Gå til innhold

Folk på trygd

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Nastine skrev:

Innvandrere får lettere og bedre hjelp! Både helse og økonomisk! Hilsen ei som jobber med nav saker!

Slikt må dokumenteres. Ellers kan hvem som helst påstå hva som helst.

Anonymkode: f900e...961

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først må jeg si,at jeg VET at det ikke er alle på trygd som snylter, men jeg vet også at veeeldig mange av de på trygd klarer å gjøre alt de har lyst til å gjøre. Det skjer nesten aldri at jeg snakker med trygdede folk, uten at de klager på et eller annet i systemet. De innbiller seg at innvandrere får alt oppi henda, mens de selv sliter for å få endene til å møtes. Trygda folk er verdensmestere i å sette seg selv i en "offerrolle", og jeg vet at dette innlegget vil få mange trygdede på banen, for de er såklart syke...og jeg kan prøve å være dem noen dager osv. bare for å få frem hvor ille de har det. Hvor mange er uføretrygda etter å ha fått diagnoser som har blitt "funnet" opp de siste 25 årene? Kan nevne fibromyalgi, ME...osv. de som har disse sykdommene er tydligvis verre enn ALLE andre, men ferieturer, mure,snekre....alt slik hjemme,går veldig fint. De fleste som har disse diagnosene har mast så lenge på legene,at de til slutt gir dem en diagnose slik at de skal bli fornøyde.

Anonymkode: feabc...b97

Jeg er syk, går på AAP, tviler jeg blir frikere med tiden. Mitt liv består i å bygge opp en normal hverdag, rieser ikke, drar aldri på ferie siden har ikke råd, og hadde nok ikke orket lange ferier pga blir så uttmattet. Jeg maste aldri på min lege. Fant bare en som skjønte at noe virkelig er galt...

Anonymkode: 67f97...977

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske rart, da det aldri forekommer hets mot reelle uføretrygdede. At folk mener at det snyltes og ikke er fornøyd med det, er da et sunnhetstegn på at folk ikke liker snyltere.

Men, du?   Greia er jo at reelt uføretrygdede med reelle sykdommer føler seg hetset og nedverdiget av denne endeløse rekke tråder om dette.

Og, jo....det forekommer hele tiden hets mot "de reelle" i alle disse trådene!!!

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Men, du?   Greia er jo at reelt uføretrygdede med reelle sykdommer føler seg hetset og nedverdiget av denne endeløse rekke tråder om dette.

Og, jo....det forekommer hele tiden hets mot "de reelle" i alle disse trådene!!!

Hvorfor skal reelle uføre føle noe hets her? Det skal imidlertid sies at deres aversjon mot både å akseptere og det å ville diskutere at det finnes snyltere bidrar til at folk reagerer. Man skulle tro at de reelle uføre var interessert i å luke ut disse for å få mer ryddige forhold, men de nekter plent å engang diskutere det. Slik sett må de takke seg litt selv.

Vis meg gjerne noe reell hets. Det har jeg faktisk ikke sett.

• Liker 3
Skrevet

Først og fremst, vil jeg si at mange hater jobben sin. De aller fleste syns de fortjener litt mer i lønn også. Mange som har lav lønn i tillegg til å hate jobben sin, føler oftere for å hakke på andre, så da er det jo lett å tråkke på andre, som er litt lenger nede selv. Ofte fordi dette er det beste de selv klarer, og siden de ikke klarer å akseptere det, må de jo få noen andre til å føle seg dårlig også.

Anonymkode: b3f13...0f9

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal reelle uføre føle noe hets her? Det skal imidlertid sies at deres aversjon mot både å akseptere og det å ville diskutere at det finnes snyltere bidrar til at folk reagerer. Man skulle tro at de reelle uføre var interessert i å luke ut disse for å få mer ryddige forhold, men de nekter plent å engang diskutere det. Slik sett må de takke seg litt selv.

