Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest canonball
Skrevet

Har spørsmål angående klamydia og ufrivillig barnløshet.

Har lest at klamydia KAN ødelegge egglederne om man har hatt klamydia en stund. Det står også noe om symptomer og at du ikke bør gå med det for lenge.

Det står ikke noe om hvor lenge for lenge er. Noen som veit?

Og - om man blir behandlet og det blir borte, øker sjansen da for å kunne bli gravid eller er egglederne ødelagte for godt?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesten
Skrevet

Hei.

Oppsøk gynokolog og be om en ultralyd. så kan han/hun fortelle deg om de ser egg og om alt er som det skal.

Jeg hadde det i ni måneder selv om jeg gikk på tre kurer for å bli kvitt det. Var da hos gynokolog og han fortalte at han ikke trodde det var noe skade. Da måtte man hatt det i noen år. Men det kan jo være en fare for sterilitet. Skal nå snart prøve å få barn så da får jeg sett om alt er bra. Har skjekket flere ganger med ultralyd og jeg hatt masse egg i posen iallefall.

Lykke til...

Skrevet

Man har vel egg selv om egglederne kan være skadet av klamydia??

Skrevet

Problemet med clamydia er at egglederene blir skadet. Du har fortsatt egg i eggstokkene dine,men de kommer ikke ned i livmoren. For å se om du har tette eggledere må du ta kontrast røntgen. De gjør ikke det før du har prøvd å bli gravid en stund. Altså: legene kan ikke se på vanlig ultralyd om du er steril av clamydia. Og har først egglederene blitt tette er det vanskelig å åpne de igjen dessverre.

Gjest gjesten
Skrevet

Hei igjen. Får man eggløsning om man er steril? Da er det vel tett så da kommer det ikke ut?

Hilen gjesten.

Skrevet

Hvis du er steril pga tette eggledere får du fortsatt eggløsnig ja,egget kommer bare ikke fram til livmoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...