera ansatt så greier ein ikkje å drifte eigen bedrift med overskudd heller.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #48 Skrevet 26. november 2019 22 minutter siden, Gagaen skrev: Ein som skaper sin egen arbeidsplass kan ikkje jobbe berre når han sjølv vil, ein må ofte stå på meir enn full veke for å få det til. Og det var vel derfor han vart ufør da, fordi ein ikkje greide å jobbe og drive seg slik. Så greier ein ikkje å vera ansatt så greier ein ikkje å drifte eigen bedrift med overskudd heller. Ein skal heller ikkje gjere dette. Ein skal finne på noko meiningsfullt så ein kan nytte den tida ein har restarbeidsevne til og muleg klare å dra inn nokre kroner på dette. Ein er ufør av en grunn, og det er ikke å starte fullt firma og skape overskot. Det seier seg eigentleg sjølv. Anonymkode: f9f74...43f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #49 Skrevet 26. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt poeng. Vi må slutte å ta inn, uten å stille krav. Man må tilpasse seg landet man kommer til. Ikke bare forlange. Anonymkode: 43e3d...30d Veldig korttenkt svar. For det første - store deler av innvandrerne tar jobber som ikke nordmenn vil ha. For det andre - veldig mange innvandrere kommer fra krig, sult og elendighet og sitter igjen med traumer de færreste nordmenn kan tenke seg. De trenger hjelp til å komme seg på beina igjen hvis de i det hele tatt klarer det. Så må vi ha nok arbeidsplasser. Mange kommer hit med lange utdannelser de ikke får brukt, eller så må de ta årevis med norsktester og ny utdannelse for å jobbe med det de er utdannet som. Jeg har flere innvandrer venner som har en arbeidsmentalitet få nordmenn har og er en stor ressurs. Anonymkode: 1db1f...2ed 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #50 Skrevet 26. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Yep, de er kjempestrengt. Jeg har en alvorlig epilepsidiagnsoe som har gjort meg nærmest invalid pga hjerneskader og full isolasjon hjemme i frykt for alvorlige anfall. Måtte ha hjemmesykepleie fra ung alder + at jeg ikke kunne gå noe skole etter ungdomsskolen , og jeg fikk det fortsatt ikke innvilget fordi de mente jeg ikke hadde vært alvorlig syk nok fra ung alder samt at jeg fremdeles ikke er syk "nok" til tross for at jeg bodde på sykehus gjennom mesteparten av barneårene og tenårene ( forsåvidt mye inn og uti voksen alder også.) Tar man en titt i de forskjellige trygdegruppene på facebook så ser ma nat de aller fleste ( Av de jeg har observert ihvertfall) får avslag på ung ufør . Det er ett enormt lite nåløye. Anonymkode: e7e6b...e23 Det er mulig, men økningen er mer enn dramatisk og kan umulig fortsette sånn som det er nå. Man trenger ikke være sosial/samfunnsøkonom for å fatte det. Anonymkode: 59d01...d7d 1
Thyra Skrevet 27. november 2019 #51 Skrevet 27. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er de ikke i stand til dette? Anonymkode: f9f74...43f Det er ikke bare bare å starte opp et firma som går med overskudd. Det er ikke alle som har det som skal til for å få til det. Det er også begrenset hvor mange det er "plass til". 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ein skal heller ikkje gjere dette. Ein skal finne på noko meiningsfullt så ein kan nytte den tida ein har restarbeidsevne til og muleg klare å dra inn nokre kroner på dette. Ein er ufør av en grunn, og det er ikke å starte fullt firma og skape overskot. Det seier seg eigentleg sjølv. Anonymkode: f9f74...43f Da kan de vel like gjerne bruke restarbeidsevnen til frivillig arbeid, eller hjelpe en nabo med et eller annet? Ikke på død og liv "starte opp noe".... 