Miklo Velka Skrevet 26. november 2019 #21 Skrevet 26. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Når er avreise? Så utrolig elendig at flyselskapet ikke kan endre navnet på billetten. Anonymkode: 22779...d88 Som TS skriver så kan de gjøre det. Hun vil bare ikke betale kostnaden de tar for det.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #22 Skrevet 26. november 2019 1 minutt siden, Miklo Velka skrev: Som TS skriver så kan de gjøre det. Hun vil bare ikke betale kostnaden de tar for det. Vi må som sagt kjøpe ny. Anonymkode: d9549...8ae
Miklo Velka Skrevet 26. november 2019 #23 Skrevet 26. november 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Det var etter 9/11 når ting ble veldig strengt. Anonymkode: 1fbf2...c84 Altså 18 år siden? Mye som har forandret seg siden den tiden. Skal man reise med fly så må man legitimere seg. Det vil si at navn på billett og pass skal være likt. Er det ikke det så kan man bli stoppet på ankomstflyplassen, og bli sendt hjem på første fly, for egen regning. Feil bokstav kan også være nok til å bli nektet å reise, men jeg har inntrykk av at det som oftest går greit. 1
Miklo Velka Skrevet 26. november 2019 #24 Skrevet 26. november 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vi må som sagt kjøpe ny. Anonymkode: d9549...8ae Ser det nå. Er bare litt vanskelig når absolutt alle i tråden må skrive som AB. Og sånn kan det av og til være når man kjøper reise via reisebyrå, dessverre. Endret 26. november 2019 av Miklo Velka 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #25 Skrevet 26. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Om 3 måneder ca. Ja, kan ikke skjønne hvordan vi har gjort feil heller. Anonymkode: d9549...8ae Er det han som har betalt? Kan være navnet automatisk oppdaterer seg til kortholdersnavn. Har opplevd det flere ganger. Anonymkode: 6f93b...673 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #26 Skrevet 26. november 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: En bokstav feil pleier ikke være krise, men det kan også være at du blir nektet. Og du hadde flaks at du fikk reise med feil navn. Billett skal ha eksakt samme navn som du har i passet, ellers kan du bli nektet. Det skjer daglig at folk ikke får være med fly pga dette. Det er de dummeste svarene her inne, at det går mest sannsynlig bra, du trenger ikke pass dit eller de ser ikke på navnet. jo de gjør det, jeg sitter med dette daglig i min jobb og har gjort det i 30år Anonymkode: e6a7f...5a5 Så heldig jeg var da! Var supernervøs og stresset pga det og visste at jeg kunne bli sendt hjem. Jeg skrev ikke at det går mest sannsynlig bra for TS, men at det gikk bra for meg! Fint at du korrigerer meg så TS bestiller ny billett 👍🏼 Jeg ble så overrasket over hvor greit det gikk for min del, jeg hadde jo også hørt hvor strengt det var.. Anonymkode: 1fbf2...c84 1
Juniper Skrevet 26. november 2019 #27 Skrevet 26. november 2019 Det er jo merkelig at reisebyrået ikke fanget opp at det var to identiske navn! Og nokså utrolig at de ikke kan hjelpe dere å endre det. Jeg hadde snakket med et høyere nivå innen dette reisebyrået. Høres ut som en ansatt som ikke akkurat er hjelpsom! 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #28 Skrevet 26. november 2019 Vi fikk visst en del refusjon av den avbestilte billetten så vi får råd til å spare opp. Men surt å punge ut med over 4000 ekstra og en lekse lært for oss. Anonymkode: d9549...8ae
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #29 Skrevet 26. november 2019 Du ringer eller sender en e-post til Qatar Airways og forklarer situasjonen. Si at du er villig til å betale et gebyr for tjenesten så vil du nok ikke ha problemer. Har selv måtte kontakte Qatar Airways en gang grunnet komplikasjoner og de var mer behjelpelig enn det jeg har opplevd med både SAS og Norwegian. Ikke prøv å få det gratis men si du er villig til å betale litt ekstra, det hjelper mye å være ydmyk enn å fremstå som sur «noe vi nordmenn er flinke til». Er sikker på at det ordner seg. Lykke til. Anonymkode: 5f238...518 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #30 Skrevet 26. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk visst en del refusjon av den avbestilte billetten så vi får råd til å spare opp. Men surt å punge ut med over 4000 ekstra og en lekse lært for oss. Anonymkode: d9549...8ae Bare betal og gled deg til tur. surt ja men bare slutt og tenk på det når man alikievel ikke får gjort noe med det, er som bøter surt men bare å betale og glemme. Du er ikke den første og ikke den siste som går på denne blemma. Håper dere får en magisk tur Anonymkode: ef0f3...6df 2
Ariam Skrevet 26. november 2019 #31 Skrevet 26. november 2019 Men er det dere selv som har skrevet feil navn, eller er der reisebyrået? Reisebyrået må jo ordne opp hvis de har gjort feil...
Miklo Velka Skrevet 26. november 2019 #32 Skrevet 26. november 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Du ringer eller sender en e-post til Qatar Airways og forklarer situasjonen. Si at du er villig til å betale et gebyr for tjenesten så vil du nok ikke ha problemer. Anonymkode: 5f238...518 Hjemmesiden til Qatar Airways sier at billetter kjøpt via reisebyrå, for reise med de, ikke kan overføres til en annen reisende. Det for øvrig vanlig, at om man kjøper reise via reisebyrå, så er det reisebyrået som "eier" billetten, og flyselskapene kan ikke gjøre noe. Kjøper man flybilletten direkte fra flyselskapet så er det andre regler som gjelder.
Gjest Peanut Skrevet 26. november 2019 #33 Skrevet 26. november 2019 Nei, det lønner seg å lese gjennom før man går videre (Også med tekst her inne).
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #34 Skrevet 26. november 2019 48 minutter siden, Ariam skrev: Men er det dere selv som har skrevet feil navn, eller er der reisebyrået? Reisebyrået må jo ordne opp hvis de har gjort feil... Vi aner ikke, kan jo være noe autofyll som har kommet uten at vi har fått det med oss. Surt uansett. Men blir nå i alle fall reise. Anonymkode: d9549...8ae
Gjest Blondie65 Skrevet 26. november 2019 #35 Skrevet 26. november 2019 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Regner med du betalte den lille summen det koster å ha mulighet til å avbestille. Om ikke er pengene tapt. Anonymkode: f4fff...937 Hvilken "lille sum" er det som gir deg anledning til å avbestille uten at det er begrunnet med sykdom eller lignende? Jeg har ikke hørt om det. (fjernet irrelevant informasjon ...) Endret 26. november 2019 av Blondie65
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #36 Skrevet 26. november 2019 6 minutter siden, Blondie65 skrev: Hvilken "lille sum" er det som gir deg anledning til å avbestille uten at det er begrunnet med sykdom eller lignende? Jeg har ikke hørt om det. TS: Er det virkelig dyrere å endre navnet enn å bestille helt ny billett eller sitte hjemme og la være å bruke billettene? Eller er det du som tenker helt feil? Jeg gjorde den feilen at jeg la inn feil navn på billett hos et charterselskap tidligere i år - det kostet kr 500 å endre. Det var j... sure penger, men en brøkdel av kostnaden for turen. Ny billett var opprinnelig 10 000, så det hadde vi rett og slett ikke hatt råd til. Nå fikk vi en del refusjon som gjorde at vi havnet på rett over 4 000. Så det har vi nå fått skrapet sammen og skal reise. Anonymkode: d9549...8ae
Gjest Blondie65 Skrevet 26. november 2019 #37 Skrevet 26. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ny billett var opprinnelig 10 000, så det hadde vi rett og slett ikke hatt råd til. Nå fikk vi en del refusjon som gjorde at vi havnet på rett over 4 000. Så det har vi nå fått skrapet sammen og skal reise. Anonymkode: d9549...8ae Ja, jeg så det etter at jeg hadde svart - og har også endret mitt opprinnelige innlegg. Jeg er glad for at dere får reist.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #38 Skrevet 26. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bestilte en etterlengtet reise i sommer. Oppdaget akkurat at min manns navn står på begge billettene. Altså både som hoved og medreisende. Vi kontaktet reiseselskapet for å prøve å få skifte fornavn på den ene billetten, uten at dette var mulig. Nå må vi kjøpe ny billett til flere tusen som vi ikke har råd til. Det ser ut til at vi må bli hjemme og se pengene som tapt. Har noen andre vært i denne situasjonen? Tips? Anonymkode: d9549...8ae Var i lignende hendelse, vi spurte om det er mulig å bytte navn, men det var dessverre ikke mulig.. Rett og slett dritt altså Anonymkode: 25290...547
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #39 Skrevet 26. november 2019 51 minutter siden, Miklo Velka skrev: Hjemmesiden til Qatar Airways sier at billetter kjøpt via reisebyrå, for reise med de, ikke kan overføres til en annen reisende. Det for øvrig vanlig, at om man kjøper reise via reisebyrå, så er det reisebyrået som "eier" billetten, og flyselskapene kan ikke gjøre noe. Kjøper man flybilletten direkte fra flyselskapet så er det andre regler som gjelder. Det stemmer ikke, det er regler som skal følges. Og her har de selv kjøpt en pakkereise så da er det stort sett de rimeligste billettene med de strengeste reglene. Flyselskapet eier billetten i form av at det er dem som skal endre, men de må forholde seg til reglene fra flyselskapene, og noen selskap er strengere enn andre Anonymkode: e6a7f...5a5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #40 Skrevet 26. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: De er bestilt gjennom et reiseselskap ja, men de kunne visst ikke gjøre noe. Flyselskapet er qatar, så mulig de er en del strengere. Veldig trist uansett. Vi har betalt hele reisen, er pakkereise ja. Er ikke mulig å avbestille med mindre det er pga sykdom. Anonymkode: d9549...8ae Tilpass når du støtter det regime. Anonymkode: 3b101...32e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå