AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #1 Skrevet 26. november 2019 Vi bestilte en etterlengtet reise i sommer. Oppdaget akkurat at min manns navn står på begge billettene. Altså både som hoved og medreisende. Vi kontaktet reiseselskapet for å prøve å få skifte fornavn på den ene billetten, uten at dette var mulig. Nå må vi kjøpe ny billett til flere tusen som vi ikke har råd til. Det ser ut til at vi må bli hjemme og se pengene som tapt. Har noen andre vært i denne situasjonen? Tips? Anonymkode: d9549...8ae
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #2 Skrevet 26. november 2019 Så frekt. Det skal gå an å endre navn på billetter jo. Anonymkode: 2ce3d...795 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #3 Skrevet 26. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så frekt. Det skal gå an å endre navn på billetter jo. Anonymkode: 2ce3d...795 Det går men den koster masse. dumt å slurve når en bestiller. Anonymkode: ef0f3...6df
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #4 Skrevet 26. november 2019 Hvorfor ble det ikke sjekket i sommer? Hvor lenge til avreise? Anonymkode: ef0f3...6df
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #5 Skrevet 26. november 2019 Bytt kjønn og navn, og bytt tilbake etter turen. Burde være mulig i disse dager. Anonymkode: 33eb9...d9b 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #6 Skrevet 26. november 2019 Det gikk ikke an å endre navn, måtte bestille ny.. Burde absolutt ha sjekket rett etter vi bestilte ja, men tenkte ikke så langt. Anonymkode: d9549...8ae
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #7 Skrevet 26. november 2019 Er det dere eller selskapet som har gjort feil? Om det er dere ville jeg bare brukt avbestilling på bilettene, da får du hele beløpet refundert og kan kjøpe nye. Regner med du betalte den lille summen det koster å ha mulighet til å avbestille. Om ikke er pengene tapt. Om det er selskapet som har gjort feil må du klage. Har skiftet nav på billetter flere ganger, og aldri opplevd at det koster mer enn 600/700 kr. Så om du ikke har råd til det skjønner jeg ikke hvordan du har råd å reise uansett. Anonymkode: f4fff...937 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #8 Skrevet 26. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gikk ikke an å endre navn, måtte bestille ny.. Burde absolutt ha sjekket rett etter vi bestilte ja, men tenkte ikke så langt. Anonymkode: d9549...8ae Hvilket selskap er dette, som man ikke kan endre navn på billettene på? Høres merkelig ut. Anonymkode: f4fff...937 8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #9 Skrevet 26. november 2019 Hvor er billettene bestilt? evt høre selv med flyselskapet. Om så ikke går må du bite i det sure eplet og bestille ny billettt og bare slutte å tenke på det for det vil bare være ennå mer surt. Anonymkode: ef0f3...6df
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #10 Skrevet 26. november 2019 Som regel er det mulig å endre navn på billettene, men det kan innebære alt fra et lite til et stort gebyr. Men vanligvis ikke så mye som det en ny billett koster, så det er lurt å undersøke mulighetene til det nøye. Anonymkode: ab0e0...9f7 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #11 Skrevet 26. november 2019 Hvilket flyselskap? Har du kontaktet flyselskapet direkte? Om reisen er bestilt via reisebyrå kan det være riktig at de ikke har mulighet til å gjøre endringer. At det er flyselskapet som må gjøre det. Har selv fått endret navn på flybilletter flere ganger, mot et gebyr da. Helt uproblematisk. Anonymkode: 94d76...cc5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #12 Skrevet 26. november 2019 Jeg reiste til Spania med feil etternavn (mitt nye) og pass med mitt gamle navn. Jobben hadde bare bestilt billetter uten å sjekke hva som stod i passa våre 🙈 Men du, det gikk helt fint! Jeg hadde med dokumentasjon på navnebytte, ID-kort med riktig navn, var superstresset og nervøs. Var også med mellomlanding, så pass/billett ble sjekket flere ganger. INGEN KOMMENTERTE AT BILLETT OG PASS IKKE VAR LIKE. Jeg trengte ikke vise andre papirer, ingen stilte spørsmål, alt gikk smertefritt 🤷🏻♀️😅 Kanskje jeg var heldig. Kanskje det er strengere nå🤷🏻♀️ Det var etter 9/11 når ting ble veldig strengt. Jeg skrev navnet til sønnen min feil en annen gang, glemte en bokstav. Det gikk også helt fint. Anonymkode: 1fbf2...c84 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #13 Skrevet 26. november 2019 Det er ikke alle flyselskap som godtar navnendring, men har du bestitl pakkereise så har du kanskje kun betalt depositum ? Og da kan du avbestille og tape en del av dette for så bestille nytt. Du må nesten si mer enn du gjør ellers er det vanskelig å vite selskap og type reise . Jeg jobber med dette så kjenner til mange av reglene Anonymkode: e6a7f...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #14 Skrevet 26. november 2019 De er bestilt gjennom et reiseselskap ja, men de kunne visst ikke gjøre noe. Flyselskapet er qatar, så mulig de er en del strengere. Veldig trist uansett. Vi har betalt hele reisen, er pakkereise ja. Er ikke mulig å avbestille med mindre det er pga sykdom. Anonymkode: d9549...8ae
