Gå til innhold

Operasjon av tennisalbue - erfaringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal opereres for tennisalbue. Men legen min hadde vikar som var usikker på hvem jeg skulle henvises til, så det ble Sykehuset Østfold. Han oppfordret meg til å gjøre en sjekk selv på om det finnes andre gode alternativer. 

Mitt spørsmål er derfor om noen har erfaringer med operasjon av tennisalbue i Østfold/Oslo-distriktet. Må ha offentlig avtale. Skjønt at det er viktig at de som opererer har erfaring. Jeg har sjekket helsenorge under fritt sykehusvalg, men vet at det finnes andre med avtaler rundt omkring som også gjør slike operasjoner, og er ute etter erfaringer rundt omkring. 

Erfaringer, tips?

Anonymkode: 9cc70...349

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Steg 1 er jo å forvisse deg om at du ikke blir overbehandlet. Hvor lenge har du gått med plagene dine? Er det under 3 år ville jeg ventet. De fleste blir nemlig bra sånn helt av seg selv. En operasjon er ikke en quick-fix men en ekstrapåkjenning en bruker som siste utvei. 

Min erfaring med helsevesenet er at leger ukritisk henviser deg til operasjon for ting du helt fint kan trene bra igjen med hjelp av en dose tålmodighet.

Anonymkode: cf578...f65

Skrevet

Steg 1 gjennomført. Er ikke tvil at jeg må ha operasjon nå. Gått i årevis, prøvd alt av konvensjonell behandling. Også med store doser tålmodighet, trening, trykkbølge, tøying, strekking, hvile, medikamenter. 

Spør etter erfaringer rundt for å forvisse meg at jeg velger ett sted som er gode. Viktig å finne en ortoped som gjøre dette mye, for å ha større sjans for best mulig resultat. 

Skrevet

Jeg opererte tennisalbue for mange år siden. Jeg hadde ingen hjelp av øvelser. Nå har jeg fått det tilbake i samme arm. Men jeg hadde god hjelp av operasjon de årene det varte. Tror det er rundt 20 år siden jeg opererte.

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vært til vurdering på Aleris i Oslo. Skal snart opereres. 

Noen som har blitt operert og kan si noe om hvor lenge man har vært sykemeldt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...