Gå til innhold

Er det feil å si en eldre dame på et jobbintervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortalte en historie som hadde med jobben å gjøre, angående en eldre dame som kunde, da sa jeg at hun var ganske eldre i forklaringen, dette var ikke frekt ment og intervjueren var ung.

Anonymkode: 07e34...cc7

Skrevet (endret)

Ganske eldre høres ut som noe en femåring kunne si. Ikke så smart å si i et jobbintervju.

Endret av Svigermor
  • Liker 8
Skrevet

En eldre dame er bare en beskrivelse, men om du sier ganske eldre, høres det mer ut som beskrivelse av personlighet og ikke alder (om jeg i det hele tatt klarer å få noen mening ut av det), og det er ikke like bra. 

Anonymkode: 752ba...682

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En eldre dame er bare en beskrivelse, men om du sier ganske eldre, høres det mer ut som beskrivelse av personlighet og ikke alder (om jeg i det hele tatt klarer å få noen mening ut av det), og det er ikke like bra. 

Skjønner det var jo en ganske positiv historie da, hun eldre damen likte meg. Så går fint tror jeg. 😊 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skjønner det var jo en ganske positiv historie da, hun eldre damen likte meg. Så går fint tror jeg. 😊 

Det var jo bra. Men sa du "ganske eldre"?

Anonymkode: 21448...352

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, men det jeg prøvde å si er at det går fint å si "en eldre dame", men det går ikke så bra å si "hun var ganske eldre".

• Liker 2
Skrevet

Hvis du uttrykker deg på samme måte muntlig som du gjør i åpningsinnlegget, så ville jeg ikke hatt høye forhåpninger om å få jobben. 

Anonymkode: 57b2b...c6e

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortalte en historie som hadde med jobben å gjøre, angående en eldre dame som kunde, da sa jeg at hun var ganske eldre i forklaringen, dette var ikke frekt ment og intervjueren var ung.

Du sa at hun var "ganske eldre"? Da er nok det et større problem enn historien i seg selv...

• Liker 2
Skrevet

Om du faktisk brukte reelle eksempler i intevjuer er i hvert fall det en positiv ting :) Så får vi håpe at du gjorde det uten å fornærme noen. 

Anonymkode: a62e7...33b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...