Gå til innhold

Ok å fjerne løse hår fra fremmedes klær på kollektivtransport(og generelt)?

OK å fjerne i smug eller ikke  

86 stemmer

1. 1. er det OK å fjerne hår fra fremmedes klær på kollektivtransport uten å si noe?

• ja
      11
    • nei
      75

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er ok å fjerne løse hårstrå/sjafser fra fremmedes klær. 

Satt på bussen i stad og så en kvinne ha løse hår på en svart ulljakke. Jeg hadde lyst til å bare nappe de bort, jeg vet at det hadde jeg gjort for en venninne eller med mine egne klær. Det ser jo sjufsete ut, og er ment godt. Men er det kanskje å tråkke over komfortsonen? Blir jo litt vel å skulle ta kontakt med vedkomne for å spørre om jeg skal fjerne hår fra jakken dens. Jeg kunne gjort det uten at de merket det, er det ok? Blir kanskje kleint? 
Det er jakkesesong og det kryr av løse hår om dagen!  Hvordan skl jeg forholde meg til dette?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, vet ikke hvordan jeg hadde reagert om noen gjorde det mot meg 😅 

Tenk hvis du skal gjøre det uten de ser det, også merker de det. Ville vært kleint for deg, og de hadde nok tenkt du var en lommetyv med en dårlig unnskyldning 😂

Anonymkode: 670e5...a89

• Liker 4
Skrevet

Hadde tenkt du var funksjonshemmet. 

Anonymkode: d4592...1b1

• Liker 3
Skrevet

Du plukker ikke på fremmede mennesker.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde tenkt du var funksjonshemmet. 

Anonymkode: d4592...1b1

Men dere hadde gjort det for en venninne/venn? 

Er det ikke en hyggelig gest bare?  Skjønner ikke hva funksjonshemming har med å irritere seg over løse hår over alt..

Har ikke gjort dette før, men det er jo noe som jeg hvertfall syns er kjipt med en del av jakkene mine, at de suger til seg alt av løse hår.

• Liker 1
Skrevet

Haha. Ville tenkt du hadde ocd eller noe, men helt greit for meg.

Anonymkode: bbc5b...d47

Skrevet

Nei. Det er ikke greit. 

Jeg hadde følt du tråkket over en intimgrense, rett og slett. En god venninne: greit, en fremmed? Nope. Ikke greit.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, SPOCA skrev:

Nei. Det er ikke greit. 

Jeg hadde følt du tråkket over en intimgrense, rett og slett. En god venninne: greit, en fremmed? Nope. Ikke greit.

Endelig et normalt svar. Ser den!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Ville tenkt du hadde ocd eller noe, men helt greit for meg.

Anonymkode: bbc5b...d47

Ja, ikke sant, men jeg har kanskje det? Jeg hadde nok og syns det var ok, hvertfall når jeg selv ikke merker det en gang!

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, vet ikke hvordan jeg hadde reagert om noen gjorde det mot meg 😅 

Tenk hvis du skal gjøre det uten de ser det, også merker de det. Ville vært kleint for deg, og de hadde nok tenkt du var en lommetyv med en dårlig unnskyldning 😂

Anonymkode: 670e5...a89

Akkurat det jeg tenkte også. 

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som du er veldig opptatt av orden, selv på offentlige steder... 😅

Hvorfor gjør det noe at det ser litt ''sjufsete'' ut? har sikkert sett slik ut selv, men hadde blitt veldig selvbevisst om noen plutselig sto bak og tok bort håret fra jakka mi.

Anonymkode: 0e262...c8a

Skrevet

Sjufsete? Det er ikke noe ord en gang. Det heter sjuskete.

Og hva bryr det egentlig deg om en annen, vilt fremmed person har noen hår på klærne sine og ser sjuskete ut? Om noen sekunder eller minutter går de ut av ditt liv for alltid.

Og ja, hadde du begynt å plukke hår fra fremmede folks jakker, hadde jeg tenkt du hadde en skrue løs, og enten blitt skikkelig irritert og bedt deg holde fingra dine unna meg, eller gått derifra lynraskt.

• Liker 2
Skrevet

Haha, nei ikke greit. 😂 men morsomt spørsmål. Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg hadde reagert hvis noen hadde begynt å plukke på meg, men det hadde vært veldig ukomfortabelt og den personen hadde helt klart tråkket langt over min intimgrense. 

Anonymkode: 47b05...dd9

• Liker 2
Skrevet

Ta med deg en klesrulle og begynn å bruke den på folk på bussen  😂

Anonymkode: 8baaa...294

• Liker 5
Skrevet

Nei, ikke greit. 

Kollegaer/bekjente - jeg nevner at de har et løst hår på seg. Er det for eksempel på ryggen tilbyr jeg å hjelpe. 

Nære venninner og familie - jeg sier "oi, der har du et løst hår", samtidig som jeg plukker det bort for dem. 

Anonymkode: 0a77b...679

Skrevet
1 time siden, Jibby skrev:

Satt på bussen i stad og så en kvinne ha løse hår på en svart ulljakke. Jeg hadde lyst til å bare nappe de bort, jeg vet at det hadde jeg gjort for en venninne eller med mine egne klær. Det ser jo sjufsete ut, og er ment godt. Men er det kanskje å tråkke over komfortsonen? Blir jo litt vel å skulle ta kontakt med vedkomne for å spørre om jeg skal fjerne hår fra jakken dens. Jeg kunne gjort det uten at de merket det, er det ok? Blir kanskje kleint? 
Det er jakkesesong og det kryr av løse hår om dagen!  Hvordan skl jeg forholde meg til dette?

Nei, du tar selvsagt ikke bare uten videre på fremmede mennesker.  Hadde blitt forbanna om et vilt fremmede menneske hadde begynt å plukke på meg, det hadde vel de fleste!

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Jibby skrev:

Hadde du likt det hvis noen fremmede hadde begynt å pille på deg?

Anonymkode: 35d0c...756

Skrevet
14 timer siden, Jibby skrev:

Men er det kanskje å tråkke over komfortsonen?  Hvordan skl jeg forholde meg til dette?

Det er å tråkke over høflighetssonen og du skal aldri gjøre det mot noen. Ta deg sammen.

Anonymkode: 9f932...cbb

Skrevet (endret)

Om vedkommende legger merke til det kan du bare si "de har et ønske om å genteste deg" 😬

Endret av ana0603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...