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #52 Skrevet 27. november 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Yep, de er kjempestrengt. Jeg har en alvorlig epilepsidiagnsoe som har gjort meg nærmest invalid pga hjerneskader og full isolasjon hjemme i frykt for alvorlige anfall. Måtte ha hjemmesykepleie fra ung alder + at jeg ikke kunne gå noe skole etter ungdomsskolen , og jeg fikk det fortsatt ikke innvilget fordi de mente jeg ikke hadde vært alvorlig syk nok fra ung alder samt at jeg fremdeles ikke er syk "nok" til tross for at jeg bodde på sykehus gjennom mesteparten av barneårene og tenårene ( forsåvidt mye inn og uti voksen alder også.) Tar man en titt i de forskjellige trygdegruppene på facebook så ser ma nat de aller fleste ( Av de jeg har observert ihvertfall) får avslag på ung ufør . Det er ett enormt lite nåløye. Anonymkode: e7e6b...e23 Oi, det er sykt det! Jeg har en sjelden diagnose som for min del er grådig langsom progredierende og som per dags dato ikke har laget så veldig mange skader på meg, men jeg har fått det innvilget uten problem! Men det er mulig pga sjeldenheten da, for alle jeg vet om med denne sykdommen og som ble ufør før 36år har fått ung-delen. Anonymkode: ee328...113
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #53 Skrevet 27. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oi, det er sykt det! Jeg har en sjelden diagnose som for min del er grådig langsom progredierende og som per dags dato ikke har laget så veldig mange skader på meg, men jeg har fått det innvilget uten problem! Men det er mulig pga sjeldenheten da, for alle jeg vet om med denne sykdommen og som ble ufør før 36år har fått ung-delen. Anonymkode: ee328...113 Ja det er godt mulig? Er litt usikker på hvor heftig sykdommen må være og hva de legger i er alvorlig nok. jeg fikk høre at alvorlig epilepsi sykdom skulle være god nok grunn til å få det innvilget, men fikk avslag allikevel. Vurdere å klage men vet ikke om det er verdt det...Jeg er heller ikke spesielt gammel ( 26 år ) så det er jo krystallklart at jeg ble syk før den såkalte 26års grensa. Anonymkode: e7e6b...e23
AnonymBruker Skrevet 27. november 2019 #54 Skrevet 27. november 2019 Igjen, jeg er arbeidsledig og får ikke jobb!!! Jeg er helt frisk!! Jeg vil ha en jobb!! Men jeg blir aldri innstilt som nr 1. Anonymkode: e9781...4b6 2
Gjest Witch24 Skrevet 27. november 2019 #55 Skrevet 27. november 2019 På 26.11.2019 den 19.57, AnonymBruker skrev: Der var uføretrådene i gang igjen ja.. Så asperger og alenemødre- trådene er ikke interessante lenger? Anonymkode: c6df7...afe Hehe, jeg er nok mer interessant enn jeg trodde, jeg er nylig delvis ufør/ arbeider tilrettelagt, og er alenemor med asperger. Artig å lese alle innlegg som handler litt om meg;)
Gjest Witch24 Skrevet 27. november 2019 #56 Skrevet 27. november 2019 På 26.11.2019 den 22.02, AnonymBruker skrev: Hvorfor er de ikke i stand til dette? Anonymkode: f9f74...43f Får å være en gründer bar du være kreativ og viktigst, være selvsikker til å selge produktet ditt...neppe for folk som meg med lav selvtillit og sosial angst;)
Miklo Velka Skrevet 27. november 2019 #57 Skrevet 27. november 2019 On 11/26/2019 at 10:02 PM, AnonymBruker said: Hvorfor er de ikke i stand til dette? Anonymkode: f9f74...43f Fordi at det er syke mennesker? Det å starte eget firma, og å drifte dette, er ikke noe som passer for alle uføre. Noen kunne nok klart det, men det er laaangt fra alle. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #58 Skrevet 28. november 2019 Så er vi igang med å hetse uføre igjen. Anonymkode: 4fef1...2b9 2
Gjest Witch24 Skrevet 28. november 2019 #59 Skrevet 28. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så er vi igang med å hetse uføre igjen. Anonymkode: 4fef1...2b9 La dem hetse i vei, driter i det jobbet fullt til helsa sa stopp og jobber nå bare litt tillrettelagt og resten ufør...tar meg ikke nær av disse trådene, tar det litt som underholdning 😜 Sjalu og uvitende folk elsker å trolle i disse trådene...
AnonymBruker Skrevet 28. november 2019 #60 Skrevet 28. november 2019 1 time siden, Witch24 skrev: La dem hetse i vei, driter i det jobbet fullt til helsa sa stopp og jobber nå bare litt tillrettelagt og resten ufør...tar meg ikke nær av disse trådene, tar det litt som underholdning 😜 Sjalu og uvitende folk elsker å trolle i disse trådene... Sjalu ja 🙄 Hva skal vi være sjalu på da? Anonymkode: 3fb3f...b09
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå