Gå til innhold

Folk på trygd

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS snakker altså om alle som har ME og fibromyalgi. TS pakker så fint inn at han mener at disse er tullediagnoser, "funnet opp", og at de snylter.

Ikke? Kanskje du skal gå til Specsavers. Du vet nok egentlig at det hetses over en lav sko på KG om uføre. Spesielt de som har ME og fibromyalgi.

Anonymkode: 62bc5...208

Det TS mener er vel at disse lidelsene er enkle å fake, og dessverre øker veldig i omfang. Ikke at absolutt alle som er diagnostisert med ME og/eller fibromyalgi bare later som og er snyltere. 

Anonymkode: 4922b...14a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns disse trådene blir bare dummere og dummere.

Anonymkode: b3f13...0f9

• Liker 5
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først må jeg si,at jeg VET at det ikke er alle på trygd som snylter, men jeg vet også at veeeldig mange av de på trygd klarer å gjøre alt de har lyst til å gjøre. Det skjer nesten aldri at jeg snakker med trygdede folk, uten at de klager på et eller annet i systemet. De innbiller seg at innvandrere får alt oppi henda, mens de selv sliter for å få endene til å møtes. Trygda folk er verdensmestere i å sette seg selv i en "offerrolle", og jeg vet at dette innlegget vil få mange trygdede på banen, for de er såklart syke...og jeg kan prøve å være dem noen dager osv. bare for å få frem hvor ille de har det. Hvor mange er uføretrygda etter å ha fått diagnoser som har blitt "funnet" opp de siste 25 årene? Kan nevne fibromyalgi, ME...osv. de som har disse sykdommene er tydligvis verre enn ALLE andre, men ferieturer, mure,snekre....alt slik hjemme,går veldig fint. De fleste som har disse diagnosene har mast så lenge på legene,at de til slutt gir dem en diagnose slik at de skal bli fornøyde.

Anonymkode: feabc...b97

La meg gjette. Vondt i beinet eller ryggen er typiske unnskyldninger.

Jeg har fagbrev i ikt. Brukte et år på å søke. FIKK IKKE EN DRITT.

Venter uansett på svar på eksamen som jeg tok opp "for å fortsette høgskole eller universitet bare". Så er ikke slik at jeg vil gå på den dritens nav eller noe.

Endret av Kallis92
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Realismen i hva da? At hets mot uføre faktisk eksisterer? Du tror ikke heller at det er du som må se realismen i ting?

Anonymkode: 62bc5...208

Vis meg denne hetsen. Eller er du enda en som ikke klarer å vise meg det...?

Anonymkode: f900e...961

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Jerry Lee skrev:

Jeg gidder ikke gjøre jobben for deg med å gå igjennom "hundrevis" av disse trådene for å hente bevis.  

Finn det sjøl...det ligger der i hver eneste tråd om uføre.

God kveld.   ☺

Jeg ser også slik hets svært sjeldent. Og nei, det ligger ikke i hver eneste tråd om uføre.

Skrevet
1 time siden, Husholdning1 skrev:

Jeg ser også slik hets svært sjeldent. Og nei, det ligger ikke i hver eneste tråd om uføre.

Så fremstår også du som en av de desidert mest oppegående her inne også. Det er sjelden, om aldri, jeg er direkte uenig med deg.

Skrevet

Funnet opp de siste årene? Mamma er seksti år, og hun hadde fibromyalgi da hun var tjue. Gjør litt research før du uttaler deg så dumt da, i det minste

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ganske rart, da det aldri forekommer hets mot reelle uføretrygdede. At folk mener at det snyltes og ikke er fornøyd med det, er da et sunnhetstegn på at folk ikke liker snyltere.

Hvordan ser du forskjell på reelle uføretrygdede og de som bare faker?
Dersom du vet med sikkerhet at noen faker sykdom og lurer til seg penger fra Nav, bør du rapportere dette inn til Nav i stedet for å sutre på Kvinneguiden. Hvis du vet om sånt og ikke sier noe, er du per definisjon medskyldig i at folk lurer til seg penger.

Hvis du hadde giddet å lese noen av de ca 100 andre trådene her inne om samme tema, hadde du kanskje fått med deg at uansett grunn til at folk er uføretrygda, så er de sjeldent like dårlige hele tiden. Det betyr at de av og til kan ha en god dag der de velger å bruke energien på noe de vanligvis ikke klarer. Det andre ser er da at "de klarer jo å gjøre ditten og datten heeeeele tiden", men sannheten er at de bare gjør det innimellom når formen tilsier det, og kanskje ender opp med å bli enda dårligere i en periode etterpå.
Selvsagt slutter man ikke å leve selv om man er kronisk syk og uføretrygda, så neste gang du ser en uføretrygda som klarer noe tungt og vanskelig, gled deg heller på deres vegne over at de har en god dag/periode og får til noe som koster dem mye energi og krefter.

Anonymkode: 18145...a69

• Liker 6
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Du setter jo trygdede i bås akkurat som du mener de setter innvandrere i bås... Du er akkurat slik som det du misliker i andre...

