AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #21 Skrevet 26. november 2019 Der var uføretrådene i gang igjen ja.. Så asperger og alenemødre- trådene er ikke interessante lenger? Anonymkode: c6df7...afe 7
draug 75 Skrevet 26. november 2019 #22 Skrevet 26. november 2019 Jeg vet ikke hvem det står mest på: de trygdede eller arbeidgiverne? Det er begrenset hvor mye arbeidsgivere er villige og tjent med å ha folk med redusert arbeidskraft ansatt. Regelen ser ut for at de fleste helst vil arbeide.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #23 Skrevet 26. november 2019 På tide å bygge opp arbeidsstuene igjen, kanskje. Så kan de møte opp der et visst antall dager i uken og jobbe med spesialtilpassede samfunnsnyttige arbeidsoppgaver i sitt eget tempo for å få beholde trygden. Bedre enn å bare gå hjemme. Det er smittende for arbeidsmoralen når en stor del av befolkningen får penger uten å yte noe tilbake. Anonymkode: ef320...608 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #24 Skrevet 26. november 2019 Kanskje hvis staten slutter å bruke penger på annet tull, ville det vært lettere å skape arbeidsplasser (ikke fjerne dem fra sykehus, politi, barnehager, skoler osv). I dag får foreldre som holder barn hjemme 7500 kr i måneden. NAV bruker millionbeløp på "eksperthjelp". Vi sender milliarder av penger ut av landet til korrupte ledere i Afrika, og hjelper Polen med politistyrken. Her hjemme? Vi kutter ned på sykehjem, sykehus, politi, skole og stortingsrepresentanter (les: byråkrater) får millonlønninger. Så jeg vet ikke helt jeg, TS, om det er de som får trygd som burde få enda mindre enn de har per dags dato. Elendig forslag spør du meg, sett i lys av alt jeg har nevnt staten sløser penger på... Anonymkode: 43a4f...0b4 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #25 Skrevet 26. november 2019 Rettelse fra over: Barn under 2 år* får 7500 kr/mnd. Anonymkode: 43a4f...0b4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #26 Skrevet 26. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje hvis staten slutter å bruke penger på annet tull, ville det vært lettere å skape arbeidsplasser (ikke fjerne dem fra sykehus, politi, barnehager, skoler osv). I dag får foreldre som holder barn hjemme 7500 kr i måneden. NAV bruker millionbeløp på "eksperthjelp". Vi sender milliarder av penger ut av landet til korrupte ledere i Afrika, og hjelper Polen med politistyrken. Her hjemme? Vi kutter ned på sykehjem, sykehus, politi, skole og stortingsrepresentanter (les: byråkrater) får millonlønninger. Så jeg vet ikke helt jeg, TS, om det er de som får trygd som burde få enda mindre enn de har per dags dato. Elendig forslag spør du meg, sett i lys av alt jeg har nevnt staten sløser penger på... Anonymkode: 43a4f...0b4 Helt enig + at det er ordningen "Ung Ufør" som må revurderes. Dette er en ordning som har økt med 17oner7% på ti år iflg. Siv Jensen. Man kan jo tenke seg hvor mange millioner det blir fra de er 20-25, og til de er 67. Det sier seg jo selv at dette ikke kan fortsette. Der må myndighetene virkelig sette ressursene inn på hjelpetiltak for å få de unge inn i jobb/utdanning. Anonymkode: 59d01...d7d 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #27 Skrevet 26. november 2019 Nok en tråd med jallasvar om at de trygdede må få ansettelse hos noen. Håper det aldri blir ansatt en eneste trygdet hos noen igjen. Så må de selv finne på noe. Som de burde gjort i utgangspunktet. Anonymkode: da950...ab1 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #28 Skrevet 26. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nok en tråd med jallasvar om at de trygdede må få ansettelse hos noen. Håper det aldri blir ansatt en eneste trygdet hos noen igjen. Så må de selv finne på noe. Som de burde gjort i utgangspunktet. Anonymkode: da950...ab1 Forklar det der litt nærmere er du snill?? Anonymkode: 07375...438 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #29 Skrevet 26. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: I fremtiden er det ikke bærekraftig for velferdsstaten at vi har så mange trygdede. Trygdede må bli flinkere til å vurdere hva de kan bidra med og jobbe redusert hvis hjulene i velferdssamfunnet skal fortsette å gå rundt. Slik det er i dag er trygden for høy, og det er for lett å få innvilget uføretrygd uten regelmessige kontrollsjekker. Enorme summer går ut uten at verdi blir skapt. Dette går rett og slett ikke. Anonymkode: 2257a...e0d Jøss, fått perm tidlig denne uken? Pust dypt inn, tell til 10 og ro deg ned. Dette kan ikke være godt for hjertet. Anonymkode: af1a6...a9e 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #30 Skrevet 26. november 2019 1 time siden, Thyra skrev: Er det nok ledige jobber til dem, da? Kutter du ned arbeidsinnvandring via eøs og forbyr utflagging av bedrifter= Ja. Det er fullt mulig, men desverre tror mange politikere, at det er jo helt umulig å få til. Anonymkode: e3c25...d08
