Gå til innhold

Barn som ikke vil i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn (3 år) som aldri vil i barnehagen. Det er litt opp og ned hvor vanskelig det er, men barnet har aldri lyst. Jeg begynner å lure på om dette er vanlig eller om dette betyr at vi må involvere barnehagen og finne ut om det er noe som må tas tak i. Barnet kommer med mange unnskyldninger for å slippe. Når jeg spør hvorfor er det vanskelig å få tak i grunnen. Men jeg vet at det går et eldre barn der som «plager» de små. Dette barnet har selv problemer, og lar det gå utover de minste barna. Dette skaper mye usikkerhet og uro, og dette vet personalet. Mitt barn trenger tid til å bli trygg og syntes overgangen til stor avdeling var litt tøff, sammen med mye sykdom og fravær blir det ofte «ny» tilvenning. Jeg kvir meg til hver morgen fordi jeg føler jeg tvinger barnet mitt til et sted der det ikke trives. Samtidig så vet jeg at barnet har det kjekt og trives, det er ihvertfall inntrykket jeg får ved henting og med tanke på det personalet sier. Men er det vanlig at barnet aldri spør etter barnehagen eller faktisk VIL dit? At hver morgen er en liten/større kamp idet vi skal reise hjemmefra? 

Anonymkode: 9830e...ea4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var sønnen min også i alle årene han gikk i bhg så ville han aldri der. Som oftest tviholdt han hånden min og hylskreik hysterisk når jeg skulle gå,å de ansatte måtte holde han igjen for at han ikke skulle løpe etter meg :( Jeg tror rett og slett ikke barnehage er noe for alle,sønnen likte seg aldri med så mange rundt seg hele tiden og det høye støynivået. 

Anonymkode: 4d487...82d

Skrevet

Trist å høre at det var slik alle årene.. nå da? Gikk alt greit senere i livet?

Skrevet

Jeg byttet barnehage da barnet nektet. Barnet gråt da hele tiden barnet var i barnehagen. Etter bytte var barnehagen noe positivt. Så kan rett og slett være barnehagen som ikke klarer å fange opp barnet.

Anonymkode: b2c4a...339

Skrevet

Min yngste datter ville ofte ikke i barnehagen (og heller ikke andre ting). Hun fant på gode grunner som handlet om ting i barnehagen til å ikke ville dit, men da hun var der og hadde det greit, ville hun ikke hjem. Hennes problem er endringer, og hun må forberedes skikkelig godt for at ting skal gå ganske greit. Hvordan er barnet ditt når det skal hjem? Fornøyd? Hvordan er det å overtale barnet til å bli med på andre ting det egentlig ikke vil? Samme reaksjonsmønster? I så fall kan problemet være noe annet enn barnehagen. Dersom det ikke er noen problemer å få med barnet på andre ting det helst ikke vil eller barnet aldri kan komme seg fort nok bort fra barnehagen, ville jeg hørt med personalet om hvordan det går. 

Anonymkode: f99bd...5a4

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist å høre at det var slik alle årene.. nå da? Gikk alt greit senere i livet?

Etter noen månender på skolen så sluttet han å protestere på å gå på skolen. Han forsatt helst være hjemme men kunne da levere han uten problemer. Skolen visste om at det hadde vært mye problemer med levering i bhg så de jobbet mye med å trygge han osv.

Anonymkode: 4d487...82d

Skrevet

Har ett barn som ikke vil i barnehagen jeg heller. Har bunner det i ett utagerende barn som ikke er så snill med de andre barna. 

Anonymkode: da2d9...eb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...