Anonymkode: 8ed57...9d9

Nettopp, på andre kjenner man seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Vi som arbeider er misunnelige på de uføre som slipper å arbeide. Skulle ønske vi kunne "late" oss hver dag også. Ville glatt gått ned i lønn for å ligge på sofaen.

Anonymkode: 5894f...5fc

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi som arbeider er misunnelige på de uføre som slipper å arbeide. Skulle ønske vi kunne "late" oss hver dag også. Ville glatt gått ned i lønn for å ligge på sofaen.

Dette jeg også tenker... Bare ha en samtale eller to med lege, og vips. Betalt ferie resten av livet. Da må de regne med at vi som jobber stille litt spørsmål.

Anonymkode: 50025...70d

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser du forskjell på reelle uføretrygdede og de som bare faker?
Dersom du vet med sikkerhet at noen faker sykdom og lurer til seg penger fra Nav, bør du rapportere dette inn til Nav i stedet for å sutre på Kvinneguiden. Hvis du vet om sånt og ikke sier noe, er du per definisjon medskyldig i at folk lurer til seg penger.

Hvis du hadde giddet å lese noen av de ca 100 andre trådene her inne om samme tema, hadde du kanskje fått med deg at uansett grunn til at folk er uføretrygda, så er de sjeldent like dårlige hele tiden. Det betyr at de av og til kan ha en god dag der de velger å bruke energien på noe de vanligvis ikke klarer. Det andre ser er da at "de klarer jo å gjøre ditten og datten heeeeele tiden", men sannheten er at de bare gjør det innimellom når formen tilsier det, og kanskje ender opp med å bli enda dårligere i en periode etterpå.
Selvsagt slutter man ikke å leve selv om man er kronisk syk og uføretrygda, så neste gang du ser en uføretrygda som klarer noe tungt og vanskelig, gled deg heller på deres vegne over at de har en god dag/periode og får til noe som koster dem mye energi og krefter.

Anonymkode: 18145...a69

Ja, hvordan ser man forskjell? Eller bare godtar man at alle ser ekte uføre?

Det andre uthevede forstår jeg ikke hvorfor du skriver. Er da åpenbart.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette jeg også tenker... Bare ha en samtale eller to med lege, og vips. Betalt ferie resten av livet. Da må de regne med at vi som jobber stille litt spørsmål.

😂

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

ja, men verdigheten derimot... den... den må man jo kjempe med resten av livet..

Skrevet

Jeg er nok en sånn person du snakker om. Jeg kan gå på byen, male huset, reise på ferie osv... MEN, det er fordi at de i settingene så kan jeg stoppe med det jeg driver med akkurat når jeg vil. Jeg kan bare legge ned malekosten, dra hjem fra byen og gå å legge meg på hotellet hvis jeg er på ferie. Med min diagnose så er jeg avhengig av å kunne fjerne meg fra en hver situasjon som oppleves ille. Jeg kan rett og slett ikke være en person andre er avhengig av. Jeg vet heller ikke når disse opplevelsene jeg snakker om dukker opp. Hvis du finner en jobb til meg som ikke krever noen spesifikk utdanning enn vgs, som jeg kan komme å gå på akkurat når jeg orker så skal jeg med glede si ifra meg uføretrygden.

Anonymkode: 10672...35b

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det var ironi. Om ikke så kan jeg fortelle deg at jeg for min del blir tusen ganger mer sliten av å være syk og å prøve å fungere litt i hverdagen, enn jeg gjorde da jeg jobbet godt over 100%. Hadde gladelig byttet bort hverdagen min med hva/hvem som helst som fungerer og kan tjene til en normal livsstil.
Ha kollegaer, klare å holde på venner, stille opp for familien, det hadde vært en god følelse. Dessverre ble det ikke sånn, og dette tok ikke bare vipps over natten så var alt ordnet, for jeg ville gjerne jeg, jeg elsket jobben min, drev også midt i utdannelse da jeg ble syk, noen få måneder igjen til ferdig utdannet var jeg. Planen var også mer utdannelse etter å ha jobbet et par år, spesialisering innen mitt yrke. 
Men, den drømmen ble knust. Jeg savner jobben min hver eneste dag.

Anonymkode: 90ee7...12d

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betalt ferie? Man får ufør fordi man er syk! Skulle du ønske du var syk? :) 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg skal le eller gråte av kommentaren din. Datteren min er 31, og må operere både rygg og hofter. I mellomtiden mener NAV at hun ikke har krav på AAP... Hun har vært hos fastlege, ortoped her i byen, tre ganger på Lovisenberg, neste stopp er Ullevål for operasjon.  Går fast til fysioterapeut. Har vært til røntgen og MR flere ganger. Fastlege, spesialister og fysioterapeut mener det er hårreisende at hun ikke får innvilget AAP i påvente av operasjon. Og du tror det holder med en samtale eller to med lege? Håper inderlig du kødda... 

Anonymkode: 8282a...d8d

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, NewStart87 skrev:

Vi kan jo håpe vedkommende kan få oppleve noen år på AAP, så ser h*n hvor fett det er, og hvor fantastisk det er å ha "ferie" hele tiden når man er blakk ;)

Anonymkode: 8282a...d8d

• Liker 2
Skrevet
45 minutter siden, NewStart87 skrev:

Noen klarer det uten å være syk også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...