Gjest 23 år jente Skrevet 28. mai 2005 #1 Skrevet 28. mai 2005 Hvor mye ville du pyntet deg i en 50-årsdag i juni? (til min snart tilkommende svigermor). Det skal være inne med 40 gjester, de fleste rundt 50... Skal være treretters middag og visstnok en hau med drikke. Er det teit om jeg kommer i knekort kjole og bare skuldre dersom alle de "voksne damene" kommer i voksenklær; dvs. bukse og blazer (=drakt)? Jeg er så redd for å komme for "naken", hvis dere skjønner. Men i en ungdomsfest hadde det vært et knall antrekk!! Det finnes jo sånne heklede sjal for å ha over skuldrene, men det ser jo så tantete ut.. Hva ville dere hatt på?
Maxine Grey Skrevet 28. mai 2005 #2 Skrevet 28. mai 2005 Ikke for mye bart. 50-åringer vifter ikke for mye med bar hud, så om du ikke vil stikke deg altfor mye fram... Bruk gjerne den knekorte kjolen, men ta noe over skuldrene, i alle fall under middagen. Det behøver ikke være noe heklet! Finnes masse lekre tynne stoffer (innvandrerbutikker) du bare kan bruke som de er! Kos deg!
Gjest Cerise Skrevet 28. mai 2005 #3 Skrevet 28. mai 2005 ellers finnes det jo også mange fine cardigans for tiden,det kan også vær fint å ha utenpå kjolen
Gjest 23 år jente Skrevet 28. mai 2005 #4 Skrevet 28. mai 2005 Takk for tipset om å ha noe ekstra på under middagen!! Det tenkte jeg ikke på. Og så kan jeg ta det av etterpå når det blir litt mer uformelt. Da får jeg ta meg en tur til butikken igjen. :-)
Transe Skrevet 29. mai 2005 #5 Skrevet 29. mai 2005 Kle deg som 23 åring ikke som teit 50 åring. Bra forslag du hadde.
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2005 #6 Skrevet 29. mai 2005 Så lenge det ikke blir for utfordrene så er det meste greit skulle jeg tro. Men en liten singlet som både viser kløft og mage hører nok hjemme på fest blandt venner. Endel "eldre" reagerer på ungjenter som viser for mye hud, og det er vel ikke det du ønsker at svigers skal tenke om deg. Hadde det vært hos dine egne foreldre hadde det gjerne vært litt annerledes. Så lenge det er en litt tekkelig topp synes jeg igrunn bare skuldre er greit. Selv om en cardigan sikkert vil gjøre seg under selve middagen. Er ikke stor fan av sjal selv, så skjønner at du ikke har lyst til å gå med det. Har vært i endel tilstellninger med folk på den alderen i det siste, og det har vært veldig varirende hva folk har gått med. Men det mange spreke 50-åringer der ute. Mange som kler seg i annet enn "kjerringklær"
Gjest 23 år jente Skrevet 29. mai 2005 #7 Skrevet 29. mai 2005 Kjolen er ikke utringet, men halterneckaktig med helt stykke på brystpartiet. Altså, det er stoff helt opp til halsen. Kjolen lukkes av to snorer bak nakken. Så den er halterneck, uten utringning i det hele tatt, men skuldrene og øvre del av ryggen blir bar. :oops: Elendig forklart, men dere skjønner? Hehe. Så det er heldigvis ikke noe synlig-kløft-kjole. Da hadde jeg ikke følt meg vel i et sånt lag. Skal prøve om jeg finner en cardigan. Tror det kan bli kledelig med en og så knappe bare den ene knappen på midten.
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 29. mai 2005 #8 Skrevet 29. mai 2005 En unge kvinne på 23 skal da ikke kle seg som om hun var over 40. Du har fått mange gode forslag her. Ikke for kort skjørt og ikke for dyp utringning, det er viktig å huske på. Du ønsker ikke lange blikk fra mannlige slektninger, tro meg, det er alt annet enn hyggelig.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2005 #9 Skrevet 29. mai 2005 Synes dere er strenge jeg... Folk i femtiårene er da stort sett hverken pripne eller annet? Greit nok, man kler seg ikke som om man skal ut på strøket, men må jo kle seg etter alderen?
Gjest 23 år jente Skrevet 29. mai 2005 #10 Skrevet 29. mai 2005 Oi, nå har jeg fått et nytt problem. De nye skoene mine sier "klistre, klistre" når jeg går!! :o Fordi undersiden av foten klistrer seg nedi og det blir litt glippe når jeg løfter foten. Får ikke strammet reima mer, for er allerede på det innerste hullet. Og det føles stramt nok. Talkum? Strømpebukse? (hadde jo ikke tenkt å ha det, men...)
flowerpower Skrevet 29. mai 2005 #11 Skrevet 29. mai 2005 Unskyld meg, men det er 50 årslag dere snakker om, ikke 80 :o Jeg fyllte nettopp 50 og hadde fest med 35 gjester. Mange var selvsagt på min egen alder, men det var da nok av spreke klær der :rosasmil: Både kløfter og korte skjørt En 50-åring i dag er noe helt annet enn en 50 åring for noen år siden. Så kle deg i det du liker,du, og vil du være på den sikre siden så gjør som noen foreslo og ha på deg noe over skuldrene under middagen. Men, det er IKKE pensjonist-fest du skal på
Malie Skrevet 29. mai 2005 #12 Skrevet 29. mai 2005 Unskyld meg, men det er 50 årslag dere snakker om, ikke 80 :o Jeg fyllte nettopp 50 og hadde fest med 35 gjester. Mange var selvsagt på min egen alder, men det var da nok av spreke klær der :rosasmil: Både kløfter og korte skjørt En 50-åring i dag er noe helt annet enn en 50 åring for noen år siden. Så kle deg i det du liker,du, og vil du være på den sikre siden så gjør som noen foreslo og ha på deg noe over skuldrene under middagen. Men, det er IKKE pensjonist-fest du skal på Enig med deg Maisen, 50 er ikke gammelt i dag!! (Noen år igjen selv, men ) Kle deg som du vil!! Og ang skoene, som du nevner, talkum kan kanskje hjelpe?! Ha det gøy på fest!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå