AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #1 Skrevet 26. november 2019 Heisann. Jeg er ei jente som har flyttet i kollektiv siden sommeren for å studere. Jeg bor med fem flotte romkamerater, jeg kommer overens med alle og det er hyggelige og gode mennesker. Det er bare et problem. Han ene ser ut til å trigge angst i meg. Jeg er veldig avslappet rundt de andre, men akkurat han her har en litt brå/aggressiv/høylytt væremåte, i tillegg til at han er stor og høy. For meg, som har opplevd vold i nære relasjoner, kjenner jeg at han vekker gamle reaksjoner, som ligger latent i kroppen min. Det fins virkelig ikke noe vondt i han. Problemet er at kroppen og hodet mitt reagerer som det gjør når jeg omgås han. Det er vondt og irriterende.. for meg selv. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å slå av "alarmen"? Anonymkode: 61a00...603
Silva Pluvialis Skrevet 26. november 2019 #2 Skrevet 26. november 2019 Har du mulighet til å forklare han at du trigges av høye lyder og brå bevegelser slik at han kan ta hensyn? Han vil helt sikkert gjerne ta hensyn om du forteller han hvordan det påvirker deg❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 Det er ikke helt slik det fungerer for meg. Jeg merker at jeg oppfører meg rundt han som jeg gjorde med min tidligere voldsperson. Jeg blir veldig føyelig, ekstra blid og glad og skjuler alt bak smil og godt humør. Anonymkode: 61a00...603 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 På 26.11.2019 den 17.53, AnonymBruker skrev: Heisann. Jeg er ei jente som har flyttet i kollektiv siden sommeren for å studere. Jeg bor med fem flotte romkamerater, jeg kommer overens med alle og det er hyggelige og gode mennesker. Det er bare et problem. Han ene ser ut til å trigge angst i meg. Jeg er veldig avslappet rundt de andre, men akkurat han her har en litt brå/aggressiv/høylytt væremåte, i tillegg til at han er stor og høy. For meg, som har opplevd vold i nære relasjoner, kjenner jeg at han vekker gamle reaksjoner, som ligger latent i kroppen min. Det fins virkelig ikke noe vondt i han. Problemet er at kroppen og hodet mitt reagerer som det gjør når jeg omgås han. Det er vondt og irriterende.. for meg selv. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å slå av "alarmen"? Anonymkode: 61a00...603 Hei, Du sier selv det finnes ikke vont i han. Så når han trigger deg så tenker du; Jeg er trygg. Alt er bra. Han kan trigge deg, ok, men han er snill og god. SålLa han hjelpe deg litt på veien med å bli bedre ved at han trigger deg mens du er TRYGG. Du tar eget ansvar for å roe deg ned og huske at alt er bra..Det er mye værre om du skulle treffe på en som trigger deg og IKKE er god og snill. Anonymkode: fe21c...4b2 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke helt slik det fungerer for meg. Jeg merker at jeg oppfører meg rundt han som jeg gjorde med min tidligere voldsperson. Jeg blir veldig føyelig, ekstra blid og glad og skjuler alt bak smil og godt humør. Anonymkode: 61a00...603 Har ikke noe svar til deg, men jeg gjør det samme, det er overlevelse Anonymkode: 978c0...78b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå