Gå til innhold

Hvor i Akershus bør man bosette seg? Småbarnsfamilie og jobb i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Som overskriften spør om, hvor i Akershus anbefaler dere å bo? Eller hvor bor du? Vi begge jobber i Oslo, så det er ikke aktuelt å bytte jobb. Ser at det begynner å bli aaalt for dyrt i Oslo og vi får ikke råd til det vi ønsker oss, et rekkehus med hus og liten hage. Budsjett rundt 6,5 mill. Gjerne mye norske barnefamilier, uten at jeg skal høres rasistisk ut. Ønsker et sted hvor folk blir boende, med godt naboskap

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Oppegård

- Ski

- Vestre Bærum

- Lørenskog

Østre Bærum er for dyrt tror jeg. 

Anonymkode: 60280...25c

• Liker 1
Skrevet

Ås er veldig fint. Mange forskjellige mennesker fra hele verden, studenter, godt etablerte, eldre. Flotte turmuligheter ikke altfor langt unna. Mange flotte nabolag med masse barn. Mange barnehager og nå er ny barneskole på vei. Svømmehall, kino, cafe, restaurant, gode kulturtilbud. 

Anonymkode: 4708e...333

• Liker 2
Skrevet

Jeg anbefaler Langhus eller Ski. Ski er mer sentralt og det går tog til Oslo hele tiden derfra, da alle tog stopper i Ski. Bor man på Langhus eller Vevelstad, stopper kun "melke-ruta", og det toget går bare hver halvtime.

Har en venninne som bor i Ski, og hun sier det går tog hele tiden i rushen og trenger aldri å vente særlig lenge før det kommer et tog.

Anonymkode: 969ec...68b

• Liker 3
Skrevet

Styr klar av Vinterbro, i alle fall.

Anonymkode: fb1e7...9c9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Styr klar av Vinterbro, i alle fall.

Anonymkode: fb1e7...9c9

Hvorfor det? Jeg har vurdert Vinterbro selv, men nå blir jeg jo nysgjerrig.... 

Anonymkode: 9f87d...1cb

• Liker 1
Skrevet

Nittedal, 30/40min med buss og tog til Oslo. 20 min hvis man kjører selv!

Anonymkode: b935e...25a

• Liker 2
Skrevet

Hvor i Oslo jobber dere? Forskjell på å pendle fra Follo til Grorud enn til Skøyen. Eller romerike til samme steder. Tenker dere kollektivt eller bil? Vi valgte Follo. Sto mellom Ås, Vestby og Drøbak. Vi ønsket oss et lite sentrum. Derfor utgikk Langhus, Vestby ol.

Anonymkode: 58925...725

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvor i Oslo jobber dere? Forskjell på å pendle fra Follo til Grorud enn til Skøyen. Eller romerike til samme steder. Tenker dere kollektivt eller bil? Vi valgte Follo. Sto mellom Ås, Vestby og Drøbak. Vi ønsket oss et lite sentrum. Derfor utgikk Langhus, Vestby ol.

Utgikk Vinterbro, ikke Vestby:)

Skrevet

Det kommer an på hvor i Oslo du/dere skal jobbe. 

Finn alltid et sted med kollektiv transport. Er det gåavstand med tog til jobben ville jeg valgt et sted å bo ikke langt fra nærmeste togstasjon. 

Ta også hensyn til fly hvis jobben innebærer flyreiser. Kjedelig å bruke 1, 5 time ekstra til flyplassen 2 ganger i uka. 

Selv ville jeg nok bosatt meg fra Lørenskog og nordover.. Hanaborg, Fjellhamar, Strømmen, Sagdalen, Lillestrøm.. 

Bare pass på å ikke bli milliardær, lett for å bli kidnappet i det området visstnok 

Anonymkode: 0751f...eba

• Liker 1
Skrevet

Tårnåsen er det beste stedet. Bussen går hele tiden og veldig fin natur. Skolen og barnehagene er veldig bra. Utrolig hyggelig sted, og rett ved Oslogrensa.

Anonymkode: f5b65...9a4

• Liker 3
Skrevet

Vi trives i Rælingen. Sjekk ut villa-områdene nær togstasjonen i Lillestrøm.

Anonymkode: 71731...26a

Skrevet

Flytt langs med toglinjene, helst stasjoner der det går hurtigruter og ikke melkeruter. Lillestrøm er 10-12 min til Oslo sentrum, mens du fra Lørenskog bruker mye mer for eksempel. Ellers er det vel 30 min til Eidsvoll Verk, samme til Drammen, Ski er jo straks 12 min unna og Moss kommer vel inn rundt halvtimen så fort follobanen er klar. Ikke langt til Sørumsand heller, eller Nittedal/Hakadal.

Anonymkode: 7b96c...f3a

• Liker 3
Skrevet

Stortrives med familien min i Oppegård :)

Kort vei til byen, godt kollektivt tilbud (minus Vy som har helt vanvittig mange forsinkelser på denne strekka), marka, mange tilbud for barn og ungdom, mange ressurssterke foreldre. 

Anonymkode: 4c0f6...ec6

• Liker 2
Skrevet

Takk for mange gode tips😃 planen er å kjøre til jobb pga komfort og mye forsinkelser på tog som vi leser om hver gang det regner litt (jobber ved Gaustad). 
Men absolutt et godt tips å flytte nær toget, det har vi egentlig ikke tenkt så mye over😃 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nittedal, 30/40min med buss og tog til Oslo. 20 min hvis man kjører selv!

Anonymkode: b935e...25a

Anonymkode: 74a9c...95e

• Liker 1
Skrevet

Vi trives i Asker.

Anonymkode: c7806...6bd

• Liker 1
Skrevet

I vestby kan du få det du ønsker godt innenfpr budsjett. Har vært en enorm prisstigning der og det vil øke mer når follobanen er ferdig. Kjøper du av de nye husene på pepperstad er du omringet av barnefamilier. 

Anonymkode: d218a...85d

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Sialove skrev:

Takk for mange gode tips😃 planen er å kjøre til jobb pga komfort og mye forsinkelser på tog som vi leser om hver gang det regner litt (jobber ved Gaustad). 
Men absolutt et godt tips å flytte nær toget, det har vi egentlig ikke tenkt så mye over😃 

Gaustad sykehus? Da bør du ikke ha 8-16-jobb, da bruker du mye tid i kø.

Anonymkode: 928f5...e25

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...