Vis meg gjerne noe reell hets. Det har jeg faktisk ikke sett.

Jeg gidder ikke gjøre jobben for deg med å gå igjennom "hundrevis" av disse trådene for å hente bevis.  

Finn det sjøl...det ligger der i hver eneste tråd om uføre.

God kveld.   ☺

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Jr.Garcon skrev:

Enig!

Jeg tror det beste er å la være å svare. Det er jo bare de samme folka som lirer av seg det samme i tråd etter tråd - og de er også helt uinteressert i å høre andre sine meninger/diskutere, de har fasiten. 

Håper de aldri finner ut førstehånds, hvordan det faktisk er.

Anonymkode: b3f13...0f9

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Jeg gidder ikke gjøre jobben for deg med å gå igjennom "hundrevis" av disse trådene for å hente bevis.  

Finn det sjøl...det ligger der i hver eneste tråd om uføre.

God kveld.   ☺

Jeg har som sagt ikke sett det.

• Liker 1
Skrevet

Du tror du har kontroll TS, men en dag så pipler holdningene dine ut på uante vis og vipps så er du alene uten venner.

Anonymkode: 04d2d...50f

• Liker 5
Skrevet

Det finnes folk som ordlegger seg på en måte som gjør at det ikke virker som man bare er ute etter å "ta" snyltere og jeg skjønner godt at mange kommentarer treffer de som er reelt ufør også noen ganger. Folk får lære seg å legge frem meningene sine på en forståelig måte.

Det er som å lese kommentarfelt hvor folk uttaler seg om innvandringspolitikk. Mange uttaler seg, kanskje ubevisst, på en sånn måte at mange oppfatter de som rasister samtidig som de selv roper høyt at de ikke er rasister. 

Anonymkode: 8cc52...325

• Liker 5
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har som sagt ikke sett det.

Tenker du at mennesker som har ME og fibromyalgi er snyltere? At om de er uføre så får de trygda urettmessig?

Anonymkode: 62bc5...208

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes folk som ordlegger seg på en måte som gjør at det ikke virker som man bare er ute etter å "ta" snyltere og jeg skjønner godt at mange kommentarer treffer de som er reelt ufør også noen ganger. Folk får lære seg å legge frem meningene sine på en forståelig måte.

Det er som å lese kommentarfelt hvor folk uttaler seg om innvandringspolitikk. Mange uttaler seg, kanskje ubevisst, på en sånn måte at mange oppfatter de som rasister samtidig som de selv roper høyt at de ikke er rasister. 

Anonymkode: 8cc52...325

Det handler vel like gjerne om å reagere og ta til seg kommentarer som beviselig ikke er rettet mot en også. Hva hjelper det meg som ufør å sitte å rase over at folk ikke liker snyltere og vil dette til livs? Om jeg er en reell ufør skjønner jeg med et minimum av hjernekapasitet at det ikke er meg de er ute etter. 

Som reell ufør burde jeg være like interessert i å få has på snylterne.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du at mennesker som har ME og fibromyalgi er snyltere? At om de er uføre så får de trygda urettmessig?

Ikke de som har dette på ekte nei. Nå skal det også sies at dette er lidelser som er lette å simulere for en som har satt seg inn i det og er ute etter trygd. Hva skal vi synes om denne personen?

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, Nastine skrev:

Innvandrere får lettere og bedre hjelp! Både helse og økonomisk! Hilsen ei som jobber med nav saker!

Hvorfor det? Roper de høyest? Tar det seg best ut ute i verden at Norge virkelig hjelper innvandrere? 

Vi kan jo ikke late som at vi ikke vet at det ofte står fine, fullt møblerte boliger og venter på innvandrerne - noe det absolutt ikke gjør for nordmenn. 

Hvor på skalaen er nordmenn, nærme 60 år som sliter med å klare å jobbe. Er det en gruppe som sliter med å få trygd eller ei? 

Anonymkode: 0cffa...7ef

Skrevet

Ikke de som har dette på ekte nei. Nå skal det også sies at dette er lidelser som er lette å simulere for en som har satt seg inn i det og er ute etter trygd. Hva skal vi synes om denne personen?

Hvordan kan du skille mellom de som har det på ekte og ikke? I flere tråder blir disse pasientene alle skjært over en kam. ALLE er late, og alle er snyltere. Du sa at du aldri ser uførehets? Les hva ts skriver i HI om nettopp disse to sykdommer. Psykisk sykdom, som angst og depresjon blir også ofte hetset.

• Liker 7
Skrevet

Hvordan kan du skille mellom de som har det på ekte og ikke? I flere tråder blir disse pasientene alle skjært over en kam. ALLE er late, og alle er snyltere. Du sa at du aldri ser uførehets? Les hva ts skriver i HI om nettopp disse to sykdommer. Psykisk sykdom, som angst og depresjon blir også ofte hetset.

Om DU leser HI skikkelig, vil du se at TS snakker om folk som har fått trygden sin ved letthet og dermed er å regne som snyltere. 

Diagnosene Psykisk sykdom, angst og depresjon har jeg aldri sett hetset her inne. Derimot folk som har brukt disse diagnosene aktivt for å oppnå trygd har jeg sett en god del til.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om DU leser HI skikkelig, vil du se at TS snakker om folk som har fått trygden sin ved letthet og dermed er å regne som snyltere. 

Diagnosene Psykisk sykdom, angst og depresjon har jeg aldri sett hetset her inne. Derimot folk som har brukt disse diagnosene aktivt for å oppnå trygd har jeg sett en god del til.

TS snakker altså om alle som har ME og fibromyalgi. TS pakker så fint inn at han mener at disse er tullediagnoser, "funnet opp", og at de snylter.

Ikke? Kanskje du skal gå til Specsavers. Du vet nok egentlig at det hetses over en lav sko på KG om uføre. Spesielt de som har ME og fibromyalgi.

• Liker 6
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS snakker altså om alle som har ME og fibromyalgi. TS pakker så fint inn at han mener at disse er tullediagnoser, "funnet opp", og at de snylter.

Ikke? Kanskje du skal gå til Specsavers. Du vet nok egentlig at det hetses over en lav sko på KG om uføre. Spesielt de som har ME og fibromyalgi.

Prøv heller å se realismen i ting. Ting står ofte mye klarere da.

Gjest theTitanic
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først må jeg si,at jeg VET at det ikke er alle på trygd som snylter, men jeg vet også at veeeldig mange av de på trygd klarer å gjøre alt de har lyst til å gjøre. Det skjer nesten aldri at jeg snakker med trygdede folk, uten at de klager på et eller annet i systemet. De innbiller seg at innvandrere får alt oppi henda, mens de selv sliter for å få endene til å møtes. Trygda folk er verdensmestere i å sette seg selv i en "offerrolle", og jeg vet at dette innlegget vil få mange trygdede på banen, for de er såklart syke...og jeg kan prøve å være dem noen dager osv. bare for å få frem hvor ille de har det. Hvor mange er uføretrygda etter å ha fått diagnoser som har blitt "funnet" opp de siste 25 årene? Kan nevne fibromyalgi, ME...osv. de som har disse sykdommene er tydligvis verre enn ALLE andre, men ferieturer, mure,snekre....alt slik hjemme,går veldig fint. De fleste som har disse diagnosene har mast så lenge på legene,at de til slutt gir dem en diagnose slik at de skal bli fornøyde.

Anonymkode: feabc...b97

Jeg tenker at du har for mye fritid som har tid og overskudd til kaste bort på å gnage mer på dette temaet. Hva med å engasjere seg i en god sak? 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv heller å se realismen i ting. Ting står ofte mye klarere da.

Realismen i hva da? At hets mot uføre faktisk eksisterer? Du tror ikke heller at det er du som må se realismen i ting?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...