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #15 Skrevet 26. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg reiste til Spania med feil etternavn (mitt nye) og pass med mitt gamle navn. Jobben hadde bare bestilt billetter uten å sjekke hva som stod i passa våre 🙈 Men du, det gikk helt fint! Jeg hadde med dokumentasjon på navnebytte, ID-kort med riktig navn, var superstresset og nervøs. Var også med mellomlanding, så pass/billett ble sjekket flere ganger. INGEN KOMMENTERTE AT BILLETT OG PASS IKKE VAR LIKE. Jeg trengte ikke vise andre papirer, ingen stilte spørsmål, alt gikk smertefritt 🤷🏻♀️😅 Kanskje jeg var heldig. Kanskje det er strengere nå🤷🏻♀️ Det var etter 9/11 når ting ble veldig strengt. Jeg skrev navnet til sønnen min feil en annen gang, glemte en bokstav. Det gikk også helt fint. Anonymkode: 1fbf2...c84 En bokstav feil pleier ikke være krise, men det kan også være at du blir nektet. Og du hadde flaks at du fikk reise med feil navn. Billett skal ha eksakt samme navn som du har i passet, ellers kan du bli nektet. Det skjer daglig at folk ikke får være med fly pga dette. Det er de dummeste svarene her inne, at det går mest sannsynlig bra, du trenger ikke pass dit eller de ser ikke på navnet. jo de gjør det, jeg sitter med dette daglig i min jobb og har gjort det i 30år Anonymkode: e6a7f...5a5 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #16 Skrevet 26. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg reiste til Spania med feil etternavn (mitt nye) og pass med mitt gamle navn. Jobben hadde bare bestilt billetter uten å sjekke hva som stod i passa våre 🙈 Men du, det gikk helt fint! Jeg hadde med dokumentasjon på navnebytte, ID-kort med riktig navn, var superstresset og nervøs. Var også med mellomlanding, så pass/billett ble sjekket flere ganger. INGEN KOMMENTERTE AT BILLETT OG PASS IKKE VAR LIKE. Jeg trengte ikke vise andre papirer, ingen stilte spørsmål, alt gikk smertefritt 🤷🏻♀️😅 Kanskje jeg var heldig. Kanskje det er strengere nå🤷🏻♀️ Det var etter 9/11 når ting ble veldig strengt. Jeg skrev navnet til sønnen min feil en annen gang, glemte en bokstav. Det gikk også helt fint. Anonymkode: 1fbf2...c84 Men å reise i mannen sitt navn blir jo en helt annen sak. Små ad krivefeil godtas ofte. Ved å benytte en annens navn kan du i verste tilfelle bli anklaget for identitetstyveri. Anonymkode: f4fff...937 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #17 Skrevet 26. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De er bestilt gjennom et reiseselskap ja, men de kunne visst ikke gjøre noe. Flyselskapet er qatar, så mulig de er en del strengere. Veldig trist uansett. Vi har betalt hele reisen, er pakkereise ja. Er ikke mulig å avbestille med mindre det er pga sykdom. Anonymkode: d9549...8ae Vet Qatar er strenge, men hade jeg vært deg hadde jeg prøvd kontakte flyselskapet direkte, kan være greie selv om det er gått via 2.part . Kan koste deg noen kroner, men under 1000,- . Men dette er et av flyselskap som ikke godtar navnendring på billettene sine, billigere for deg og endre etteravnet ditt og bytte pass så det stemmer med billetten Anonymkode: e6a7f...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #18 Skrevet 26. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet Qatar er strenge, men hade jeg vært deg hadde jeg prøvd kontakte flyselskapet direkte, kan være greie selv om det er gått via 2.part . Kan koste deg noen kroner, men under 1000,- . Men dette er et av flyselskap som ikke godtar navnendring på billettene sine, billigere for deg og endre etteravnet ditt og bytte pass så det stemmer med billetten Anonymkode: e6a7f...5a5 Vi kan jo forsøke. Det er fornavnet som er feil, så måtte evt blitt kjønnskifte. 😅 Anonymkode: d9549...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #19 Skrevet 26. november 2019 Når er avreise? Så utrolig elendig at flyselskapet ikke kan endre navnet på billetten. Anonymkode: 22779...d88 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #20 Skrevet 26. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når er avreise? Så utrolig elendig at flyselskapet ikke kan endre navnet på billetten. Anonymkode: 22779...d88 Om 3 måneder ca. Ja, kan ikke skjønne hvordan vi har gjort feil heller. Anonymkode: d9549...8ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå