Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke, det er regler som skal følges. Og her har de selv kjøpt en pakkereise så da er det stort sett de rimeligste billettene med de strengeste reglene. Flyselskapet eier billetten i form av at det er dem som skal endre, men de må forholde seg til reglene fra flyselskapene, og noen selskap er strengere enn andre

Anonymkode: e6a7f...5a5

Flyselskapene selger billige billetter til reisebyråene, som videreselger de med sine egne vilkår. Da må man som reisende følge billettreglene til reisebyrået, ikke flyselskapet. Sier ikke at det er sånn for alle selskap, men i dette tilfellet så står det på hjemmesiden til flyselskapet at flybilletter solgt via reisebyrå ikke kan forandres, så da må man forholde seg til reisebyrået. Om de krever penger for endringen, så må man betale for det. Om flyselskapet ikke tillater navneendringer, så kan ikke reisebyrået heller endre navnet på billetten, om det er det som er avtalen.

Endret av Miklo Velka
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 hours ago, Miklo Velka said:

Hjemmesiden til Qatar Airways sier at billetter kjøpt via reisebyrå, for reise med de, ikke kan overføres til en annen reisende. Det for øvrig vanlig, at om man kjøper reise via reisebyrå, så er det reisebyrået som "eier" billetten, og flyselskapene kan ikke gjøre noe. Kjøper man flybilletten direkte fra flyselskapet så er det andre regler som gjelder.

Merkelig at jeg fikk forandret min billett i Januar selv om jeg hadde bestilt gjennom Ving. Som sagt, tar man kontakt og er ydmyk og treffer den rette kundekonsulenten så kan det faktisk gå.

Jeg måtte ut med €200 kontra ny billett til €700.

Skader ikke å prøve.

Anonymkode: 5f238...518

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Merkelig at jeg fikk forandret min billett i Januar selv om jeg hadde bestilt gjennom Ving. 

Anonymkode: 5f238...518

Men så er ikke Ving og Qatar Airways det samme heller da. Igjen, det kommer an på billetten, og vilkårene.

Endret av Miklo Velka
  • Liker 1
Skrevet

Widerøe har regler om at samme passasjer ikke kan ha flere biletter på samme flygning. Pga en misforståelse ble det kjøpt to biletter til samme person på samme flyging. Da fikk vi refundert den ene 100%, selv om bilettene i utgangspunktet ikke var refunderbare. Ville tro at andre selskap har samme regler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...