Gå til innhold

Folk på trygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først må jeg si,at jeg VET at det ikke er alle på trygd som snylter, men jeg vet også at veeeldig mange av de på trygd klarer å gjøre alt de har lyst til å gjøre. Det skjer nesten aldri at jeg snakker med trygdede folk, uten at de klager på et eller annet i systemet. De innbiller seg at innvandrere får alt oppi henda, mens de selv sliter for å få endene til å møtes. Trygda folk er verdensmestere i å sette seg selv i en "offerrolle", og jeg vet at dette innlegget vil få mange trygdede på banen, for de er såklart syke...og jeg kan prøve å være dem noen dager osv. bare for å få frem hvor ille de har det. Hvor mange er uføretrygda etter å ha fått diagnoser som har blitt "funnet" opp de siste 25 årene? Kan nevne fibromyalgi, ME...osv. de som har disse sykdommene er tydligvis verre enn ALLE andre, men ferieturer, mure,snekre....alt slik hjemme,går veldig fint. De fleste som har disse diagnosene har mast så lenge på legene,at de til slutt gir dem en diagnose slik at de skal bli fornøyde.

Anonymkode: feabc...b97

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spot on! 👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: f46bb...a08

• Liker 3
Skrevet

Hva er poenget med denne tråden? Du har ingenting jo nytt å komme med. Sverger, kg blir mere og mere som å lese den samme avisen opp igjen og opp igjen. Det begynner å bli skikkelig kjedelig. 

Anonymkode: 54027...069

• Liker 35
Skrevet

Du setter jo trygdede i bås akkurat som du mener de setter innvandrere i bås... Du er akkurat slik som det du misliker i andre...

Anonymkode: 8ed57...9d9

• Liker 29
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først må jeg si,at jeg VET at det ikke er alle på trygd som snylter, men jeg vet også at veeeldig mange av de på trygd klarer å gjøre alt de har lyst til å gjøre. Det skjer nesten aldri at jeg snakker med trygdede folk, uten at de klager på et eller annet i systemet. De innbiller seg at innvandrere får alt oppi henda, mens de selv sliter for å få endene til å møtes. Trygda folk er verdensmestere i å sette seg selv i en "offerrolle", og jeg vet at dette innlegget vil få mange trygdede på banen, for de er såklart syke...og jeg kan prøve å være dem noen dager osv. bare for å få frem hvor ille de har det. Hvor mange er uføretrygda etter å ha fått diagnoser som har blitt "funnet" opp de siste 25 årene? Kan nevne fibromyalgi, ME...osv. de som har disse sykdommene er tydligvis verre enn ALLE andre, men ferieturer, mure,snekre....alt slik hjemme,går veldig fint. De fleste som har disse diagnosene har mast så lenge på legene,at de til slutt gir dem en diagnose slik at de skal bli fornøyde.

Anonymkode: feabc...b97

Hva er grunnen til at du følte for og lage en ny tråd om dette? Det finnes allerede ørten tråder om det samme. Når du blir syk sjøl engang eller noe skjer så skal pipa få en annen lyd. Da er det sånne som deg som klager mest. Det har jeg selv erfart.

Da jeg ble syk fikk jeg mye pes og drittslenging. To av disse personene er i dag selv i Nav systemet og gjett hvem som klager på alt, jo det er de to. Nytter ikke og snakke med de hva jeg gikk gjennom for det er liksom ikke det samme. Disse personene passer det heller ikke med at de er nødt og gjøre noe selv. Jeg har fulgt alle ting til punkt og prikke og gjort det jeg skal. De er forferdet at det forventes noe av de i det hele tatt. Den ene personen så for seg nå at nå kan vedkommende reise til syden og bare "kose" seg. Men da de så hvor lite penger man får på AAP og ufør så var det mange stygge ord og dritt som kom. 

Så bare vent og se du.....

Anonymkode: 96c77...f8a

• Liker 12
Skrevet

Jeg er uføretrygdet og kan ikke gjøre noe av det du ramser opp, ikke har jeg nok penger til det heller. Men du ville vel ikke ha svar fra sånne som meg, så jeg lar det være med dette.

Anonymkode: a4f93...2a2

• Liker 16
Skrevet

Nå er jeg selv uføretrygdet, og kjenner meg overhodet ikke igjen. Kjenner eller ikke igjen noen av mine trygdede venner eller bekjente i dette. Nå har jeg heller ingen av de nevnte sykdommene, det har heller ingen av de jeg kjenner som er trygdet.

Og jeg hadde en jobb jeg elsket, jeg skulle gjort hva som helst for å kunne jobbe igjen. Da jeg ble syk, så gikk jeg på en psykisk smell og. Fordi det var så stort nederlag og ikke kunne jobbe lenger. 

Anonymkode: 52322...fcf

• Liker 12
Skrevet

Det er nok en god del som har funnet ut at de ikke vil eler passer til å stå i jobb. For dem er uføretrygd det ultimate målet. Uansett om de har snyltet seg til den eller det er ekte, må de nesten klage for å opprettholde inntrykket til andre om at de fortjener trygden.

Du ser ikke, eller iallefall sjelden en snylter gå å briske seg om hvor bra h*n føler seg. Det er nødt til å sytes slik at det fremstår som at det er riktig å ha trygden.

Litt på samme måte som at alle uføre går i forsvar og nekter plent å diskutere ay det finnes snyltere. Dette gjør jo til at folk tenker sitt.

