Gå til innhold

Hva slags boliglånsrente har dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye er den på og i hvilken bank? Jeg er ikke helt fornøyd med det jeg har blitt tilbudt, og mistenker at det finnes bedre dealer der ute. Det gjelder for øvrig lån på over 2 mill, 75 % belåningsgrad og jeg er 30 år gammel.

Anonymkode: c652a...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, newman01 skrev:

Skriv hva du er misfornøyd med da

Sorry, 3,05 % nominell

Anonymkode: c652a...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bytte til SpareBank1 fra DnB. Fått tilbud om nom rente 2.55 eff rente 2.66.

Anonymkode: 184b0...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2,65% (2,67 nominell) hos DinBank.no (Sparebanken Øst gruppen). Har lån på ca 1,5 og er ikke medlem av noen fagforening etc som kan gi bedre vilkår. Er 52.

Anonymkode: 38f5b...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 5,1 i huslån. Verditakst hus er 10 mill. Vi har 1,3 i brutto inntekt. 

Og fant ut for to dager siden at renta er 3,21 (lånet er helt nytt). Så nå blir det å bruke et par dager på å finne noen bedre. 

Anonymkode: fad10...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bandt renta på 2,25%. Foreløpig er jeg fornøyd med den avgjørelsen. Så får fremtiden vise om det var lurt eller ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker renteradar.no hver gang banken vår (DNB) setter opp renten, og hver gang får jeg forhandlet renten ned til laveste tilbud som jeg finner der.

Per dags dato har vi 2,70 % nominell og 2,78 % effektiv rente. Huslån på ca. 2 millioner, rammelån, huset er verdt ca. 5,5 mill.

Anonymkode: 6379a...e4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nominell rente er uinteressant. Det er effektiv rente dere må se på. Nominell er jo uten avgifter/gebyrer. Mange banker lokker kunder inn med lav nominell rente, og så er den effektive renten (det du faktisk betaler på lånet) en helt annen. 

Anonymkode: 8dc82...54c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3,74 % på 1,1 mill.. banken mener jeg ikke får lavere rente pga betjeninggraden er lav, én inntekt og alene med to barn.. men betalt alle avdrag og renter siden lånet ble tatt i 2012. 

Fikk flyttet 500000 av lånet (da totalt 1,75 mill) til husbanken i 2017 og bundet rente der.

Logikken finner jeg ikke i begrunnelsen fra banken. Bor i ei lita bygd på Møre.

Anonymkode: 29474...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,75 %. Har lavt lån, så det er nok det beste jeg får i min situasjon. 

Anonymkode: a38a1...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,6% nominell med topplån. Husker ikke effektiv. Lån tilsammen 2,8mill, huset er verdt ca 3,2. Har YS lån i Gjensidige. 

Anonymkode: 525df...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bruker renteradar.no hver gang banken vår (DNB) setter opp renten, og hver gang får jeg forhandlet renten ned til laveste tilbud som jeg finner der.

Per dags dato har vi 2,70 % nominell og 2,78 % effektiv rente. Huslån på ca. 2 millioner, rammelån, huset er verdt ca. 5,5 mill.

Støtter denne. Forsøkte renteradar.no for første gang nå nylig og sendte forespørsel til banken min om de kunne matche tilbudet. Fikk forhandlet til mye bedre rente ved å si at jeg vurderer bytte bank. 

Anonymkode: e4836...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Støtter denne. Forsøkte renteradar.no for første gang nå nylig og sendte forespørsel til banken min om de kunne matche tilbudet. Fikk forhandlet til mye bedre rente ved å si at jeg vurderer bytte bank. 

Anonymkode: e4836...2eb

Jeg var helt ærlig og sa at jeg overhodet ikke hadde lyst til å bytte til Sør-Tolga Lokalbank eller hvor det nå var det rimeligste tilbudet var. :P Men at jeg måtte vurdere det dersom DNB ikke kunne matche rentetilbudet deres. De har allerede matchet det tre ganger i 2019, så vi har nå lavere rente enn i hadde i fjor vinter, før all renteoppgangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...