Gå til innhold

Folk på trygd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvem bryr seg?

Anonymkode: 2ba97...56b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lest hele tråden. Jeg er uføretrygdet. Jeg er arbeidsgiver gjennom familiebedrift. Jeg har også jobbet med økonomi i 20 år. Når jeg møter nye folk, vegrer jeg meg veldig for å si at jeg er ufør. Dette er faktisk noe nordmenn har holdninger til. Men jeg har valgt, på mine gode dager så jobber jeg som frivillig. Det er mitt bidrag for å gi tilbake. Og har en fantastisk arbeidsplass og sjef, som tar imot meg de dagene jeg greier å jobbe. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette jeg også tenker... Bare ha en samtale eller to med lege, og vips. Betalt ferie resten av livet. Da må de regne med at vi som jobber stille litt spørsmål.

Anonymkode: 50025...70d

Skjønner at du setter det på spissen her, men så enkelt er det jo ikke. Det kan ta max periode med AAP å få uføre, som vel er 4 år (?) det er dessuten blitt mye strengere siste årene. 

Anonymkode: a267d...beb

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan jo håpe vedkommende kan få oppleve noen år på AAP, så ser h*n hvor fett det er, og hvor fantastisk det er å ha "ferie" hele tiden når man er blakk ;)

Anonymkode: 8282a...d8d

Noen har jo tydeligvis hatt råd til å reise på ferie, mange langvarig i flere mnd, når man ser den såkalte Nav-skandalen som verserer i media for tiden. 

Anonymkode: 0cffa...7ef

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvordan ser man forskjell? Eller bare godtar man at alle ser ekte uføre?

Anonymkode: f900e...961

Ja, jeg godtar at de som er uføre faktisk er reelle uføre. Fordi jeg kjenner nok mange uføre til å vite at det å bli ufør ikke er noe man kan sutre seg til hos legen og få innvilget på dagen. Det er månedsvis og åresvis med nav-møter, papirmølle, obligatoriske kurs/arbeidsutprøving, legetimer og dårlig råd.
Skulle jeg snuble over noen jeg tror faker, skal jeg sørge for å undersøke nærmere og rapportere inn til Nav. Til nå har jeg ikke truffet uføre som har gitt meg grunn til å tvile på at de er reelle uføre.

Nå kan du svare på spørsmålet istedet for å sno deg unna. Hvordan ser DU forskjell på reelle uføre og de du mener bare faker?

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det andre uthevede forstår jeg ikke hvorfor du skriver. Er da åpenbart.

Anonymkode: f900e...961

Tydeligvis ikke særlig åpenbart for deg, siden du seriøst tror mange uføre bare later som de er syke.

Anonymkode: 18145...a69

• Liker 3
Skrevet
On 11/26/2019 at 2:13 PM, AnonymBruker said:

Hvor mange er uføretrygda etter å ha fått diagnoser som har blitt "funnet" opp de siste 25 årene?

Er det virkelig så utenkelig at det finnes sykdommer i verden som vi ikke kjenner til? Eller at det utvikles sykdommer naturlig i løpet av jordens og menneskets levetid? Eller at det finnes mennesker som utvikler sykdommer som kommer ut blant befolkningen?

Hva har forandret seg i verden de siste 100 år? Forurensing, giftstoffer, mikroplast osv? Er det utenkelig at én eller flere slike saker kan påvirke menneskets helse? Jeg sier ikke at jeg har fasiten, men kan du virkelig si med 100% sikkerhet at det ikke er tilfelle?

• Liker 3
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Noen har jo tydeligvis hatt råd til å reise på ferie, mange langvarig i flere mnd, når man ser den såkalte Nav-skandalen som verserer i media for tiden. 

Anonymkode: 0cffa...7ef

Og så? Det er veldig mange som får høyere livskvalitet av å tilbringe tid i et annet land. Når man lever med smerter så behøver man faktisk det. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...