Anonymkode: f900e...961

• Liker 3
Gjest commeilfaut
Skrevet (endret)
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok en god del som har funnet ut at de ikke vil eler passer til å stå i jobb. For dem er uføretrygd det ultimate målet. Uansett om de har snyltet seg til den eller det er ekte, må de nesten klage for å opprettholde inntrykket til andre om at de fortjener trygden.

Det finnes alltid snyltere. Men jeg synes det er bedre de sitter og stirrer i veggen hjemme enn å gjøre arbeidsmiljøet mitt dårlig, så om en og annen får en trygd de egentlig ikke burde ha, synes jeg man skal se stort på det. Jobber selv i finans, og har ved en lang rekke anledninger hjulpet til, og sett mennesker, drive ganske avansert skatteplanlegging for å unngå å bidra til fellesskapet. Er ikke dette også snylting, sånn egentlig? Å ikke bidra?

Dessuten har Norge en av de høyeste andelene av mennesker i jobb i verden, så at vi tar oss bedre av de som faller utenfor enn andre synes jeg egentlig er en god ting.

Endret av commeilfaut
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med denne tråden? Du har ingenting jo nytt å komme med. Sverger, kg blir mere og mere som å lese den samme avisen opp igjen og opp igjen. Det begynner å bli skikkelig kjedelig. 

Anonymkode: 54027...069

Enig!

Jeg tror det beste er å la være å svare. Det er jo bare de samme folka som lirer av seg det samme i tråd etter tråd - og de er også helt uinteressert i å høre andre sine meninger/diskutere, de har fasiten. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 7
Skrevet

Nå er ikke jeg trygdet av noen av nevnte årsaker, så jeg har kanskje ikke talerett. Men jeg tror faktisk det innebærer riktighet at innvandrere får bedre helsehjelp enn vi norske kan forvente oss. Det kan nemmelig se ut som at de prioriteres både innenfor somatisk og psykisk helsevern. Jeg vet ikke om det handler om at de er mer inisterende eller om noe annet, men det er påfallende og det er jo ikke som at alle innvadrere i Norge er hentet direkte ut fra en krigssone og bør spesialbehandles. 

Anonymkode: ba9fa...2ef

• Liker 1
Skrevet

Nok en tråd som er ment for å se ned på og trakassere syke og trygdede.  

Blir dere aldri lei?  Det er jo et par slike nye tråder hver uke.

• Liker 16
Skrevet

Akkurat som at folk som er i arbeid ikke klager på innvandrere 🙄 Jeg er forresten ufør, og har ikke noe vondt å si om dem. 

Anonymkode: 7a805...efa

• Liker 6
Skrevet

Moderatorer på kg burde vurdere å lage en stor tråd og legge alle disse trådene i den samme. Tipper det er de samme få menneskene som svarer i den uansett. Og med tanke på hvor patetisk det er, kan jeg forstå de har et desperat behov etter å rakke ned på noen, hvem som helst, for å føle seg mindre patetisk. 

• Liker 6
Skrevet
45 minutter siden, commeilfaut skrev:

Det finnes alltid snyltere. Men jeg synes det er bedre de sitter og stirrer i veggen hjemme enn å gjøre arbeidsmiljøet mitt dårlig, så om en og annen får en trygd de egentlig ikke burde ha, synes jeg man skal se stort på det. Jobber selv i finans, og har ved en lang rekke anledninger hjulpet til, og sett mennesker, drive ganske avansert skatteplanlegging for å unngå å bidra til fellesskapet. Er ikke dette også snylting, sånn egentlig? Å ikke bidra?

Dessuten har Norge en av de høyeste andelene av mennesker i jobb i verden, så at vi tar oss bedre av de som faller utenfor enn andre synes jeg egentlig er en god ting.

Joda. Men debatten blir så vanvittig fordummet av at folk faktisk tror at "de sitter hjemme og ser i veggen". Hvor har man dette fra? Hvorfor er det ikke like logisk å anta at de gjør som de vil 24/7?

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Nok en tråd som er ment for å se ned på og trakassere syke og trygdede.  

Blir dere aldri lei?  Det er jo et par slike nye tråder hver uke.

Om TS oppfatter at det er overdreven og utbredt syting blant de uføre, hvorfor skal ikke dette kunne diskuteres?

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moderatorer på kg burde vurdere å lage en stor tråd og legge alle disse trådene i den samme. Tipper det er de samme få menneskene som svarer i den uansett. Og med tanke på hvor patetisk det er, kan jeg forstå de har et desperat behov etter å rakke ned på noen, hvem som helst, for å føle seg mindre patetisk. 

De gjorde det, og det virket dårlig. Det ble reversert til slik det var før. Heldigvis, da emnet uføre er altfor stort til å kunne legges i samme tråd.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om TS oppfatter at det er overdreven og utbredt syting blant de uføre, hvorfor skal ikke dette kunne diskuteres?

Klart det kan diskuteres. Men hvor pokkers mange tråder med minimale variasjoner over tema behøves?

Det er fler enn meg som oppfatter mange av disse som hets og provokasjon.

• Liker 11
Skrevet

Innvandrere får lettere og bedre hjelp! Både helse og økonomisk! Hilsen ei som jobber med nav saker!

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Klart det kan diskuteres. Men hvor pokkers mange tråder med minimale variasjoner over tema behøves?

Det er fler enn meg som oppfatter mange av disse som hets og provokasjon.

Ganske rart, da det aldri forekommer hets mot reelle uføretrygdede. At folk mener at det snyltes og ikke er fornøyd med det, er da et sunnhetstegn på at folk ikke liker snyltere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...