Gå til innhold

Prevensjons-"krise" (NuvaRing)!!!

LilleMy

Anbefalte innlegg

Krise? Eh ja...enslags :-? Ja, også er det "absurd" og banalt og ganske IDIOTISK er det også... og litt pinlig!

Saken er den, at jeg begynte med p-ring her for ca tre uker siden.. Det har vært en flott erfaring - så langt. Men, det var til igår, da jeg bestemte meg for å ta den ut slik det jo skal gjøres. Og problemet mitt;

Jeg får den faen ikke ut!!!!!!

Tuller ikke heller, jeg har sittet på toalettet, jeg har stått med ett ben hit og ett ben dit... og jeg har sittet på huk og jeg har ligget. Men neida.....!!! Og jeg kjenner den ikke heller!!! Vet at den ikke kan forsvinne inni meg, så jeg er ikke engstelig for akkurat det, men iflg. brosjyren på den så sier 98% at den ikke er vanskelig å ta ut.... :roll: Jeg må jo selvfølgelig joine de usle 2% jeg, da....

Noen som har erfaringer, morsomme eller teite og dumme kommentarer, passer de helt sikkert ypperlig sammen med champagnen jeg koser meg med! Let me hear it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hm... Har ingen råd i gi deg desverre, bortsett fra å ha seg... En venninne av meg gjenfortalte senest i går i lystig lag om denne p-ringen som var så flott, eneste problemet var at hver gang samboeren og hun var i aktivitet så kom den ut sammen med han, den plasserte seg altså på han... Rare greier... Liker pillen jeg :)

Men lykke itl ihvertfall! Og kos deg med champisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å ha seg" er forsøkt..... :sjarmor: Uten noe gjennombrudd! Har fortalt mannen om problemet, men ønsker ikke at han skal inta detektiv-rollen og bli sendt på leting akkurat der... Det er liksom forbeholdt HYGGE :wink: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Og jeg kjenner den ikke heller!!!

er du sikker på at den er der inne da? At den ikke har falt ut i do eller noe sånt?

Skjønner jo at det er lite sannsynlig at du ikke skulle ha merket det da, men ringen er jo såpass stor at det må jo være umulig å ikke kjenne den?

Jeg har prøvd den selv, og da lå den helt nede hele tiden, veldig stor og veldig i veien og veldig irriterende. ( nei jeg bruker den ikke nå lenger :ler: ) og ihvertfall ikke vanskelig å kjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den har falt i do kan jeg rett og slett ikke tenke meg! Og det rare er (etter å ha lest en tråd her om NuvaRing) at jeg ikke har kjent den i det hele tatt etter at jeg satte den inn, og det har heller ikke min mann.... Det i seg selv er jo veldig bra, men det er jo håpløst og svinedyrt og måtte gå til gyn. bare for å ta den ut hver 4. uke :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Jeg tenkte det samme som Catwoman, at den kanskje har falt ut...

Prøvde også nuvaring en priode, men for meg var det håpløst, den skled ned hele tiden.

Det er jo litt merkelig at verken du eller mannen har kjent den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klippet fra NuvaRing.com;

"How it feels

Most women don’t feel NuvaRing®. If you feel NuvaRing® in your vagina, use your finger to gently push it in further. There’s no danger of pushing it too far up. While the nerve endings of your outer vagina are very sensitive to the touch, the ones in the upper vagina are not.

In a survey among thousands of NuvaRing® users, 8 out of 10 partners did not feel NuvaRing®, and those who did generally did not mind."

At jeg /vi ikke har kjennt den, sammsvarer med 98% av testbrukerne i alle fall...... og det rimer jo også når de lager en p-ring - det er jo ikke for at den skal kjennes akkurat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Det kan jo være at du bare er heldig som har fått den såpass godt på plass at du ikke kjenner den, jeg fikk den ikke på plass samme hvor mye jeg dyttet i den.

Men man jo kunne kjenne den på et eller annet vis for å få den ut.

Det var fordi du sa at du ikke fant den det slo meg at den kunne falt ut.

Men dersom du fremdeles ikke har funnet den er vel eneste utvei en tur til legen. Selv om det ikke er noen festlig løsning hvis det må gjøres hver gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den skal vel kunne kjennes nok til at en finner den igjen?

Merkelig innretning om ikke det går an å finne den rimelig lett.

Vil nesten tro som de andre her at den har falt ut. Sjekk i sengen og deromkring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengen res opp daglig, så der er den ikke :ler: .... Nei, må nok bare ringe gyn. i morgen og legge frem problemet! Og er den virkelig ikke der er jeg redd jeg har ett seriøst problem - flere barn er HELT uaktuellt! Og det er jo like uaktuellt å fortsette å bruke denne form for prevensjon dersom jeg må ta turen til gyn for å få den ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har tenkt som mange andre her at den må da ha falt ut? :o At du ikke kjenner den når den sitter i er jo vel og bra, det gjorde ikke jeg heller. Men at du ikke kjenner den når du skal ta den ut, det synes jeg er merkelig. For det er jo tross alt begrenset hvor langt opp den kan komme, om du ikke er meget jup da kvinne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lurer som sagt på hvordan dette har gått til jeg også :ler: Har ringt gyn og snakket med sekretæren som ville ringe meg opp igjen (pussig? NOT!)....

Og ja, jeg skal berette om fortsettelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JADA, selvfølgelig...

Har vært hos min gynekolog idag, og lettere leende fortalt om mitt problem samt fått en påfølgende undersøkelse med ultralyd og greier...

Og P-ringen er rett og slett borte....

Jeg aner ikke når det kan ha skjedd, men gyn. sier det må ha skjedd ved ett toalettbesøk siden jeg ellers jo vile ha funnet ringen (som ikke er av ubetydelig str.).

Så, da gjenstår det bare å se de nærmeste dagene, bør jo helst få mensen helst så fort som mulig :-? , flere barn er helt og holdent uaktuellt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor det er lurt å skjekke etter om den faktisk sitter der den skal en gang om dagen.

Håper det har gått bra, et lite tips kan være å vurdere Inplanor, den KAN ikke falle ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Etter min mening så er det altfor lett å kjenne p-ringen. Skikkelig ubehagelig ved sex i hvert fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg tviler jo på at den har falt ut allerede rett etter at jeg satte den inn, og sexen vi hadde like etter var ikke berrt i det hele tatt av ringen - for noen av oss.

Gynekologen hadde ikke vært borti det med denne typen prevansjon - men hadde opplevet at spiral hadde tatt samme veien....

Jeg har jo to ringer igjen og skal sett inn første så fort det er mulig, bare jeg faktisk FÅR mensen... Så skal jeg følge med, helt klart... Men HVER dag er vel litt drøyt - annet enn de første dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tviler jo på at den har falt ut allerede rett etter at jeg satte den inn, og sexen vi hadde like etter var ikke berørt i det hele tatt av ringen - for noen av oss.

Gynekologen hadde ikke vært borti det med denne typen prevensjon - men hadde opplevet at spiral hadde tatt samme veien....

Jeg har jo to ringer igjen og skal sett inn første så fort det er mulig, bare jeg faktisk FÅR mensen... Så skal jeg følge med, helt klart... Men HVER dag er vel litt drøyt - annet enn de første dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når kommer denne forventede mensen?????? Jeg har vel blitt gravid, nå da - så er liksom alt perfekt..... NOT :evil: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...