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #31 Skrevet 26. november 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forklar det der litt nærmere er du snill?? Anonymkode: 07375...438 Uføre har papir på at de ikke kan jobbe. Dette er bevist gjennom utprøving og den uføre selv. Derfor gir det ingen mening i at disse skal på liv og død inn igjen i det etablerte arbeidslivet og kreve tilrettelegginger, spesialtilpasninger og gud vet hva. De må selv engasjere seg i noe de kan sysselsette seg med og få noe inntekt ut av. En gründer light. Anonymkode: da950...ab1
Thyra Skrevet 26. november 2019 #32 Skrevet 26. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uføre har papir på at de ikke kan jobbe. Dette er bevist gjennom utprøving og den uføre selv. Derfor gir det ingen mening i at disse skal på liv og død inn igjen i det etablerte arbeidslivet og kreve tilrettelegginger, spesialtilpasninger og gud vet hva. De må selv engasjere seg i noe de kan sysselsette seg med og få noe inntekt ut av. En gründer light. Anonymkode: da950...ab1 Nå er det ikke alle som er i stand til å selv starte opp med noe de kan ha inntekt av. Folk får ikke automatisk grunderevner av å bli uføre. 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #33 Skrevet 26. november 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uføre har papir på at de ikke kan jobbe. Dette er bevist gjennom utprøving og den uføre selv. Derfor gir det ingen mening i at disse skal på liv og død inn igjen i det etablerte arbeidslivet og kreve tilrettelegginger, spesialtilpasninger og gud vet hva. De må selv engasjere seg i noe de kan sysselsette seg med og få noe inntekt ut av. En gründer light. Anonymkode: da950...ab1 ...men det er bare å ‘vise’ med all tydelighet at man ikke klarer å gjøre noe på arbeidsutprøvingen da. ‘Klarte bare 20 minutter før jeg måtte gå hjem pga. smerter/utmattelse/angst/depresjon’ osv. Slike formuleringer leser jeg stadig. Som en nav-lege uttalte det: Den raskeste veien til uføretrygd er å vise at du ikke fungerer. Anonymkode: a93ab...3f3 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #34 Skrevet 26. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I fremtiden er det ikke bærekraftig for velferdsstaten at vi har så mange trygdede. Trygdede må bli flinkere til å vurdere hva de kan bidra med og jobbe redusert hvis hjulene i velferdssamfunnet skal fortsette å gå rundt. Slik det er i dag er trygden for høy, og det er for lett å få innvilget uføretrygd uten regelmessige kontrollsjekker. Enorme summer går ut uten at verdi blir skapt. Dette går rett og slett ikke. Anonymkode: 2257a...e0d VI BETALER SKATT BÅDE UFØRE, DAGPENGER OG AAP Anonymkode: 6f576...6fc 2
Kragebein Skrevet 26. november 2019 #35 Skrevet 26. november 2019 Tråden er ryddet for hatefulle innlegg og svar til dette. Kragebein, adm
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #36 Skrevet 26. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: VI BETALER SKATT BÅDE UFØRE, DAGPENGER OG AAP Anonymkode: 6f576...6fc Skatt av penger dere ikke har tjent men fått av fellesskapet, ja. Det blir som om jeg sier at du må betale kaffekoppen din selv og gir deg en tjuekroning du kan gjøre det med. Anonymkode: ef320...608 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #37 Skrevet 26. november 2019 Det er ikkje nok arbeidsplassar... Anonymkode: ef062...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #38 Skrevet 26. november 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: VI BETALER SKATT BÅDE UFØRE, DAGPENGER OG AAP Anonymkode: 6f576...6fc Uføre og folk på dagpenger og AAP mottar ytelser som er større enn summen de betaler i skatt, altså netto utgiftsposter. Anonymkode: e0313...336 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #39 Skrevet 26. november 2019 Er nok mange med mindre psykiske sykdommer som depresjon og angst som kunne vært i jobb som er uføre. Før eller siden må vi strammer inn så kan like gjerne begynne med disse. Anonymkode: e0313...336 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #40 Skrevet 26. november 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikkje nok arbeidsplassar... Anonymkode: ef062...fd2 Mer enn nok arbeidsplasser, og vil bli mange flere de neste tiårene innen helse og omsorg og andre steder når flere pensjonerer seg Anonymkode: e0313...336
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå